اردن: اجازه استفاده از حریم هوایی خود را به هیچ طرفی نمی‌دهیم

اردن اعلام کرد که این کشور اجازه استفاده از حریم هوایی خود را به هیچ طرفی تحت هیچ شرایطی نخواهد داد؛ هم‌زمان شماری از شهروندان اردنی در شهر امان تظاهراتی را در محکومیت ترور رهبران مقاومت سردادند.

اردن: اجازه استفاده از حریم هوایی خود را به هیچ طرفی نمی‌دهیم

 به گزارش خبرآنلاین یک منبع مسؤول که نامش فاش نشده است، در واکنش به ادعای یکی از رسانه‌های خبری عربی درخصوص اینکه «اردن اجازه استفاده از حریم هوایی خود را برای مقابله با حمله مورد انتظار ایران خواهد داد» تکذیب کرد.

 این منبع تاکید کرد که اردن اجازه استفاده از حریم هوایی خود تحت هیچ شرایطی و در راستای منافع هیچ یک از طرفین را نمی‌دهد و به هیچ یک از طرف‌های درگیر اجازه پاسخ نظامی از حریم هوایی این کشور را نخواهد داد.

به نقل از ایسنا منبع مذکور همچنین تاکید کرد نیروهای مسلح اردن هرگز اجازه نخواهند داد از زمین یا آسمان این کشور برای درگیری استفاده شود.

پیشتر برخی از رسانه‌ها مدعی شده بودند که اردن موافقت کرده است که درصورت هرگونه حمله به سمت فلسطین اشغالی، اجازه استفاده از حریم هوایی این کشور را به صهیونیست‌ها بدهد.

این منبع همچنین اعلام کرد فعالیت‌های معمول و منظم هواپیماها یا هلیکوپترهای نیروی هوایی و حتی هواپیماهای مسافربری طی روزهای گذشته مشاهده شده است و با توجه به تشدید تنش نظامی در منطقه، این امری طبیعی است.

منبع مذکور گفت، برخی از صفحات شبکه‌های اجتماعی در اردن صحت آنچه در این سایت اعلام شده بود را زیر سوال بردند و اخباری را منتشر کردند که ادعا می‌کرد رژیم صهیونیستی اجازه استفاده از حریم هوایی اردن را دارد.

ابن منبع افزود: بنابراین ما تأکید می‌کنیم در حال حاضر هیچ پاسخ نظامی برای هیچ یک از طرف‌های درگیر مجاز نیست و شایعه‌پراکنی در این خصوص، یک توهین عامدانه تلقی می‌شود، آن هم در زمانی که اردن تلاش دیپلماتیک زیادی برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه انجام می‌دهد و با این سایت‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

از سوی دیگر، صدها تن از شهروندان اردنی روز جمعه در راستای اعلام همبستگی با ساکنان غزه و محکومیت ترور رهبران مقاومت در مرکز شهر امان از مقابل مسجد الحسینی تا میدان «النخیل» به طول یک کیلومتر تظاهراتی برگزار کردند.

این راهپیمایی شهروندان اردنی تحت شعار «ترور رهبران مقاومت، سوخت نبرد آزادسازی است» و بنا به درخواست مجمع ملی حمایت از مقاومت برگزار شد.

آنها با در دست داشتن تصاویری از شهید اسماعیل هنیه و یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شعارهایی را در حمایت از مقاومت و در محکومیت ترور رهبران مقاومت سر دادند.

رژیم صهیونیستی به دلیل پاسخ حتمی محور مقاومت به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در ترس و نگرانی به سر می‌برد و هر روز این اضطراب و نگرانی افزایش می‌یابد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر