کلیددار بعدی اینترنت کشور چه کسی خواهد بود؟ + جدول

این روزها اسامی زیادی از گزینه‌های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به گوش می‌رسد و در این میان برخی بیش از دیگران سروصدا به پا کرده‌اند.

کلیددار بعدی اینترنت کشور چه کسی خواهد بود؟ + جدول

تینا مزدکی: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از 15 وزیر و سرپرست را به خود دیده است. این وزارت‌خانه که در آغاز وزارت پست تلگراف و تلفن نامیده می‌شد در دهه 80 به وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات تبدیل شد. ازآنجایی‌که جهان امروز، صحنه خودنمایی فناوری اطلاعات و ارتباطات است، و گزینه نهایی تصدی وزارت ارتباطات تاثیر شگرفی بر فعالیت فعالان این حوزه خواهد داشت.

مدتی قبل گفته شد که کارگروه 20نفره فعالان بخش‌های مختلف حوزه فناوری اطلاعات، گزینه‌های پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را انتخاب می‌کنند و ریاست این کارگروه را «نصرالله جهانگرد»، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور در دولت یازدهم بر عهده دارد. گویا افراد حاضر در این کارگروه باید از میان گزینه‌ها پنج نفر را انتخاب و به شورای راهبردی معرفی کنند.

احتمالا همانطور که جهانگرد گفت انتشار لیست‌های روزهای اخیر پیرامون گزینه‌های اصلی تصدی سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت آتی، صرفاً گمانه‌زنی رسانه‌هاست و اعضای کارگروه بدون توجه به این فضاسازی‌ها در حال بررسی گزینه‌های طرح شده در کارگروه بر اساس شاخص‌ها هستند؛ اما گزینه‌های روی میز این وزارتخانه درنهایت به 16 نفر رسیده و بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها، کارگروه به هریک از گزینه‌ها امتیاز داده و فهرستی از آن‌ها ارائه کرده است.

در صدر این لیست نام ستار هاشمی با 135 امتیاز به چشم می‌خورد، این در حالی است که رضا فرجی دانا با 102 امتیاز، اکرم فداکار با 96 امتیاز و رضا باقری اصل با 88 امتیاز به ترتیب در رتبه دوم، سوم و چهارم  و مرتضی براری و رضا فرجود هردو با 87 امتیاز در رتبه پنجم و ششم جدول قرارگرفته‌اند؛ بنابراین به نظر می‌رسد این افراد از احتمال بیشتری برای جایگاه وزارت ارتباطات برخوردار باشند.

ردیف

اسامی

امتیاز

1

ستار هاشمی

135 امتیاز

2

رضا فرجی دانا

102 امتیاز

3

اکرم فداکار

96 امتیاز

4

رضا باقری اصل

88 امتیاز

5

مرتضی براری

87 امتیاز

6

محمد فرجود

87 امتیاز

7

حمیده زرآبادی

74 امتیاز

8

علی حکیم جوادی

70 امتیاز

9

حمید فتاحی

66 امتیاز

10

محمدعلی یوسفی زاده

58 امتیاز

11

ابوالحسن فیروزآبادی

55 امتیاز

12

یاسر رضا خواه

54 امتیاز

13

بهنام ولی زاده

53 امتیاز

14

وحید یزدانیان

50 امتیاز

15

علی‌اصغر قائمی

49 امتیاز

16

مهرداد ترابیان

48 امتیاز

کلیددار بعدی اینترنت کشور چه کسی خواهد بود؟ + جدول

ستار هاشمی

ستار هاشمی که جایگاه اول این لیست را از آن خودکرده، متولد 1355 از شهرستان یاسوج است. او استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز است و سال 1393 به سمت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس منصوب شد. هاشمی از سال 1395 نیز معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت بوده است.

در تاریخ مهر 1398 از جانب محمدجواد آذری جهرمی به سمت معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات تا پایان این دولت منصوب شد. سوابق مدیریتی و رشته تحصیلی و سوابق علمی و پژوهشی هاشمی در کنار جوانی‌اش، احتمالاً از دلایلی است که باعث شده او جز گزینه‌ها قرارگرفته و با اختلاف از سایر افراد، امتیاز بیشتری را کسب کند.

تجربه و سوابق کاری ستار هاشمی در وزارتخانه و در پی آن آشنایی و اشراف او به این حوزه و مشکلاتش، نیز باعث می‌شود که او به‌عنوان گزینه جدی‌تری برای این وزارت خانه در نظر گرفته شود.

رضا فرجی دانا

رضا فرجی دانا متولد 1339 در شهر قم است، مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود در رشته مهندسی برق را از دانشگاه واترلوی کانادا دریافت کرده و پیش از تصدی کرسی وزارت علوم هم سوابق مدیریتی داشته است. او از سال 1381 تا 1384 رئیس دانشگاه تهران بوده و پیش‌ازاین هم ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران را بر عهده داشته است. رضا فرجی دانا پیش‌ازاین سابقه و تجربه وزارت البته در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت اول حسن روحانی را داشته است.

اگرچه او با استیضاح نمایندگان مجلس حتی یک سال هم وزیر نبود و در مرداد 1393 برکنار شد؛ اما تا سال 1400 در سِمَت مشاور رئیس‌جمهور وقت در امور علمی و آموزشی باقی ماند. او سابقه فعالیت در این حوزه ندارد اما به نظر می‌رسد که سوابق او باعث شده است که اکنون یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد؛ البته اگر وزارت او در این وزارتخانه به سرنوشت اولین وزارت او دچار نشود.

اکرم فداکار

اکرم فداکار نام تنها زنی است که در پنج نفر اول و در جایگاه سوم لیست گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی وزارت ارتباطات به چشم می‌خورد. او متولد سال 1357 است و سوابق شغلی‌اش به شهر یزد محدود می‌شود. دو مدرک کارشناسی در رشته‌های مهندسی نرم‌افزار و مهندسی الکترونیک از دانشگاه یزد دارد و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی را از پردیس فارابی دانشگاه تهران دریافت کرده است.

او عضو شورای راهبری دولت الکترونیک استان یزد است و در سال 1402 هم به سِمَت مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد منصوب‌شده بود. او سِمَت مسئول پیگیری‌های ویژه حوزه اقتصاد دانش‌بنیان یزد نوین را نیز بر عهده دارد. او همچنین کارشناس مسئول فناوری اطلاعات استانداری یزد (از سال 1387 تا 1388) و معاون مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری یزد (از سال 1388 تاکنون) نیز بوده است.

رضا باقری اصل

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد رضا باقری اصل یکی از گزینه‌های وزارت ارتباطات است؛ او که متولد سال 1355 است، سابقه 20 ساله مدیریتی و اجرایی در حوزه فناوری اطلاعات دارد. باقری اصل از زمان دولت دوم محمود احمدی‌نژاد وارد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و همکاریش با وزارت ICT در دو دولت حسن روحانی و دولت سه‌ساله ابراهیم رئیسی هم ادامه پیدا کرد.

 او در دولت دهم معاونت دولت الکترونیکی بود و در دولت یازدهم و دوازدهم به ترتیب دبیری شورای اجرایی فناوری اطلاعات و ریاست کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی را بر عهده داشت. او در زمان وزارت عیسی زارع پور به سِمَت معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات منصوب شد و تا پایان دولت سیزدهم نیز همین مسئولیت را داشت.او نیز همچون ستار هاشمی به دلیل سابقه خود با این حوزه آشنا است و یکی از گزینه‌های این وزارت با احتمال بالا به شمار می‌رود.

مرتضی براری

مرتضی براری سال 1349 در بابلسر متولدشده و درحال‌حاضر، عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر است. او از دهه 1390 در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عناوین شغلی مختلفی بر عهده داشته است. در سال 1391 معاون امور دانشگاه‌ها و صنعت در نخستین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و چهاردهمین نشست سران مخابراتی کشورهای عضو سازمان عملکردی اقتصادی اکو بوده است.

در سال 1392 نیز به سمت قائم‌مقام وزیر در امور فناوری و بین‌الملل و معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد. ظاهراً او پیش از رسیدن به سمت قائم‌مقامی از سال 1391 تا 1392 سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران بود. او همچنین رئیس مجتمع دانشگاهی و فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت و نایب‌رئیس و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز بوده است.

محمد فرجود

محمد فرجود نیز همچون براری امتیاز 87 را کسب کرده بنابراین بهتر است بگوییم هردو در رتبه پنجم لیست قرار دارند. او 42 سال سن دارد و جوان‌ترین گزینه پیشنهادی در میان 6 نفری است که بیشترین امتیازها را به دست آورده‌اند. او مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف گرفته و در مقطع کارشناسی ارشد هم در همان دانشگاه رشته مدیریت اجرایی (MBA) خوانده است. بر اساس گزارش‌ها فرجود در حال تحصیل در رشته مدیریت استراتژیک در دوره دکتری دانشگاه تربیت‌مدرس است.

فرجود سابقه مدیریتی و اجرایی در دولت و وزارتخانه ندارد؛ اما در عرصه‌های مختلفی در حوزه فاوا فعالیت کرده است. تقریباً دو دهه است که در حوزه توسعه فناوری و نوآوری فعالیت می‌کند. معاونت توسعه کسب‌وکار در هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع نوین تأمین که وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است، یکی از اولین عناوین شغلی او است.

او مدتی مدیر پروژه رایتل بود و پس از تأسیس این شرکت هم به سِمَت مدیر ارشد بازاریابی این اپراتور رسید. سال 1394 فرجود مدیرکل کسب‌وکار سازمانی شرکت ایرانسل شد و در زمان حضور محمدعلی نجفی در شهرداری تهران هم به سمت سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران منصوب شد.

فرجود از همان گزینه‌هایی است که کمتر تصور می‌شد به صدر جدول راه یابد و این امتیاز را کسب کند. ظاهراً پس  از پایان رسیدن دوران حضور در شهرداری تهران در سال 1400، او در هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت بانام اختصاری «تفتا» شد. درحال‌حاضر، وی به‌عنوان مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره این هلدینگ مشغول به فعالیت است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم که در زمان وزارت خود 36 سال سن داشت، همچنان جوان‌ترین وزیری باشد که وزارتخانه در تاریخ خود دیده است.

در ادامه می‌توانید تاریخچه این وزارتخانه، تحولات و محدودیت‌های اعمال‌شده بر آن در هر دولت را بخوانید:

ردیف

وزرای ارتباطات/ سن در زمان وزارت

دولت

مدت وزارت

سوابق قبل و بعد از وزارت

توضیحات

1

محمدحسن اسلامی (1312-1397)

45 سال

دولت موقت/ بازرگان

3 اسفند 1357/ 13 آبان 1358

2

محمود قندی (1323-1360)

35 سال

دولت موقت شورای انقلاب/ بهشتی-بنی‌صدر

7 آذر 1358/ 7 تیر 1360

قبل: -تدریس در دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشکده مخابرات (دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی)

-ریاست دانشکده مخابرات

-مرکز تحقیقات مخابرات که زیر نظر دانشگاه تهران بود به وزارت پست و تلگراف و تلفن پیوست

شهید قندی در تاریخ 7 تیر 1360 در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید

(سرپرست)

غلامحسین دلجو (1332)

37 سال

دولت نخست/ رجایی

8 تیر 1360/ 26 مرداد 1360

-مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره بیمه ایران (1369 تا 1373)

-شهردار تهران (16شهریور 1360 تا 22 مهر 1361)

3

سید مرتضی نبوی (1326)

34 سال

دولت دوم/ باهنر

26 مرداد 1360/ 6 آبان 1364

قبل: -عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه (از بدو تأسیس تاکنون)

بعد: -نماینده مردم تهران در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی

- قائم‌مقام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم

- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام (از بدو تأسیس تاکنون)

- عضو هیئت مؤسس جامعه اسلامی مهندسین

-ایجاد خطوط تلفن صلواتی و نامه رسانی با فوریت و سرعت در زمان جنگ

دولت موقت/ مهدوی کنی

دولت سوم/ موسوی

4

سید محمد غرضی  (1320)

44 سال

دولت چهارم/ موسوی

6 آبان 1364/ 29 مرداد 1376

قبل: -سمت‌های مختلف در سپاه پاسداران، استانداری کرمان و استانداری خوزستان

-نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی

-وزیر نفت(سال1360)

بعد: -رئیس هیئت مدیر شرکت مشانیر

-ریاست سازمان نظام مهندسی در پنج دوره سه ساله از ابتدای تاسیس (1389)

-تلفن همراه وارد ایران شد (1372)

-پست ‌بانک و فرودگاه پیام به منظور ارسال محصولات پستی، به ویژه پست هوایی، به مقصد کشورهای گیرنده یا دریافت آنها، تاسیس و مجوز شرکت دیتا اخذ شد، البته آغاز به کار نکرد

-خدمات اینترنتی به صورت محدود ارائه شد

دولت پنجم/ هاشمی

دولت ششم/ هاشمی

5

محمدرضا عارف (1330)

46 سال

دولت هفتم/ خاتمی

29 مرداد 1376/ 28 خرداد 1379

قبل: -سرپرست شرکت مخابرات ایران

- معاون طرح و توسعه‌ی شرکت مخابرات

-معاون دانشجویی وزارت فرهنگ و آموزش عالی

-معاون آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی

-قائم‌مقام و معاون هماهنگی وزارت فرهنگ و آموزش عالی

-ریاست دانشگاه تهران

بعد: -معاون رئیس‌جمهوری ریاست سازمان برنامه‌وبودجه

-معاون اول ریاست جمهوری

-عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

-بنیان‌گذار بنیاد امید ایرانیان

-ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

-ریاست فراکسیون امید

-برای نخستین بار بخش‌های پست و مخابرات از بودجه عمومی استفاده نکردند

-ارائه اینترنت به کاربران عادی توسط مرکز دیتای وزارت پست، تلگراف و تلفن (1378)

(سرپرست)

نصرالله جهانگرد (1336)

43 سال

دولت هفتم/ خاتمی

28 خرداد 1379/ 12 مهر 1379

قبل: -عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

-عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان کشور

-عضو اسبق دفتر مطالعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

-عضو دفتر سیاسی نخست‌وزیری در دوره محمدعلی رجایی

-مدیر اسبق بخش مالتی‌پلکس مرکز تحقیقات مخابرات ایران (مؤسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات)

بعد: -معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور(1392)

(سرپرست)

سیدعبدلله میر طاهری

(1328)

51 سال

دولت هفتم/ خاتمی

16 مهر 1379/ 25 دی 1379

6

سید احمد معتمدی

(1332)

47 سال

دولت هشتم/ خاتمی

25 دی 1379/ 1 دی 1382

قبل:  -معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم و تحقیقات

-ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

-مدیریت کمیته خودکفایی مخابرات

بعد: --مشاور وزیر ارتباطات در امور علمی و پژوهشی و عضو شورای راهبری آن در دولت یازدهم

-عضو کمیسیون تنظیم مقررات

-ریاست دانشگاه امیرکبیر

-تغییر نام وزارت پست، تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

-تغییرات مختلف در ساختار و مقررات

- اجرای برنامه سوم توسعه که بر آزادسازی حوزه ارتباطات تاکید داشت و  صدور پروانه شرکت‌های ندا (PAP) در زمینه اینترنت

-راه‌اندازی اپراتور دوم

- تاسیس رگولاتوری براساس قانون جدید وزارتخانه

7

محمد سلیمانی

(1333)

51 سال

دولت نهم/ احمدی‌نژاد

2 شهریور 1384/ 12 شهریور 1388

قبل: -معاون امور دانشجویی در وزارت فرهنگ و آموزش عالی

-معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران

-معاون پژوهشی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

-ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

-رئیس مرکز تحقیقات عالی الکترونیک صنایع الکترونیک ایران

بعد: -قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

- استاد دانشگاه علم و صنعت ایران

-طرح ایجاد شبکه ملی اطلاعات

-واگذاری شرکت مخابرات ایران به همراه 30 شرکت مخابرات استانی و شرکت ارتباطات سیار ایران به بخش غیردولتی

-87 پروانه Wimax را به‌صورت استانی واگذار شد و تنها یک اپراتور (مبین‌نت) برای تمامی استان‌ها پروانه گرفت

-محدودیت پهنای باند 128kb/s برای کاربران خانگی به تصویب رسید

8

رضا تقی‌پور

(1336)

52 سال

دولت دهم/ احمدی‌نژاد

12 شهریور 1388/ 11 آذر 1391

قبل: -مدیر صنایع امنیت مخابرات – گروه صنایع مخابرات (1369 تا 1375)

-مدیرعامل صنایع الکترونیک شیراز (1375 تا 1381)

-مدیرعامل صنایع مخابرات ایران (1381 تا 1386)

-ریاست هیئت‌مدیره صنایع اپتیک اصفهان

-معاون وزیر ارتباطات

-رئیس سازمان فضایی ایران

بعد: -مشاور رئیس‌جمهور ایران در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات(1392-1391)

-سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران(1396-1392)

-فیلتر شدن پلتفرم‌های یوتیوب، توییتر، یاهو مسنجر، فیس‌بوک، جی تاک، ورد پرس و بلاگر

-شروع توسعه شبکه ملی اطلاعات

-طرح راه‌اندازی سیستم‌عامل بومی

(سرپرست)

علی نیکزاد

(1344)

47 سال

دولت دهم/ احمدی‌نژاد

11 آذر 1391/ 14 بهمن 1391

قبل: -سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل( 1376 تا 1378)

-رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل(1378 تا 1383)

-معاون عمرانی استانداری لرستان(1383 تا 1384)

-استانداری اردبیل(1384 تا 1387)

-معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور(1387)

-وزیر مسکن و شهرسازی(1388)

-سرپرست وزارت راه و ترابری(1389 تا 1390)

-وزیر راه و شهرسازی(1392)

بعد: -نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

-رئیس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی(1396)

-نائب رئیس دوم مجلس در یازدهمین دوره انتخابات مجلس

(سرپرست)

محمدحسن نامی

(1332)

59 سال

دولت دهم/ احمدی‌نژاد

14 بهمن 1391/ 8 اسفند 1391

قبل: - معاون اطلاعات ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی

-ریاست سازمان جغرافیایی (1384 تا 1391)

-معاون وزیر دفاع

-فیلترشدن پلتفرم وی چت

-محدود شدن پهنای باند اینترنت ثابت به  128kb/s   درحالی‌که اینترنت همراه تنها در اختیار اپراتور سوم با کمتر از یک‌میلیون مشترک بود

9

8 اسفند 1391/ 24 مرداد 1392

10

محمود واعظی

(1331)

61 سال

دولت یازدهم/ روحانی

24 مرداد 1393/ 29 مرداد 1396

قبل: -مدیرعامل شرکت مخابرات ایران (1358 تا 1365)

-معاون اروپا- آمریکای وزارت خارجه (1368)

-معاون بین‌الملل و سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام (1378 تا 1392)

بعد: -رئیس مرکز ملی فضای مجازی

-سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری (1396 تا 1400)

-رئیس دفتر دولت دوازدهم (1396 تا 1400)

-ارائه پروانه خدمات 3G‌ و 4G به اپراتورهای اول و دوم منوط به اصلاح پروانه شرکت مخابرات شد که از شروط آن  امضای قراردادهای رومینگ ملی و ترابردپذیری شماره‌های همراه بود تا همراه اول و ایرانسل بتوانند اینترنت همراه را به مردم عرضه کنند

-آزادسازی پهنای باند اینترنت یه مجوز حسن روحانی

-فیلتر شدن پیام‌رسان وایبر

-گسترش استفاده از پیام‌رسان تلگرام و سایر پیام‌رسان‌ها

11

محمدجواد آذری جهرمی (1360)

36 سال

دولت دوازدهم/ روحانی

29 مرداد 1396/ 3 شهریور 1400

قبل: -مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات (1388 تا 1393)

- معاون وزیر ارتباطات (1395 تا 1396)

-عضو هیئت‌مدیره غیرموظف هیئت‌مدیره شرکت خدمات ارتباطی رایتل (1393تا 1395)

-عضو هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت (1393 تا 1395)

بعد:

-ادامه فعالیت در وزارت ارتباطات

-فیلتر شدن پلتفرم‌های تلگرام، سیگنال، مدیوم، ویز، کلاب‌هوس

-اجرای طرح رجیستری گوشی همراه باهدف مبارزه با قاچاق

-مسدود شدن گسترده اینترنت از 25 آبان تا 3 آذر 98 و از دسترس خارج شدن اینترنت بین‌المللی

-تلاش برای استفاده از فرکانس‌های 700 و 800 در اختیار صداوسیما

-دو کمیته بحران به‌موازات هم در مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات برای مقابله با تحریم‌های احتمالی آمریکا بر بستر اینترنت تشکیل شد

12

عیسی زارع پور

(1359)

41 سال

دولت سیزدهم/ رئیسی

3 شهریور 1400/ تاکنون

قبل: -مشاور وزیر ارتباطات و بهداشت در حوزه‌های فناوری اطلاعات و نیز معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در دولت‌های نهم و دهم

-راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی‌نژاد

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه

فیلتر شدن پلتفرم‌های کلش‌آوکلنز، اینستاگرام، واتس‌آپ، لینکدین

-تأکید بر توسعه فیبر نوری

-کاهش حاشیه سود اپراتورها

-اجازه افزایش قیمت 34 درصدی بسته‌های اینترنتی پس از اخذ سه تعهد از اپراتورهای همراه درزمینه‌ی سرعت اینترنت، افزایش تعداد سراچه‌های 5G و افزایش پوشش نسل چهارم

13

؟؟

دولت چهاردهم/ پزشکیان

؟؟

؟؟

؟؟

58323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر