انجام ۳۶۰ هزار کلرسنجی آب آشامیدنی درچهارمحال وبختیاری

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری از انجام ۳۶۰ هزار مورد آزمایش کلرسنجی طی یک سال گذشته خبر داد.

انجام 360 هزار کلرسنجی آب آشامیدنی درچهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مهندس محمد کریمی گفت: جهت افزایش اطمینان از گندزدایی آبِ در اختیار مردم شریف 43 شهر و بیش از 700 روستا در سطح استان این کلرسنجی ها انجام شده است.

وی  افزود: طی هر ماه به طور متوسط حدود 1000 نقطه در شبکه های توزیع آب آشامیدنی و همچنین مخازن ذخیره مورد کلرسنجی قرار می‌گیرد

وی  اظهارکرد: از مجموع حدود 360 هزار مورد کلر سنجی انجام شده در دو بخش شهری و روستایی، 67 هزار و پانصد مورد مربوط به شهرها و 295 هزار و پانصد مورد کلرسنجی در بخش روستایی انجام پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان چهارمحال و بختیاری گفت: این کلر سنجی ها در روستاها توسط کلیه آبداران روستایی و نیروهای کنترل کیفی امور آب و فاضلاب شهرستان ها و در شهرها علاوه بر نیروها (موتورچی ها) و مسئولین آب، اکیپ های مرکز پایش کیفیت آب نیز به صورت برنامه ریزی شده وظیفه سنجش و ثبت کلر باقی مانده آب شرب را بر عهده دارند.  

کریمی تصریح کرد: به طور میانگین در هر ماه بیش از 30 هزار تست کلر از شبکه های توزیع آب که از چاه‌ها، چشمه ها و منابع دیگر نظیر قنات ها و تصفیه خانه‌های آب تامین و در مخازن، ذخیره  می گردد جهت حصول و اطمینان‌ بیشتر از گندزدایی به صورت استاندارد انجام می شود

مهندس کریمی افزود: طبق دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که برگرفته از آئین نامه های سازمان بهداشت جهانی است مقدار مجاز کلر باقی مانده در آب آشامیدنی پنج دهم تا هشت دهم ppm (میلی گرم بر لیتر) می باشد.

وی خاطرنشان کرد: وجود کلر باقی مانده در آب شرب علاوه بر گندزدایی آن برای جلو گیری از بوجود آمدن آلودگی های احتمالی ثانویه نیز انجام می شود.  

قابل ذکر است با تحلیل داده‌های حاصل از کلرسنجی، سلامت آب توزیع شده پایش و سنجیده می‌شود.  

46
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان