حداکثر شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: نظارت و بازرسی از مدارس و مراکز باجدیت در حال انجام است و در صورت مشاهده و بروز تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

حداکثر شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از کیفی سازی مدارس غیردولتی و توانمندسازی معلمان خبر داد و گفت: تنها بخش اندکی از اعتباراتی که باید از سوی بانک مرکزی به مدارس غیردولتی تخصیص می‌یافت، پرداخت شده است .

بنابر گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در برنامه صف اول شبکه خبر با بیان اینکه حدود 18 هزار مدرسه غیردولتی در سراسر کشور وجود دارد گفت: حدود 2 میلیون نفر در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی به همکاری و هماهنگی تمامی ارگان‌ها جهت مباحث تربیتی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: در بحث تربیت دانش‌آموزان باید تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند و مدارس و مراکز غیر دولتی نیز در پیشرفت مدارس دولتی باید مشارکت کند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه در مدارس غیردولتی بحث کیفی مهم‌تر از کمی است ادامه داد: توانمند سازی معلمان از اقدامات ارزشمند و ماندگاری است که بخشی از آن انجام و در ادامه مسیر هم در دستورکار سازمان قرار دارد .

محمودزاده با بیان اینکه برای اولین بار تمامی معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند افزود: در جشنواره آفرینو که هفته اخیر برگزار شد بیش از 6 هزار 200 طرح در جشنواره خلاقیت‌های مدارس غیردولتی شرکت کردند که در این میان 250 طرح به مرحله کشوری راه یافتند. از این تعداد 20 طرح به مرحله نهایی راه یافت و در روزهای 14 و 15 مرداد در نمایشگاه آفرینو از مدیران و معلمان که طرحشان برگزیده بود ، تجلیل شد.

وی با اشاره به مدارس الگوی صالح در کشور افزود : در این طرح تلاش شده تا مدارس غیردولتی به مدارس دولتی مناطق محروم و حاشیه شهرها که از سطح کیفی کمتری برخوردارند کمک نمایند که امیدواریم در سال‌های آینده حمایت بیشتری در این زمینه صورت پذیرد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه بین 35 درصد تا 50 درصد بودجه مدارس غیردولتی را باید بانک مرکزی تامین کند ، ادامه داد: مبلغ کمی از این بودجه حدود 400 میلیارد تومان تخصیص یافته است به همین علت یکی از بزرگترین مشکلات مراکز غیردولتی شهریه است.

محمودزاده با بیان شهریه 75 درصد مدارس غیردولتی زیر 30 میلیون است و فقط شهریه تعداد کمی از مدارس هنوز در دست بررسی است، گفت: بخشنامه شهریه مدارس غیردولتی در اردیبهشت سال جاری به مدارس ابلاغ شده است.

وی با بیان این که شهریه تعداد کمی از مدارس هنوز مشخص نشده است عنوان کرد: حداکثر شهریه مدارس 96 میلیون است و مدیران مدارس پایه دوازدهم در صورت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و کنکور می‌توانند 96 میلیون به اضافه 15 درصد شهریه دریافت کنند.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان این که سال گذشته تعدادی مرکز آموزشی غیرمجاز پلمپ شدند اظهارکرد: نظارت و بازرسی از مدارس و مراکز باجدیت در حال انجام است و در صورت مشاهده و بروز تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر