آیت‌الله محقق داماد: ایران روی نفت و گاز خوابیده، اما برق کافی ندارد/ نباید در دنیا منزوی باشیم

آیت الله محقق داماد گفت: این واقعاً سوال است که علی‌رغم داشتن این همه منابع نفتی و گازی، برای چه ایران در زمستان کمبود گاز دارد و در تابستان با کمبود برق مواجه می‌شود.

آیت‌الله محقق داماد: ایران روی نفت و گاز خوابیده، اما برق کافی ندارد/ نباید در دنیا منزوی باشیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سید علی محقق داماد، یکی از مدرسین عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگویی با جماران، به بیان نکاتی درباره چالش‌های پیش روی دولت چهاردهم و مسائل اقتصادی و فرهنگی پرداخته است. در ادامه این گفت و گو را می خوانید؛

چالش‌های مهم پیشِ روی دولت کدام است؟ 

من به رئیس جمهور جدید جناب آقای دکتر پزشکیان علاقه‌مندم. ایشان آدم فاضل، درس‌خوانده، جراح و متخصص است. ایشان این مسائل را بهتر می‌فهمد و ما هم اهل دخالت در این‌جور کارها نیستیم. 

احساس می‌کنید الآن مهم‌ترین خواسته‌های مردم از ایشان به لحاظ سیاست داخلی چیست؟ 

باید به اقتصاد مردم رسیدگی بشود. عمده مشکل مردم وضع اقتصادی‌شان است. گرانی‌ها برای مردم ناراحتی‌های زیادی را ایجاد کرده و می‌کند. ان شاءالله خداوند به ایشان توفیق بدهد که بتواند خدمتی برای ملت انجام بدهد. 

اخیراً رهبری هم در مراسم تنفیذ صحبتی که داشتند، گفتند از نظر من مسائل فرهنگی خیلی مهم است، ولی الآن مسائل اقتصادی در اولویت است. 

بله. الآن مسأله اقتصادی خیلی مهم است. متأسفانه ایران با داشتن امکانات بسیار، عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد. ایرانی که روی نفت و گاز خوابیده، اما برق کافی ندارد. این واقعاً سوال است که علی‌رغم داشتن این همه منابع نفتی و گازی، برای چه ایران در زمستان کمبود گاز دارد و در تابستان با کمبود برق مواجه می‌شود. 

احساس می‌کنید مسائل اقتصادی داخلی ایران با مسائل بین المللی گره خورده است؟ 

همه‌اش‌ نه؛ بلکه بسیاری از مشکلات، مشکل مربوط به مسائل داخلی خودمان است. گاهی ریشه مشکلات به یک‌جاهایی می‌رسد که نمی‌توان گفت. 

راه برون‌رفتش چیست؟ 

مقداری عقل و شعور؛ یعنی مسائل کشور را با عقلانیت پیش ببرند. 

به هرحال، درِ کشور باید به روی دنیا باز شود یا نه؟ 

بله. ما نباید در دنیا منزوی باشیم؛ ما باید در دنیا فعال باشیم. 

در مسأله ترور هنیه، به نظر شما ایران چه کار باید کند؟ 

اگر کار او باشد، کار سنگینی است؛ باید با پختگی رفتار کرد و نباید شتابزده عمل کرد.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان