دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در فهرست تأثیرگذارترین‌های گوگل اسکالر قرار گرفت

بر اساس جدید ترین ویرایش رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ از سوی پایگاه «گوگل اسکالر» دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان توانست جایگاه خود را سطح ملی و بین المللی بهبود بخشد.

دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در فهرست تأثیرگذارترین‌های گوگل اسکالر قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ بر پایه ویرایش ژوئیه سامانه «رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه استناد گوگل اسکالر» (یا رتبه‌بندی شفافیت) در سال 2024 میلادی، 121 دانشگاه و موسسه ایرانی در سیاهه شش‌هزار مؤسسه‌ای این سامانه هستند و دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان موفق شده است در رتبه بندی ملی جایگاه 60 کشور را در میان 121 دانشگاه و مؤسسه ایرانی به خود اختصاص دهد.

شایان ذکر است این نظام رتبه‌بندی، مؤسسه‌ها را با نشانی وب‌سایتشان در پایگاه «گوگل اسکالر» شناسایی و 10 «پروفایل» عمومی آنها را پایش می‌کند؛ استنادها شمارش و مؤسسه‌ها بر پایه شمار استنادهایشان رتبه‌بندی می‌شوند. 

اگر «پروفایل»‌های گوناگونی برای یک پدیدآور در «گوگل اسکالر» باشد، «پروفایلی» گزینش می‌شود که عملکرد بهتری دارد. 

در ویرایش 2024 میلادی، تنها مؤسسه‌هایی رتبه‌بندی شده‌اند که شمار استنادهای آنها هنگام گردآوری داده بیشتر از 1000 استناد بوده است. 

گفتنی است در جدول رتبه ملی و جهانی و شمار استنادهای 10 مؤسسه برتر ایرانی در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه استناد «گوگل اسکالر»، «دانشگاه علوم پزشکی تهران» مؤسسه برتر ایرانی است که در این سیاهه در رتبه 314 جهان و نخست ملی جای گرفته است. پس از این مؤسسه، دانشگاه‌های «تهران»، «علوم پزشکی شهید بهشتی»، «تربیت مدرس»، «علوم پزشکی تبریز»، «صنعتی امیرکبیر»، «علوم پزشکی شیراز»، «صنعتی شریف»، «علوم پزشکی ایران» و «علوم پزشکی مشهد» در رتبه‌های دوم تا دهم ملی هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر