شرط کوچک زاده برای رأی دادن به وزرای پیشنهادی پزشکیان /عراقچی مسلط تر از ظریف بود /امیر ایرانی شایسته حضور در دولت است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: وفای به همین عهد و وعده‌ها که پزشکیان زمان تبلیغات انتخاباتی نمایش داد، می‌تواند منجر به همکاری با وی و در نتیجه باعث موفقیت بیشتر دولت چهاردهم شود.

شرط کوچک زاده برای رأی دادن به وزرای پیشنهادی پزشکیان /عراقچی مسلط تر از ظریف بود /امیر ایرانی شایسته حضور در دولت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «پیشنهاد خاصی به پزشکیان ندارم» این جمله را مهدی کوچک زاده، نماینده تهران و از مخالفان دولت مستقر در پاستور می گوید. او از رایزنی رئیس جمهور با مجلسی ها از جمله رئیس مجلس نیز ابراز بی اطلاعی می کند و می گوید؛‌«انتظاری که از دولت پزشکیان وجود دارد، همان عمل به وعده‌های خود در ایام انتخابات است»

کوچک زاده درباره برخی گزینه هایی که احتمال حضور آنها در دولت وجود دارد نیز نظر خود را مطرح می کند و می گوید اگر پورمحمدی، علایی و عراقچی معرفی شوند به آنها رأی نخواهد داد.

مشروح گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با مهدی کوچک زاده را بخوانید؛

******

*از لیست شورای راهبری به پزشکیان درباره وزرای پیشنهادی اطلاعی دارید؟

خیر.

*یعنی هیچ خبری در این مورد که چه کسانی در لیست شورای راهبری یا لیست نهایی رئیس جمهور، حضور دارند، به گوش شما نرسیده است؟

خیر.

نمی‌دانم پزشکیان با فراکسیون انقلاب رایزنی کرده یا نه


*آقای پزشکیان تا این لحظه درباره اعضای کابینه با فراکسیون انقلاب رایزنی و مشورت کرده است؟

اطلاع ندارم.

پیشنهاد خاصی به پزشکیان ندارم

*با توجه به تاکید رئیس جمهور بر تشکیل دولت وفاق ملی، آیا در مورد کابینه، پیشنهادی به رئیس جمهور دارید؟ از قبیل اینکه فردی یا افرادی را معرفی کنید و یا بگویید فلان نفر در کابینه نباشد؟

خیر، پزشکیان از من نظری نخواسته و من هم پیشنهاد خاصی به جز رعایت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در گزینش همکارانشان ندارم.

*شنیده شده پزشکیان درباره برخی از اعضای کابینه با قالیباف مشورت و رایزنی کرده است، در این مورد اطلاعاتی دارید؟ اینکه رایزنی بر سر چه افرادی بوده است؟

خیر.

وزارت اقتصاد و فرهنگ کم اهمیت‌تر از دیگر وزارتخانه‌ها نیستند

*به نظر شما کدام وزارتخانه‌ها حساس‌تر هستند؟ و افراد حاضر در آنها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

در افکار عمومی شایع است که روسای جمهور برای معرفی وزیر برخی وزارتخانه‌ها از جمله اطلاعات و دفاع و . . . نظر رهبری را هم می‌پرسند، در اینصورت این مشورت حاکی از اهمیت آن وزارتخانه‌ها هم هست اما در شرایط فعلی به نظر من وزارتخانه‌های اقتصادی و فرهنگی اهمیت کمتری از دیگر وزارتخانه‌ها ندارند بلکه شاید مهم‌تر هم باشند.

در مورد ویژگی‌های وزرا، از نظر من همان ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان عنوان کردند، باید ملاک قرار بگیرد. اگر ویژگی‌های مذکور در انتخاب و معرفی وزرا از سوی پزشکیان رعایت شود کافی است!

        عراقچی بر اعصاب خود مسلط تر از ظریف است

*مثلا شنیده شده برای وزارت امور خارجه اسامی افرادی نظیر آقای عراقچی مطرح هستند، فضای مجلس برای معرفی و رأی دادن به عراقچی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من از اظهار نظر در مورد شنیده‌ها معذورم هر وقت افراد به طور قطعی به مجلس معرفی شدند در مورد آنها اظهارنظر خواهم کرد، درباره رای مجلس به عراقچی ارزیابی و اطلاعی ندارم اما به نظر خودم آقای عراقچی در قضیه گفتگوهای برجام در حد یک توجیه‌گر رفتار و تصمیمات ظریف ظاهر شد و تصویری که در ذهن من داشت را خراب کرد.

البته عراقچی در بسیاری موارد به جای وزیر خارجه، در رسانه ها ظاهر و به افکار عمومی گزارش می داد و بر اعصاب خود مسلط تر از ظریف بود. وی که در بحبوحه مذاکرات برجام در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکس با نوه شیرخواره‌اش در آغوش، تصویری متواضع و مردمی و ملایم از نمایش می‌داد در همان حال در کمیسیون برجام رفتارهایی حاکی از تکبر و خود برتر بینی در پاسخگویی به سوالات ونظرات نمایندگان بروز می‌داد.

هم در دولت احمدی‌نژاد و هم در دولت روحانی با پورمحمدی مخالفت کردم

*اسامی برخی افراد مثل آقای پورمحمدی، علایی، انصاری، دریادار ایرانی و ...مطرح می شود، این افراد شانس رأی گرفتن از مجلس را دارند؟

من با شناخت و اطلاعاتی که از آقای پورمحمدی دارم و مسئولیت وی در وزارت اطلاعات در دولت هاشمی، در هیچیک از نوبت‌هایی که به عنوان وزیر معرفی شد چه در دولت احمدی نژاد و چه در دولت روحانی به پورمحمدی رای ندادم و در آخرین مورد که توسط روحانی معرفی شد به عنوان مخالف در مجلس صحبت هم کردم که آن نطق در فضای مجازی در دسترس است . پورمحمدی در تبلیغات انتخابات اخیر نیز ثابت کرد از سابقه انقلابی خود در دهه 60 و اوایل پیروزی انقلاب نیز پشیمان است.

یا در مورد آقای انصاری هم به دلیل نقش فعال و موثر او در تحریک مردم در آشوب‌ها و فتنه 88، نظرم منفی است و انصاری را واجد ویژگی های مورد نظر رهبری برای تصدی وزارت نمی دانم. موارد دیگری هم در مورد وی مطرح است که اگر معرفی شد یا در نطق مخالفت بیان خواهم کرد و یا با رسانه‌ها در میان خواهم گداشت.

امیر ایرانی که فرمانده نیروی دریایی و منصوب مقام معظم رهبری هستند را قطعا شایسته می‌دانم. در مورد آقای علایی عملکرد وی در مدیریت ساخت مصلی، به عنوان نقطه منفی بزرگی در کارنامه علایی  است، مضافا به اینکه مواضع سیاسی علایی آمیخته با نوعی پشیمانی از سوابق انقلابی وی در سپاه است که تصویر مناسبی به دست نمی‌دهد. موارد دیگری هم وجود دارد که در صورت معرفی برای وزارت مطرح خواهم کردم.

دولت چهاردهم، دولت وفاق ملی نخواهد بود

*برخی دولت وفاق ملی را به این تعبیر می کنند که هر طیف سیاسی باید چند سهم در کابینه داشته باشد اما برخی می‌گویند منظور از وفاق ملی نگاه مشترک به منافع ملی است، نظر شما در این مورد چیست؟

واضح است دولت وفاق ملی دولت متشکل از سهمیه گروهک‌های سیاسی، که در دو انتخابات اخیر اثبات شد هیچکدام مورد نظر و عنایت اکثریت مردم نیستند، نیست. اصولا تشکیل چنین دولتی (دولت وفاق ملی)  توسط رئیس جمهوری که با حدود بیست و چند درصد آرا برگزیده شده و خودش و اطرافیانش، خصوصا ظریف که بیشتر شبیه یک بازیگر رفتار می‌کند و گروه رقیب را که اختلاف اندکی داشته، بارها به بدترین شکل مورد طعنه و توهین قرار داده‌اند، میسر نمی‌دانم.

به نظرم انتظار ایجاد وحدت و وفاق در سطح ملی از این دولت انتظار بزرگ‌تر از توان و ویژگی‌های این دولت است .

انتظاری که از دولت پزشکیان وجود دارد، همان عمل به وعده‌های خود در ایام انتخابات است، یعنی سرمشق قراردادن برنامه‌های قانونی کشور و سیاست ‌ای کلی تایید شده توسط مقام معظم رهبری و خلاصه رعایت قانون، که متاسفانه گزینش برخی معاونین و مشاورین در چند روز اخیر حاکی از بی توجهی به وعده های ایشان است. به نظرم در صورت وفای به همین عهد و وعده‌ها که پزشکیان زمان تبلیغات انتخاباتی نمایش داد، می‌تواند منجر به همکاری با وی و در نتیجه باعث موفقیت بیشتر دولت چهاردهم شود.

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر