اتفاقی که خریداران دلار را فراری داد/طلا و سکه گران شدند

نرخ ارز در بازار امروز، چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه، نوسانات محدودی را تجربه کرد. با این حال، قیمت طلا و سکه برخلاف دلار افزایش یافت و به سطوح بالاتری رسید.

اتفاقی که خریداران دلار را فراری داد/طلا و سکه گران شدند

به گزارش خبرآنلاین، در پنجمین روز هفته جاری، بازار ارز تهران تقریباً بلوکه و تق‌ولق بود. برخی از معامله‌گران دو عامل اصلی کاهش فعالیت‌های معاملاتی امروز را گرما و تعطیلی بانک‌ها عنوان می‌کردند.

در کنار تأثیرات ناشی از تعطیلی و گرما، قطعی برق که این روزها زندگی تمامی افراد جامعه را تحت تأثیر قرار داده، امروز برخی از فعالان بازار ارز اعلام کردند که این وضعیت موجب اختلال در فعالیت‌های معامله‌گران نیز شده است. قطع‌های مکرر و بدون اطلاع قبلی، همزمان با افزایش دما، روندی صعودی به خود گرفته است.

از منظر فعالان بازار، این تعطیلات باعث کاهش جریان نقدینگی در بازار خواهد شد و همین اتفاق به کم عمق شدن معاملات دامن زد.

ادعای آمریکا درباره گفتگوی مستقیم با ایران

فارغ از این دو اتفاق امروز در میان معامله‌گران ارز، خبری درباره گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا دست‌به‌دست شد. موضوع ازاین‌قرار است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در آخرین اظهارات خود اعلام کرد که ما به طور مستقیم با ایران و اسرائیل ارتباط برقرار کرده و به آنها اطلاع داده‌ایم که هیچ‌کس نباید تنش‌ها در خاورمیانه را افزایش دهد.

این موضوع از آن جهت برای بازیگران ارزی تهران اهمیت دارد که ایران هنوز اقدامی در راستای خون‌خواهی اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس، انجام نداده است. با گذشت زمان و باتوجه‌به نظرات مطرح شده، اعتماد تحلیلگران و معامله‌گران به سنجیده و بازدارنده بودن این اقدام افزایش‌یافته است.

اما در این وضعیت، قیمت ارز و سکه به چه سمتی حرکت کرد؟

به‌این‌ترتیب، در روز چهارشنبه، قیمت دلار در تهران در محدوده بین دو سطح چهارم و پنجم کانال 61 هزار تومان نوسان داشت. 

در حال حاضر، معامله‌گران دلار محدوده 62 هزار تا 62 هزار و 500 تومان را به عنوان یک مقاومت قوی برای دلار در نظر می‌گیرند که مانع از افزایش قیمت آن شده است.

از سوی دیگر، نرخ دلار هرات نیز نسبت به روز قبل تغییر چندانی نکرد و در حدود 60 هزار و 250 تومان معامله می‌شد. همچنین، قیمت درهم امارات که روز قبل با 16 هزار و 530 تومان بسته شده بود، در روز جاری با کاهش 30 تومانی آغاز شد و در ادامه با اندکی افزایش به 16 هزار و 580 تومان رسید.

طلا و سکه خلاف جهت شنا کردند

فارغ از قیمت ارز، نرخ طلا و سکه در روز جاری مسیر رشد را طی کردند. قیمت طلا 18 عیار امروز تا سطح 3 میلیون و 581 هزار تومان بالا رفت و در عصر بر روی 3 میلیون و 578 هزار و 400 تومان قرار گرفت.

در جریان فعالیت‌های امروز بازار سکه، شاهد شکستن کانال قیمتی سکه امامی بودیم. این فلز زرد رنگ داخلی در عصر امروز در محدوده 43 میلیون تومان در حال معامله بود.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان