پزشکیان، چه پارامترهایی برای انتخاب تیم اقتصادی خود در نظر دارد؟/ میرزایی: خروجی شورای راهبری قابل دفاع است

یک اقتصاددان گفت: اگر در این زمان کم می‌توانستیم با وسواس بیشتری و نیز رویه دموکراتیک‌تری، گزینه‌ها را انتخاب کنیم، باز هم نتیجه، خیلی متفاوت‌تر از این نبود که الان از شورای راهبری بیرون آمده است.

پزشکیان، چه پارامترهایی برای انتخاب تیم اقتصادی خود در نظر دارد؟/ میرزایی: خروجی شورای راهبری قابل دفاع است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌اله میرزایی در کافه‌خبر خبرآنلاین اظهار داشت: یک سازوکاری تقریبا نزدیک به یک ماه و نیم فعال بود و در این سازوکار، کمیته‌های تخصصی و نیز شورای راهبری با نمایندگانی از گروه‌های مختلف فکری تشکیل شد و خروجی‌هایی از این شورا در آمد. نقد و نظرهای زیادی هم راجع به این کمیته و آن شورا وجود داشت، ولی وقتی امروز خروجی شورا را نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که عملکرد کمیته‌های تخصصی و شورای راهبری کاملا قابل دفاع است، زیرا خروجی‌ها، خروجی‌های با تنوع فکری، سیاسی، سنی، جنسیتی و قومیتی است. یعنی در نهایت شورا، طیف نسبتا متنوعی از گزینه‌ها را معرفی کرد.
وی افزود: بر همین اساس است که می‌گویم این فرآیند قابل دفاع است، زیرا اگر دستاوردها و یا کارکردهای نهایی شوراها را نگاه کنیم، خروجی قابل دفاعی می‌بینیم؛ در عین حال که ممکن است نقدهایی نسبت به ترکیب این کمیته‌ها وجود داشته باشد. من می‌گویم اگر در این زمان کم می‌توانستیم با وسواس بیشتری و نیز رویه دموکراتیک‌تری، گزینه‌ها را انتخاب کنیم، باز هم نتیجه، خیلی متفاوت‌تر از این نبود که الان از شورای راهبری بیرون آمده است. این یک تجربه کاملا جدید بود؛ آن هم در یک زمان نسبتا کوتاه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در 15 تیرماه تا زمانی که برای تنفیذ و تحلیف وجود دارد، یعنی در حدود 20 روز باید گزینه‌های مناسب برای وزارتخانه‌ها مشخص می‌شد.
این اقتصاددان تصریح کرد: آنچه که امروز ما از خروجی شوراها می‌بینیم، این فرآیند را قابل دفاع می‌کند. همان‌طور که گفتم، این یک تجربه کاملا جدید است. البته در دوره دولت هفتم هم یک‌بار این تجربه اتفاق افتاد. فکر می‌کنم آنچه که امروز داریم می‌بینیم، فعلا تا این مرحله، گزینه‌هایی است که از دل شوراها بیرون آمده و برای همه کسانی که این سازوکار را قبول کردند، با وجود همه نقدها، نتایج قابل قبول است.
وی تاکید کرد: کاملا طبیعی هم هست که از این‌جا به بعد باید به رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور حق داد که همکاران اصلی‌شان برای کابینه را متناسب با معیارهای خودشان انتخاب کنند. این معیارها از قبل اعلام شده است؛ مثل سلامت مالی، برخورداری از سلامت نفس، عدم وابستگی به گروه‌های ذینفع، برخورداری از شایستگی‌های تخصصی، ویژگی‌های سنی، فکری و نوآوری و قدرت اداره امور سازمان‌های تحت مدیریت‌شان. همه این پارامترها مطرح بوده و بارها هم تکرار شده است. البته طبیعی است که در هر موردی، ممکن است بین سه گزینه، یک گزینه بیشتر مورد پسند باشد، ولی مورد پسند بودن، ممکن است به برخی از ویژگی‌های اخلاقی فردی مثل پای کار بودن، وفادار بودن، حمایت جدی و قاطع از سیاست‌های رییس‌جمهور یا دولت در آینده و مواردی از این قبیل، برگردد و این هم کاملا قابل فهم و دفاع است.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر