خاتمی و روحانی با چه فتنه ای روبرو بودند؟ /اگر کشور گرفتار فتنه نتانیاهو شود، بار اصلی بر دوش پزشکیان خواهد بود

فلاحت‌پیشه گفت: آقای پزشکیان از روز تنفیذ با بحران‌های متعدد سیاست‌های خارجی مواجه شده است و متأسفانه هنوز هیچ‌گونه مدیریت بحرانی شکل نگرفته که در این فتنه سیاست خارجی که از طرف نتانیاهو شکل گرفته آقای پزشکیان بتواند فعال بودن سیاست خارجی خودش را نشان دهد.

خاتمی و روحانی با چه فتنه ای روبرو بودند؟ /اگر کشور گرفتار فتنه نتانیاهو شود، بار اصلی بر دوش پزشکیان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی، در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین، شاخصه‌های دولت وفاق ملی توضیحاتی ارائه کرد. در در ادامه بخشی از این گفت‌و‍‌گو را در ادامه می‌خوانید؛

* به هر حال آقای پزشکیان، می‌داند که مسئولیت اجرایی کشور بر عهده شخص او است، ایشان هم مسئول اجرای قانون اساسی است، هم مسئولیت اجرای امور جامعه از مسائل اقتصادی و اجتماعی گرفته تا مسائل مدنی کشور و سیاست خارجی کشور بر عهده شخص آقای پزشکیان است. به همین دلیل قانون اختیار تام به ایشان داده است تا کابینه‌ای را که در راستای سیاست‌های او عمل می‌کند معرفی کند. 

*  به هر حال سیاست‌های آقای پزشکیان هم بر گرفته از شعارهای انتخاباتی او است، یعنی ایشان یک شعارهایی عبارت از توسعه در داخل و تنش‌زدایی در خارج را در جامعه مطرح کرد و بر اساس آنان رأی آورد. 

پزشکیان مسئولیت دارد که قهرکرده‌ها از انتخابات را با دولت آشتی بدهد

* رأی آوری آقای پزشکیان در یک شرایط بسیار سخت شکل گرفت و مهم‌ترین چالش او این بود که قهرکرده‌ها از انتخابات را پای صندوق‌ها بیاورد و حدود آن 8 تا 9 درصدی که در مرحله دوم انتخابات پای صندوق رأی آمدند و به آقای پزشکیان رأی دادند، از این دست افراد قهرکرده از انتخابات بودند. 

خاتمی و روحانی با چه فتنه ای روبرو بودند؟ /اگر کشور گرفتار فتنه نتانیاهو شود، بار اصلی بر دوش پزشکیان خواهد بود

* من درباره بخشی از سیاستمداران شک دارم که نه تنها اجازه نمی‌دهند آقای پزشکیان قهرکردگان را با دولت آشتی بدهد، بلکه تلاش می‌کنند آرای داده شده به ایشان هم ریزش کرده و مایه یأس و سرخوردگی رأی‌دهندگان به آقای پزشکیان بشوند. حدود 25 درصد مردم و کسانی که واجدین شرایط در انتخابات بودند، شعارهای آقای پزشکیان را قبول کردند و به آن شعارها رأی دادند. آقای پزشکیان مسئول حفظ این مردم است و مسئولیت دارد که قهرکرده‌ها از انتخابات را با دولت آشتی بدهد.

پزشکیان با فتنه‌ای از سوی اسرائیل مواجه شده است

* آقای پزشکیان از روز تنفیذ با بحران‌های متعدد سیاست‌های خارجی مواجه شده است و متأسفانه هنوز هیچ‌گونه مدیریت بحرانی شکل نگرفته که در این فتنه سیاست خارجی که از طرف نتانیاهو شکل گرفته آقای پزشکیان بتواند فعال بودن سیاست خارجی خودش را نشان دهد.

* من قبلاً هم عرض کرده‌ام که پیش از این هم دو دولت تنش‌زدا در ایران با دو فتنه مواجه شدند. آقای خاتمی با فتنه‌ای از شرق مواجه شد، آقای روحانی با فتنه‌ای از غرب مواجه شد و در حال حاضر هم آقای پزشکیان با فتنه‌ای از سوی اسرائیل مواجه شده است.

* در واقع این پیش‌بینی را من حتی قبل از مراسم تنفیذ عرض کردم و مشاهده می‌کنیم که این فتنه الآن شکل گرفته است و باید بپذیریم که اگر کشور گرفتار فتنه نتانیاهو شود، بار اصلی مشکلات ناشی از این فتنه بر دوش آقای پزشکیان خواهد بود.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان