۳ ویژگی برجسته وزیر کشور دولت پزشکیان از نگاه یک فعال اصلاح طلب

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با توجه به شناخت اندکی که از وزارت کشور و مأموریت‌های آن دارم، فکر می‌کنم اولین‌ ویژگی خیلی پررنگ در رابطه با وزیر کشور، پایبندی و تطابق نگاه آن با نگاه کلی دولت و شخص رئیس‌جمهور است.

3 ویژگی برجسته وزیر کشور دولت پزشکیان از نگاه یک فعال اصلاح طلب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی باقری فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره ویژگی‌های وزیر کشور دولت پزشکیان گفت: همانطور که می‌دانید اهمیت وزارت کشور فراتر از اهمیت یک وزارتخانه است. وزارت کشور محل فرماندهی سیاسی و مدیریت کشور در داخل است. نمایندگان و مدیران وزارت کشور در حوزه مأموریت‌شان نماینده و مدیر یک وزارتخانه نیستند، بلکه مدیر کلیت دولت و نظام در آن منطقه جغرافیایی هستند. لذا از این حیث شاید وزارت کشور قابل مقایسه با هیچ وزارتخانه دیگری نباشد. وزارت کشور در اقصی‌ نقاط کشور یک وزارتخانه کاملا حاکمیتی است و این مجمل از حیث انتخاب وزیر کشور از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود. 

وی در گفتگو با ایلنا، افزود: با توجه به شناخت اندکی که از وزارت کشور و مأموریت‌های آن دارم، فکر می‌کنم اولین‌ ویژگی خیلی پررنگ در رابطه با وزیر کشور، پایبندی و تطابق نگاه آن با نگاه کلی دولت و شخص رئیس‌جمهور است. این نگاه در بعد سیاسی و امنیتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. لذا کسی باید در آن مجموعه مدیریت کند تا عمق نگاه رئیس‌جمهور را در سیاست داخلی و بعد امنیت داخلی کشور باور داشته باشد و به آن نزدیک باشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ویژگی سوم اینکه فردی که عهده‌دار وزارت کشور می‌شود باید وزارت کشور و مأموریت‌های آن را به خوبی بشناسد و اشراف داشته باشد. در بدو امر به نظر می‌رسد به جهت اینکه حوزه مأموریتی‌ وزیر کشور حوزه عامی است و شاید زیاد حوزه تخصصی نباشد افراد گوناگونی بتوانند با داشتن ویژگی‌های کلی و عمومی این وزارتخانه را اداره کنند. اما به نظرم برخلاف این نگاه، شناخت و اشراف نسبت به حوزه‌های مأموریتی این وزارتخانه، بسیار در موفقیت وزیر اهمیت دارد. حوزه‌های متنوعی مثل حوزه سیاسی،‌ مرکب از بحث احزاب، انتخابات، تقسیمات کشوری، چینش مدیران دو استانی و منطقه‌ای متناسب، بحث NGOها و تشکل‌های مدنی، توسعه و عمران مناطق و بسیار از همه مهم‌تر موضوع امنیت در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین این موضوعات، طیفی از مأموریت‌های متنوعی است و باید شخصی عهده‌دار وزارت کشور باشد که در این حوزه‌ها دارای تجربه و اشراف باشد. 

وی گفت: ویژگی بعدی که وزیر کشور آقای پزشکیان باید داشته باشد این است که در کنار حوزه‌های مأموریتی، وجود نگاه نرم‌افزاری مقابل نگاه سخت‌افزاری اهمیت پیدا می‌کند. به نظرم وزیر کشور باید فردی باشد که در حوزه امنیت و سیاست داخلی مجهز به نگاه نرم‌افزاری باشد. نوع مدیریت او بیش از آنکه در حوزه سخت‌افزاری و اعمال امنیت سخت‌افزاری در کشور باشد، باید با نگاه نرم‌افزاری باشد.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان