بزرگ‌ترین تلاش‌های کی‌یف برای نفوذ به خاک روسیه / آمریکا: اوکراین ما را در جریان تلاش برای ورود به خاک روسیه نگذاشته بود

متیو ملیر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که اوکراین واشنگتن را از پیش در جریان تلاش خود برای ورود به روسیه از طریق استان مرزی کورسک نگذاشته بود.

بزرگ‌ترین تلاش‌های کی‌یف برای نفوذ به خاک روسیه / آمریکا: اوکراین ما را در جریان تلاش برای ورود به خاک روسیه نگذاشته بود

به گزارش ایسنا، میلر در کنفرانسی خبری در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن در جریان اقدام ناموفق اوکراین در ورود به خاک روسیه قرار داشت، گفت: « ما اطلاعی نداشتیم. اینکه اوکراینی‌ها ما در در جریان ترفندهایی که می‌خواهد اجرا کنند نگذارند غیرمعمول نیست.

 وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد اوکراین در حمله به کورسک در 24 ساعت گذشته، 260 سرباز و 50 عدد از تجهیزات خود رادر این حمله از دست داده، از جمله هفت فروند تانک و هشت نفربر زرهی.

این وزارتخانه اعلام کرد که واحدهای نظامی روسیه و واحدهای مرزی سرویس امنیت فدرال این کشور به انهدام نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مرزی کورسک ادامه می‌دهند و عملیات هنوز ادامه دارد.

«آلکسی اسمیرنوف» فرماندار موقت استان کورسک روسیه نیز در کانال تلگرامی خود با بیان اینکه دو موشک اوکراینی در این منطقه سرنگون شده، نوشت: «مقرهای عملیاتی منطقه‌ای به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند و وضعیت تحت کنترل است.»

این مقام روس همچنین اعلام کرد تخلیه ساکنان مناطقی که هدف موشک‌های اوکراین قرار گرفته‌اند آغاز شده و برای آن‌ها مکان اسکان موقت تهیه گردیده است. همچنین نیروهای درمانی از مسکو و سن پترزبورگ به آنجا رفته‌اند.

حمله به کورسک که از روز سه‌شنبه آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های کی‌یف برای نفوذ به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ دو کشور در فوریه 2022 محسوب می‌شود.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «حملات هوایی، نیروهای موشکی، آتش توپخانه و نیروهای مرزی مانع از پیشروی دشمن در عمق خاک روسیه شده‌اند.»

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز این حمله را مصداق یک حمله تروریستی دانست و آن را محکوم کرد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان