دیپلمات ایرانی: دشمنان را با تدبیر، به‌موقع و حساب‌شده تنبیه می‌کنیم

سفیر ایران در ارمنستان با تاکید بر این‌که تهران از هر اقدامی که بتواند صلح پایدار را در منطقه ایجاد کند، حمایت می‌کند، درباره پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما همیشه دشمنان را با تدبیر و به‌موقع تنبیه می‌کنیم.

دیپلمات ایرانی: دشمنان را با تدبیر، به‌موقع و حساب‌شده تنبیه می‌کنیم

به گزارش خبرآنلاین «مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز جمعه و در حاشیه مراسم استقبال از هیات رالی موتوسواری کرمان در ایروان درباره موضوع رفع انسداد مسیرهای ارتباطی که گفته شده از معاهده صلح میان باکو و ایروان حذف شده است، اظهار داشت: «موضع ما در ارتباط با رفع انسداد کاملا مشخص است. ما اعتقاد داریم که طرفدار باز شدن مسیرها هستیم، منتهی این مسیرها باید تحت حاکمیت ارمنستان باشد». 

به نقل از ایسنا او در پاسخ به سوالات خبرنگاران، درباره این‌که تعویق رفع انسداد مرزها چه تبعاتی برای ایران و ارمنستان دارد، افزود: «طبیعی است اگر رفع انسداد صورت بگیرد، رفت‌وآمدها بیشتر است. رفع انسداد موقعی صورت می‌گیرد که توافق حاصل می‌شود. وقتی توافق حاصل می‌شود، مفهوم آن، این است که به سمت صلح نزدیک شده‌ایم. این به نفع منطقه، مردم منطقه و ثبات منطقه است و ما از هر چیزی که بتواند صلح پایدار را در منطقه ایجاد کند، حمایت می‌کنیم».

«الچین امیربایف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان پیشتر گفته بود باکو و ایروان توافق کردند که بند موسوم به «کریدور زنگزور» را از پیش‌نویس توافق صلح حذف و در مرحله بعد به آن رسیدگی کنند.

«آنی بدلیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان اما در پاسخ به این اظهارنظر گفت: «با توجه به اینکه ماده مربوط به ارتباطات منطقه‌ای با توافق دوجانبه از پیش‌نویس توافقنامه صلح حذف شد، باید تأکید کنیم که رفع انسداد مؤثر آن‌ها همچنان بخش مهمی از چشم‌انداز و دستورکار ارمنستان برای صلح و توسعه اقتصادی در منطقه است.»

او در ادامه گفت: «این به بهترین وجه در برنامه "چهارراه صلح" ارائه شده توسط دولت ارمنستان که بر اصول شناخته‌شده احترام به حاکمیت و صلاحیت قضایی و همچنین عمل متقابل و برابری استوار است، منعکس شده است.

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و ارزیابی‌های صورت‌گرفته درباره نحوه این پاسخ گفت: «ما همیشه دشمنان خودمان را تنبیه کردیم اما با تدبیر و به موقع؛ این بار نیز با تدبیر، به موقع و حساب‌شده تنبیه می‌کنیم».

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر