پیش‌بینی وضیت هوا طی روزهای آینده/ باد و باران در این استان‌ها

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی وضیت هوا طی روزهای آینده/ باد و باران در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در برخی استان‌های شمال و جنوب کشور رگبار و رعدوبرق و در بعضی نقاط وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (20 مرداد) در غرب هرمزگان، جنوب فارس و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

وی افزود: یکشنبه (21 مرداد) گذرموج دامنه کوتاه تر از میانی جو از نوار شمالی کشور سبب ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در تهران و سمنان می‌شود همچنین در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از شمال و غرب فارس، شمال بوشهر و ارتفاعات شمال هرمزگان رشد ابرهای همرفتی و رگبارو رعد و برق انتظار می‌رود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه (22 مرداد) نیز ابرناکی و رگبار پراکنده و خفیف در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه (23 مرداد) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همچنین در شمال هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر و گاهی رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید رخ میدهد.

به گفته ضیاییان چهارشنبه(24 مرداد) در شرق سواحل خراسان شمالی، شمال هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می.شود.

وی افزود: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان ادامه داد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه شرق سواحل دریای خزر و سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (21 مرداد) کمی ابری، وزش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای 28 و 39 درجه سانتیگراد و پس فردا (22 مرداد) کمی ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با بیشترین دمای 28 و 39 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای 15 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای 48 و 49 درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر