چینی‌ها پیشرفته‌ترین ربات‌ انسان‌نما را ساختند/ عکس

چینی‌ها پس از تلاش‌های بی‌وقفه موفق شدند از پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان رونمایی کنند. مشخصات ربات تازه وارد چین چیست؟

چینی‌ها پیشرفته‌ترین ربات‌ انسان‌نما را ساختند/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از گجت‌نیوز، طراحی و توسعه ربات تبدیل به یکی از حوزه‌های رو به رشد شده چرا که نیاز به وجود ماشین‌های هوشمند در زمینه‌های بسیاری نظیر جراحی‌های پزشکی و… احساس می‌شود. شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان مشغول به کار روی ربات‌هایی هستند که به ما حس انسان بودن بدهند که یکی از جدیدترین آنها، ربات انسان نمای مورنین است. هم اینک دانشمندان در چین موفق به ساخت ربات‌هایی شده‌اند که حس واقعی بودن به انسان می‌دهند.

پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان در چین

ربات انسان نمای ساخت چین با ویژگی‌های ظاهری خاص خود توسط لیو شیائوفنگ، استاد دانشگاه هوهای در استان جیانگ سو و تیم تحقیقاتی‌اش ساخته شده است. برای توسعه این ربات، تیم تحقیقاتی فوق الگوریتم جدیدی برای تولید حالات چهره روی ربات‌های انسان نما ایجاد کردند.

چینی‌ها پیشرفته‌ترین ربات‌ انسان‌نما را ساختند/ عکس

لیو ادعا کرده ربات‌های انسان نما معمولا حالت‌های پیچیده و معتبری از چهره انسان‌ها را نشان نمی‌دهند و به همین دلیل کاربران مشکلات تعاملی با آنها دارند. لیو به همراه تیم متخصص خود ضمن پرداختن به این چالش از یک روش جامع دو مرحله‌ای پرده برداری کردند تا ربات عاطفی خودمختارشان را با حالات چهره طبیعی تقویت کند.

حالات دقیق و ظریف چهره

به گفته لیو در مرحله نخست، روش آنها تصاویری از حالت چهره ربات‌ها خلق می‌کند که توسط AUs هدایت می‌شوند. به گزارش شینهوا، در مرحله دوم آنها یک ربات احساساتی با درجات آزادی چندوجهی برای حرکات صورت خلق می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد حالت‌های ظریف ظاهری صورت را تجسم کند.

چینی‌ها پیشرفته‌ترین ربات‌ انسان‌نما را ساختند/ عکس

در واقع آنها از یک روش جدید برای بیان جزئیات و ظرافت‌های صورت و ظاهر انسان استفاده کردند که واحد حرکت یا اقدام نامیده می‌شود. محققان به لطف به کارگیری روش AUs به طور موثری بر کمبود داده‌های آموزشی غلبه کردند.

فرآیند بهسازی، حرکات صورت ربات را تضمین می‌کند

به گفته محققان این مطالعه، برای حفظ یکپارچگی AU یا واحد اقدام، از یک قابلیت بالقوه چهره برای تفکیک نشانه‌های مربوط به بیان و غیرمرتبط با بیان استفاده می‌کنیم. در مرحله بعدی یک ربات احساساتی با درجات آزادی چندوجهی برای حرکات صورت خلق خواهیم کرد که تجسم حالت‌های دقیق و ظریف صورت را تسهیل می‌کند.

محققان چینی با استفاده از موقعیت‌های حرکتی فیزیکی به‌عنوان محدودیت، پیش‌بینی فرمان‌های دقیق حرکتی از حالات چهره تولید شده ربات را اصلاح کردند. بر اساس این مطالعه، فرآیند پالایش و بهسازی تضمین می‌کند که حرکات ظاهری ربات به طور واقعی بیانگر احساسات دقیق و طبیعی است.

در نهایت ارزیابی‌های کمی و کیفی روی مجموعه داده‌های عاطفی، اثربخشی روش تولید پیشنهادی را تأیید می‌کنند. به عقیده دانشمندان، نتایج بر روی ربات احساساتی مستقل نشان می‌دهد که روش ما به حالات خاصی از چهره به کمک واحد اقدام (AU) دست یافته که به طور قابل توجهی تعامل عاظفی انسان و ربات را افزایش می‌دهد.

227323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان