مرور کارنامه کاروان ایران در روز چهاردهم المپیک ۲۰۲۴ پاریس

در پایان یک روز پرماجرا و پراتفاق، حسن یزدانی و مهران برخورداری دست‌شان از مدال طلا دور ماند و موفق به کسب مدال نقره شدند و امیرحسین زارع هم به فینال کشتی آزاد در وزن ۱۲۵ کیلوگرم راه یافت.

مرور کارنامه کاروان ایران در روز چهاردهم المپیک 2024 پاریس

ایمان گودرزی؛ سیزدهمین روز از فعالیت رسمی رقابت‌های المپیک 2024 پاریس به شکلی رویایی برای کاروان ورزش ایران به پایان رسید؛ به‌طوری‌که سعید اسماعیلی در نقش جوان‌ترین فرنگی‌کار المپیک 2024 عملکردی فراتر از حد انتظار داشت و به مدال طلا رسید و ناهید کیانی با تاریخ‌سازی به اولین زن تاریخ ورزش ایران تبدیل شد که موفق به کسب مدال نقره می‌شود. علیرضا مهمدی هم در کشتی فرنگی مدال نقره کسب کرد تا کاروان کشتی فرنگی ایران به مقام قهرمانی المپیک برسد. ضمن آنکه حسن یزدانی هم روز گذشته موفق شد با عبور از سد حریفان خود به مرحله فینال راه پیدا کند و در یک قدمی کسب مدال قرار گیرد.

مسابقات المپیک در حالی به روز چهاردهم خود رسید که امروز (جمعه)، مهران برخورداری در رشته تکواندو نماینده ایران بود. یونس امامی، امیرحسین زارع و البته حسن یزدانی در کشتی آزاد کار خود را پیش بردند و مصطفی جوادی هم در رشته وزنه‌برداری به مصاف رقبای خود رفت و در سودای آن بودند تا بتوانند به شمار مدال‌های ایران اضافه کنند؛ آن‌هم در حالی‌که در روزهای اخیر کاروان ایران موفق به کسب 2 مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز شده بود.

مدال نقره، سهم برخورداری از المپیک 2024

مهران برخورداری در وزن 80- کیلوگرم، نماینده تکواندوی ایران در المپیک 2024 پاریس است. برخورداری از ساعت 12:15 به مصاف حریفی از ازبکستان رفت که در یک بازی سخت‌ونفس‌گیر توانست با نتیجه 2 بر یک از سد حریف خود بگذرد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. برخورداری بعد از صعود به جمع 8 نفر برتر، برابر آلسیو سیمئونه از ایتالیا که نفر اول دنیا در این وزن محسوب می‌شود، قرار گرفت که در یک بازی جذاب و البته جنجالی، توانست بردی 2 بر یک را به‌دست آورد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. مهران برخورداری در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف گئون وو سئو از کره‌جنوبی رفت که در یک بازی زیبا و پراتفاق، توانست بردی 2 بر یک را به‌دست آورد تا راهی مرحله فینال شود. برخورداری در مرحله فینال به مصاف حریفی از تونس رفت که با نتیجه 2 بر صفر مغلوب حریف بلندقامت خود شد تا به مدال نقره دست پیدا کند. 

حذف زودهنگام امامی از چرخه رقابت‌ها

یونس امامی در مرحله مقدماتی وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد به مصاف مارکز چامیزوی از ایتالیا رفت توانست بردی 9 بر 4 را برابر حریف ایتالیایی خود به‌دست آورد. امامی در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف حریفی از گینه‌بیسائو رفت که در فاصله زمانی حدوداً 90 ثانیه موفق شد بردی 10 بر صفر و مقتدرانه را به‌دست آورد و به جمع 8 نفر برتر راه پیدا کرد. امامی بعد از شکست دادن حریف آفریقایی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف کایل داک، قهرمان نامدار آمریکایی رفت که با نتیجه 11 بر یک مغلوب شد تا شانس حضور در مرحله نیمه‌نهایی را از دست بدهد. با توجه به شکست کشتی‌گیر آمریکایی در مرحله نیمه‌نهایی، یونس امامی شانس حضور در مرحله شانس مجدد را از دست داد و رسماً از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

آتش‌بازی هرکول ایرانی در پاریس

امیرحسین زارع، آزادکار وزن 125 کیلوگرم ایران که تجربه کسب مدال برنز در المپیک توکیو را دارد، از ساعت 12:45 در اولین پیکار خود در المپیک 2024 پاریس به مصاف حریفی از قرقیزستان رفت که توانست با نتیجه 5 بر صفر از سد حریف خود بگذرد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. زارع در مرحله یک‌چهارم نهایی بردی 10 بر صفر و مقتدرانه برابر حریف کانادایی به‌دست آورد و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. امیرحسین زارع در نبردی نزدیک با طاها آکگل، حریف نامدار ترکیه‌ای بردی 2 بر یک را به‌دست آورد و راهی مرحله فینال شد و باید فردا (شنبه) از حوالی ساعت 21:30 در مرحله فینال کار خود را برابر گنو پتریاشویلی از گرجستان پیش ببرد.

پنجمی جوادی در وزنه‌برداری

مصطفی جوادی، اولین نماینده وزنه‌برداری ایران در المپیک 2024 پاریس است که جوادی در دسته 89 کیلوگرم با حریفان خود پیکار داشت. نماینده وزنه‌برداری ایران موفق به مهار وزنه‌های 164 و 168 کیلوگرمی شد و نتوانست وزنه 171 کیلوگرمی را در حرکت یک‌ضرب بالای سر ببرد و همین مسئله باعث شد تا او در مرحله یک‌ضرب به رتبه ششم دست پیدا کند. جوادی در 2 ضرب، وزنه 204 کیلوگرم را مهار کرد اما در مهار وزنه 217 کیلوگرم ناموفق بود و همین مسئله باعث شد تا او با مجموع 372 کیلوگرم به مقام پنجمی برسد و ناکام در کسب مدال بود.

مصدومیت کهنه سد راه مدال طلای یزدانی!

حسن یزدانی بعد از رسیدن به رکورد غلامرضا تختی در مسیر حضور در 3 فینال المپیک، امشب در فینال المپیک 2024 پاریس به مصاف رمضانوف از بلغارستان رفت که مصدومیت کهنه او از ناحیه کتف برای یزدانی دردسرساز شد و این چهره نامدار کشتی ایران در چند نوبت برابر حریف بلغارستانی درخواست توقف مسابقه و ورود تیم پزشکی را داشت. سرانجامِ یک مسابقه پرماجرا، حسن یزدانی شکست 7 بر یک را پذیرفت تا به به مانند المپیک 2020 توکیو، بازهم مدال نقره نصیب یزدانی شود. یزدانی حالا یک مدال طلا و 2 مدال نقره در تاریخ المپیک دارد و نتوانست به عنوان پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در المپیک دست پیدا کند و این رکورد خاص همچنان در اختیار هادی ساعی (با 2 مدال طلا و یک مدال برنز) باقی ماند. بعد از کسب یک مدال نقره در رشته کشتی آزاد و یک مدال نقره در رشته تکواندو، پرونده کاروان ایران در روز چهاردهم المپیک بسته شد و در روز پانزدهم، نمایندگان ایران در رشته‌های تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری با حریفان خود پیکار خواهند داشت.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر