امکان ذخیره تخمک برای دختران مجرد در اصفهان/تغذیه ناسالم از مهم ترین عوامل ناباروری

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان با اشاره به امکان ذخیره تخمک برای دختران مجرد گفت: در اصفهان روزانه تقریبا دو نفر مراجعه کننده در این ارتباط داریم.

امکان ذخیره تخمک برای دختران مجرد در اصفهان/تغذیه ناسالم از مهم ترین عوامل ناباروری

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محمدحسین نصر اصفهانی با اشاره به اینکه با رویکرد به تغذیه سالم می توانیم بیماری های مختلف از جمله آلزایمر، دیابت و  بسیاری از بیماری های گوارشی و کلیوی و غیره را تا 50 درصد کاهش دهیم، اظهار کرد: تغذیه ناسالم همچنین یکی از دلایل افزایش ناباروری در کشور است.

وی با یادی از مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی به عنوان موسس پژوهشکده رویان در کشور بیان کرد: زمانی که وی مرکز درمان ناباروری را در پژوهشکده رویان تاسیس کرد بسیاری از خانوادهای ایرانی مجبور به سفر به خارج از کشور برای درمان بودند که هزینه گزافی را در آن زمان در پی داشت و امکان استفاده همه زوج ها به دلیل هزینه بالا وجود نداشت.

درمان بیماری ها یا ذخیره خون بند ناف

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان با اشاره به اینکه امروزه مرکز رویان، به عنوان یکی از مهم ترین مراکز درمان ناباروری کشور، دستاوردهای مهم و پروژه‌های بزرگی داشته است که از آن جمله راه‌اندازی بانک خون بند ناف است، تاکید کرد: سلول های بنیادی حاصل از خون بند ناف در هنگام نیاز کودک و خانواده وی برای پیوند مغز استخوان و درمان سرطان خون و در آینده بیماری های دیگر استفاده می شود و حتی امکان اهدای آن برای درمان دیگر افراد نیز وجود دارد. 

وی با بیان اینکه تمام درمانهای روز دنیا در زمینه ناباروری در ایران نیز در حال انجام است، تاکید کرد: در این راستا حتی برای خانواده هایی که از نظر ژنتیکی برای باروری دچار مشکل هستند، امکان فرزندار شدن وجود دارد.

امکان تعیین جنسیت فرزند پیش از باروری

نصر اصفهانی افزود: همچنین این امکان وجود دارد که خانواده ها جنسیت فرزند خود(پسر یا دختر بودن) را پیش از باروری تعیین کنند یا از تخمکهای اهدایی برای درمان ناباروری استفاده شود.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین در ارتباط با امکان ذخیره تخمک برای دختران مجرد بیان کرد: با توجه به افزایش سن ازدواج این موضوع در تمام دنیا دنبال می شود و در اصفهان نیز روزانه تقریبا دو نفر مراجعه کننده در این ارتباط داریم.

اصفهان قطب درمان نازایی می شود 

وی مرکز رویان یکی از برجسته‌ترین مراکز درمان ناباروری برشمرد و تاکید کرد: امروز در اصفهان یکی از برجسته ترین مراکز درمان ناباروری را داریم و امیدواریم با همت بلند خود اصفهان را به عنوان قطب درمان نازایی معرفی کنیم.

نصر اصفهانی به سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این سازمان بعد از انقلاب پایه گذاری شد تا با فعالیت های جهادی در حداقل زمان و با حداکثر پاسخ در راستای فعالیت های علمی و فرهنگی به شکل جهادی وار عمل کرده و ارتباط میان نسل جوان و دانشگاه را برعهده گیرد و در اصفهان نیز در قالب سه مجموعه پویا شامل جهاد دانشگاهی اصفهان، مجموعه رویان و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان فعالیت دارد. 

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان