محمد اسلامی کیست؟/ از وزارت در دولت روحانی تا ابقاء در سمت ریاست انرژی اتمی

مسعود پزشکیان با صدور حکمی محمد اسلامی را به سمت «معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی» منصوب کرد.

محمد اسلامی کیست؟/ از وزارت در دولت روحانی تا ابقاء در سمت ریاست انرژی اتمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز شنبه 20 مردادماه، مسعود پزشکیان در حکمی محمد اسلامی  را با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به سمت «معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی» منصوب کرد. او پیشتر در دولت سیزدهم نیز همین سمت را در اختیار داشت.  

محمد اسلامی در سال 1335 در اصفهان متولد شده است. او که مدرک فوق دیپلم ساختمان سازی را از مدرسه عالی ساختمان دریافت کرده بود، مدرک کارشناسی مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه انستیتو تکنولوژی دیترویت میشیگان آمریکا را در سال 1358، کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تولیدو اوهایوی آمریکا در سال 1360 را هم به دست آورد.  

گذراندن دوره های MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف در سال 1383  هم در کارنامه علمی وی دیده می شود. 

اسلامی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیز تدریس کرده است. 

انتصاب به عنوان وزیر راه و شهرسازی

به دنبال استعفای عباس آخوندی در سال 1397، محمد اسلامی از سوی حسن روحانی به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی معرفی شد. او در تاریخ 5 آبان 1397 پس از معرفی رئیس جمهور به مجلس و رأی اعتماد توسط نمایندگان، به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

علاوه از وزرات راه و شهرسازی در دولت روحانی، استانداری مازندران، معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع، مدیرعاملی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران، عضویت در ستاد مرزهای کشور وزارت کشور، معاوننت مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع بزرگ و معاون فرماندهی کل کمیته انقلاب اسلامی را نیز در سوابق اجرایی خود دارد. 

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر