ماجرای مرگ دختر ۹ ساله در پارک/ ورود دادستانی به پرونده

دادستان آذربایجان غربی از مهلت ۲۴ ساعته برای تعیین علت فوت یک کودک در یکی از پارک‌های ارومیه خبر داد.

ماجرای مرگ دختر 9 ساله در پارک/ ورود دادستانی به پرونده

به گزارش خبرآنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، دادستان مرکز استان آذربایجان غربی در پی صدور دستور رئیس کل دادگستری، مبنی بر بررسی علت حادثه برق گرفتگی منجر به فوت دختربچه 9 ساله در پارک خیابان فردوسی ارومیه و برخورد با مقصرین، به همراه بازپرس پرونده، مسئولان نظارتی، مدیریت شهری، فرمانده کلانتری مربوطه، اداره برق و سایر مدیران دستگاه‌های متولی برای بررسی میدانی، در محل حادثه حضور یافت.

حسین مجیدی دادستان آذربایجان غربی ضمن اخذ توضیحات متولیان امر و اظهارات خانواده متوفیه و اهالی محل، از کم و کیف حادثه اطلاع حاصل کرد و دستور داد ظرف 24 ساعت میزان تقصیر عوامل حادثه صرف نظر از سمت و جایگاه آنها، توسط کارشناسان مجرب رسمی دادگستری استان مشخص و به دادستانی اعلام شود.

وی گفت: از دستورات دادستان مرکز آذربایجان غربی، بررسی قراردادهای پیمانکاری و تحویل به پیمانکار و اقدام پیمانکار در ایمن‌سازی سیستم روشنایی پارک بود.

مجیدی همچنین دستور داد اکیپی متشکل از نماینده دادستانی، بازرسی، شهرداری، اداره برق و کارشناسان رسمی ظرف یک هفته با بررسی نقاط حادثه‌خیز در سطح شهر که امکان بروز حادثه‌ای مشابه در آن‌ها می‌رود تشکیل و با شناسایی این محل‌ها سریعاً این نقاط توسط متولیان امر اصلاح شود.

ماجرای مرگ دختر 9 ساله در پارک/ ورود دادستانی به پرونده

وی همچنین به بحث اراذل و اوباش پارک مذکور که باعث ایجاد نارضایتی اهالی و سلب آسایش آن‌ها شده بود نیز پرداخت و دستور داد تا کلانتری محل و پلیس 110 تکالیف قانونی خود را در برخورد با این اراذل و اوباش انجام دهند و این افراد را برای برخورد قضائی به دادستانی معرفی کنند.

دادستان مرکز استان آذربایجان غربی در پایان از اصحاب رسانه استان و شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده معضلات و کاستی‌ها و ترک فعل متولیان امر، موضوع را به مراجع ذیصلاح منعکس نمایند تا پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر