مروری بر یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های غرب کشور

فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه یکی از مهم ترین فرودگاه‌های غرب کشور به شمار می رود.

مروری بر یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های غرب کشور

خبرگزاری خبرآنلاین-گروه استان‌ها-سارا موسوی: فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در قسمت شمال شرقی شهر کرمانشاه و در ارتفاع هزار و 311 متری از سطح دریا واقع شده است، فاصله فرودگاه تا مرکز شهر 9 کیلومتر است.

فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه، خدمات خود از جمله پرواز به عتبات عالیات را برای استان‌های اطراف مانند لرستان، ایلام و کردستان نیز ارائه می‌دهد. 

طول باند فرودگاه سه هزار و 914 متر است که برای پروازهای هواپیماهای سنگین نیز مناسب است، استان کرمانشاه با کشور عراق هم مرز است و بسیاری از مسافرانی که قصد رفتن به عتبات عالیات را دارند از طریق شهرهای این استان به عراق می‌روند.

به دلیل عبور و مرور زیادی که از شهر کرمانشاه به سایر نقاط داخلی و خارجی وجود دارد، فرودگاه کرمانشاه با شرایط مناسبی ساخته شد، در حال حاضر فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی تنها فرودگاه در غرب کشور است.

فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی پتانسیل بالایی دارد و همه روزه پروازهایی به مقاصد داخلی دارد، همچنین به خیلی از شهرهای کشور پروازهایی از این فرودگاه انجام می‌شود، از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی می‌توانید به شهرهای تهران، شیراز، کرمان، بندرعباس، عسلویه، کیش، اصفهان و دیگر شهرهای داخلی سفر کنید، همچنین این شهرها به کرمانشاه پرواز دارند و مسیر حرکت دو طرف است. 

از جمله مقاصد بین المللی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه می‌توان به بغداد، سلیمانیه، جده، نجف، دمشق، آتاتورک، استانبول و دبی اشاره کرد.  

پروازهای  بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در 10 سال ابتدایی تاسیس یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شد، ساخت این فرودگاه سال 1350 و در زمینی به مساحت 200 هکتار آغاز شد. 

در طول سال‌های 1395 و 1396 تعداد مسافران ورودی و خروجی این فرودگاه تا حد زیادی افزایش یافت این افزایش مسافر باعث شد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی به یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های غرب کشور تبدیل شود. 

فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه دارای 2 ترمینال است، یکی از ترمینال‌ها به پروازهای داخلی و ترمینال دیگر به پروازهای بین المللی تعلق دارد.

امکانات ترمینال داخلی در حد قابل قبول برای مسافران ارائه می‌شود از جمله این امکانات می‌توان به دستگاه خودپرداز، کافی شاپ، نمازخانه، غرفه‌های خرید سوغاتی و سرویس بهداشتی، اشاره کرد.

ترمینال خارجی بیشتر برای مقاصد عتبات عالیات است این ترمینال دارای یک سالن ترانزیت و یک سالن عمومی است در ترمینال خارجی برای رفاه مسافران باجه ارزی بانک ملت خدمات دریافت ارز و پرداخت عوارض خروج از کشور را انجام می‌دهد. 

برای راهنمایی مسافران در مسیر ورودی فرودگاه تابلوهای راهنما نصب شده است و می‌توانید با توجه به مقصد پرواز به سمت یکی از ترمینال‌ها حرکت کنید، امور مربوط به چک و بررسی بار مسافر نیز در هر 2 ترمینال به صورت مجزا انجام می‌شود و چنانچه مشکلی در مدارک مسافران وجود داشته باشد از پرواز آنها جلوگیری به عمل می‌آید. 

نزدیکی فاصله فرودگاه با شهر کرمانشاه یکی از مزایای فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی است، به گونه‌ای که دسترسی به آن به آسانی امکان پذیر است. 

از تاکسی‌های فرودگاه برای رفت و آمد بین شهر و فرودگاه استفاده می‌شود این تاکسی‌ها به صورت 24 ساعته فعال و آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر