کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها و کشف ۱۰۰ درصدی جرائم اینترنتی در سمنان

فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان از کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌های این استان در ابتدای سال تا ۱۷ مرداد ماه خبر داد.

کاهش 16 درصدی سرقت‌ها و کشف 100 درصدی جرائم اینترنتی در سمنان

سردار جلیل موقوفه‌ئی در نشستی با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: سال گذشته نیز سرقت‌ها در استان سمنان، کاهش قابل توجهی یافت.

وی از اجرای 15 طرح استانی در همین ارتباط خبر داد و گفت: در این طرح‌ها موفق شدیم 12 باند سرقت حرفه‌ای را منهدم کنیم. همچنین امسال چهار باند حرفه‌ای سرقت خانه‌ها که همه غیربومی بودند، در استان منهدم شدند.

او از کشف 218 سرقت در جریان اجرای طرح‌های استانی فراجا خبر داد و افزود: بازداشت سارقان در استان در 4.5 ماه گذشته حدود پنج درصد رشد داشته است.

موقوفه‌ئی از کاهش 21 درصدی سرقت منزل در استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد و گفت: سرقت مغازه امسال با کاهش 38 درصدی، سرقت خودرو با کاهش چهار درصدی، سرقت موتورسیکلت با کاهش 43 درصدی و سرقت از اماکن دولتی با کاهش 14 درصدی روبه‌رو بوده است.

فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان خواستار خودمراقبتی بیشتر از سوی مردم شد و اظهار کرد: خودمراقبتی‌ها نقش مهمی در پیشگیری از جرائم دارد و انتظار می‌رود شهروندان توجه بیشتری به هشدارهای پلیس در این بخش‌ها داشته باشند.

وی با تقدیر از تلاش‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: در این مدت، 16 باند قاچاقچی منهدم و 239 نفر در همین ارتباط دستگیر شدند.

موقوفه‌ئی از کنترل پهپادی محورها در این ارتباط خبر داد و اظهار کرد: برخورد جدی با خرده‌فروشان، پاکسازی محلات آلوده، پاکسازی فضای اطراف مراکز فرهنگی و آموزشی و ... از اقدامات پلیس در این بخش بوده است.

وی از کشف 100 درصدی جرائم اینترنتی استان توسط پلیس فتا خبر داد و گفت: 20 درصد پرونده‌های سال‌های قبل کشف و تعیین تکلیف شده است.

فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان به فراوانی جرائم در فضای سایبری استان پرداخت و ادامه داد: برداشت غیرمجاز از حساب‌های شخصی، کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت، مزاحمت اینترنتی و دسترسی غیرمجاز به داده‌ها در صدر جرائم این بخش در استان قرار داشته است.

وی از کاهش 36 درصدی فوتی‌ها در تصادف‌های درون‌شهری استان خبر داد و گفت: این نرخ در تصادف‌های برون استانی کمتر از یک درصد و حدود هشت دهم درصد بوده است و نیاز به تلاش بیشتر از سوی پلیس راه و دیگر دستگاه‌های مسئول دارد.

موقوفه‌یی از پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی به‌عنوان یک پلیس تخصصی موفق نام برد و گفت: امسال شاهد افزایش سه درصدی پرونده‌ها در این بخش بودیم.

وی ادامه داد: فقط در یک پرونده برون استانی تلاش‌های پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی استان منجر به کشف یک انبار قاچاق به ارزش 6000 میلیارد تومان شد. این پرونده به‌صورت مشترک با پلیس تهران اجرا و عملیاتی شد.

او در بخش دیگری به 17 مرداد ماه، روز خبرنگار اشاره کرد و با تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه استان گفت: خبرنگاران می‌توانند به پلیس و حل مشکلات مردم کمک کنند.

وی از رسانه‌ها به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نام برد و افزود: رسالت اصلی رسانه‌ها، تنویر افکار عمومی است و در صورت همگرایی با پلیس می‌توانند نقش مهمی در برقراری امنیت و آرامش در جامعه ایفا کنند.

فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان از رسانه‌ها خواست خدمات نیروهای پلیس را آنگونه که هست، به مردم اطلاع دهند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان