عباس عبدی: به پزشکیان گفتم باید با سیستم سیاسی، مساله تلویزیون را حل کند /۳۰ سال است تلویزیون را روشن نکردم و چیزی را هم از دست نداده ام

عباس عبدی با انتقاد از ناترازی رسانه گفت: به آقای پزشکیان هم گفته‌ام اولین کارش این است که باید با سیستم سیاسی ایران مسئله رادیو تلویزیون را حل کند.

عباس عبدی: به پزشکیان گفتم باید با سیستم سیاسی، مساله تلویزیون را حل کند /30 سال است تلویزیون را روشن نکردم و چیزی را هم از دست نداده ام

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به مناسبت « 17 مرداد»، خبرگزاری خبرآنلاین مراسمی با حضور بزرگان و چهره‌هایی از حوزه سیاست، فرهنگ، اقتصاد، ورزش و ... برگزار کرد. در این مراسم بهزاد نبوی سیاستمدار شاخص اصلاح طلب، دکتر هادی خانیکی استاد دانشگاه، اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت روحانی، علی جنتی وزیر ارشاد دولت روحانی، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در دولت روحانی حضور داشتند. 

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در مراسم «روز خبرنگار» در مجموعه خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: درباره روز روزنامه نگار نکته‌ای ندارم بگویم، اصل برای من روز رسانه است. حدود سال 70،  یعنی 32 سال پیش، تحقیقی در معاونت ارشاد درمورد خبر شد و آن زمان من ناظر بودم. اولین جمله‌ای که برای مقدمه این تحقیق نوشتم این است که در ایران هیچ پدیده مدرنی به اندازه رسانه به صورت سنتی استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: درکشان از رسانه منبر است، در حالی که رسانه ربطی به منبر ندارد. دنیای امروز دنیای رسانه است و کشور ما در شرایط ناترازی اصلی است. این برقی که می‌بینید قطع شده، همه آن‌هایی که سنشان بالاست متوجه می‌شوند وارد سال 1354 می‌شویم؛ ناترازی برق در سال‌های 54، 55 و 56. ولی این را بگویم که ناترازی برق در برابر ناترازی رسانه هیچ است و اهمیتی ندارد. اینجا می‌توانیم کمابیش باهم صحبت کنیم ولی ناترازی رسانه را نمی‌توانیم کاری کنیم. رژیم‌های بسته و حتی فاشیستی مبتنی بر انحصار رسانه بودند. یک رژیم فاشیست نازی به راحتی می‌توانست با چند روزنامه و یک رادیو – که آن زمان تلویزیون نبود – با همه شدت و ضعف آن، فاشیسم و جنگ را جلو ببرد. 

عباس عبدی با اشاره به شکست رژیم فاشیست گفت: در آخر شکست آن هم در رسانه نبود و در جبهه جنگ بود. امروز چنین انحصاری غیرممکن است و به همین دلیل است که هر روز از خواب بیدار می‌شوید می‌بینید ناترازی عظیم‌تر است. من سه چهار بار تلویزیون بیشتر نرفتم ولی واقعا یک شهر است. فکر می‌کنم ارزش آن منطقه رادیو و تلویزیون از ده‌ها شهر ایران بیشتر است و ناکارامدی‌اش از یک روزنامه محلی هم به شکل فاجعه‌بار کمتر است. در برابر یک ساختمان دو سه طبقه در لندن دست‌هایشان را بالا برده‌اند و می‌گویند دشمنان این کار را کردند. این کار خود شماست، این کاری است که رسانه را تبدیل به بوق کرده‌اید و فکر می‌کنید بوق می‌تواند مشکلی از این مملکت حل کند.

عباس عبدی: به پزشکیان گفتم باید با سیستم سیاسی، مساله تلویزیون را حل کند /30 سال است تلویزیون را روشن نکردم و چیزی را هم از دست نداده ام

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با بیان اینکه از نظر من نه ناترازی آب، نه ناترازی برق و نه ناترازی محیط زیست و بودجه و حتی سیاست، به اهمیت ناترازی رسانه نیست، گفت: بخش عمده‌ای از نخبگانی که اینجا هستند چند نفر تحت تاثیر صدا و سیما هستید؟ من الان در خانه 30 سال است تلویزیون را روشن نکردم و 10-15 سال است که تلویزیون ندارم. احساس نمی‌کنم چیزی از دست داده‌ایم. احساس می‌کنیم چیزهایی به دست آورده‌ایم. در خانه کسی متوجه این نمی‌شود و همه دارند به این سمت می‌روند. سیستم سیاسی ایران معتاد به انحصار رسانه شده ولی این اعتیاد هر چه جلوتر رفت دوز آن بالاتر رفت.

وی افزود: وقتی مواد مخدر مصرف می‌کنید، مورفین مغزتان ترشح می‌کند و درد را احساس نمی‌کنید اما سیستم مغز به این حد از مورفین عادت می‌کند. به همین دلیل وقتی مواد نمی‌کشید درد 2 برابر و چند برابر می‌شود. دیده‌اید افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند و مواد به آن‌ها نمی‌رسد، دست به هرکاری می‌زنند؛ باید درد آن را حس کنید. یک عمل جراحی کوچک داشتم که بیهوشی موضعی داشت. برای اولین‌بار فهمیدم اعتیاد چه لذتی دارد. چون در حین عمل، دردی نداشتم و صداها را می شنیدم. ولی انقدر این بی دردی لذتبخش بود؛ البته توصیه نمی‌کنم شما این کار را کنید اما بعد که اثرات ماجرا تمام می‌شود کم کم متوجه دردش می‌شوید. اینجا است که دوز را بالا می‌برند.

عبدی با بیان اینکه سیستم سیاسی به شدت معتاد به انحصار رسانه است، گفت: به همین جهت نمی‌تواند بپذیرد که کمی رقابت و آزادی باشد و در نتیجه کل سیستم ایران را به نظرم باید از طریق انحصار رسانه تحلیل کرد. فقط از طریق انحصار رسانه است که می‌شود فهمید چه اتفاقی در این مملکت می‌افتد و چطور خود سیستم فریب انحصار رسانه خود را می‌خورد. این مثال را قبلا زده‌ام که در ایالات متحده اختلاف نظرسنجی‌ها و ریاست‌جمهوری در حد یک یا دو درصد است. نهاد نظرسنجی و افکار عمومی یکی دو درصد اشتباه می‌کند و رئیس جمهور فرد دیگری می‌شود، می‌گویند چه اشتباهی کرده‌اید. در ایران در سال 76 نهصد درصد خطا بوده است.

وی افزود: اینکه تصور این بوده است که آقای ناطق نوری 3 برابر آقای خاتمی رأی می‌آورد و اتفاقی که افتاده آن یکی آورده است، این می‌شود 9 به یک خطا و این فاجعه است، این اتفاق در سیاست و حکومت رخ داده است. 

عبدی گفت: 9 برابر خطا محصول این بوده که می‌ خواستند مردم خطا فکر کنند ولی خودشان دچار خطا شده‌اند. ریشه و بنیان تمام فسادی که در این مملکت از اداری و ناآگاهی و همین وضعیت برق و ناترازی سیاسی و ... در ناترازی رسانه است. تا این مسئله حل نشود مطمئن باشید، هیچ اتفاقی در ایران رخ نخواهد داد. به آقای پزشکیان هم گفته‌ام اولین کارش این است که باید با سیستم سیاسی ایران مسئله رادیو تلویزیون را حل کند. با این ریش به تجریش نمی‌توان رفت، خود دانید.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان