یک سیگنال جدید به بازار طلا/ کف قیمتی سکه مشخص شد

قیمت طلا و سکه در هفته چهارم مرداد به طور پیوسته از نوسانات کاهشی دلار پیروی کرد.

یک سیگنال جدید به بازار طلا/ کف قیمتی سکه مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مدت یاد شده اونس جهانی طلا رشد 51 دلاری داشت، اما بازدهی منفی بازار طلا با سیگنال ریزش قیمت دلار رخ داد. کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورتی که بازار ارز با کاهش قیمت همراه شود قیمت سکه امامی تا کف قیمت 40 میلیون تومان نیز پایین خواهد آمد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت طلا و سکه در هفته چهارم مرداد با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. کاهش قیمت در بازارهای مالی با پرچمداری سکه رخ داد و در مرحله بعد دلار و طلا قرار داشتند. این در حالی بود که اونس جهانی طلا در یک هفته اخیر با رشد بازدهی و افزایش قیمت 51 دلاری همراه بود.

یک سیگنال جدید به بازار طلا/ کف قیمتی سکه مشخص شد

معامله‌گران، قیمت دلار را سیگنال موثرتری از اونس جهانی طلا می‌دانند و معتقدند روند تقاضا نیز در بازار فلز زرد با توجه به ماه صفر نزولی است و امکان رشد تقاضا برای خرید طلا در ماه ربیع بالاست.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

سیاست جمع‌آوری نقدینگی از بازار ارز به واسطه بلوکه شدن پول در حساب‌های وکالتی، تعویق پاسخ به حمله تروریستی اسرائیل در تهران و ترکیب کابینه دولت چهاردهم و امید برای احیای برجام از سیگنال‌هایی بود که در هفته اخیر مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت.

تحلیلگران اقتصادی برای روزهای باقی‌مانده از مرداد در صورت روند رنج دلار تلرانس محدود قیمت را برای بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند. آنها خریدهای پلکانی و خواب بلندمدت سرمایه را برای خرید در این بازار پیشنهاد می‌کنند.

اونس جهانی طلا افزایشی شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رشد 14 دلاری به قیمت 2469 دلاری رسیده است. قیمت اونس جهانی نقره با کاهش 17 سنتی روی رقم 28 دلار و 17 سنتی در حال معامله است. هر گرم نقره 999 با رقم 53 هزار و 600 تومانی ایستاده است.

سکه بهار پرچمدار کاهش قیمت شد

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه 25 مرداد روی رقم 41 میلیون و 320 هزار تومانی  معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش 300 هزار تومانی روی رقم 37 میلیون و 25 هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه و ربع سکه با کاهش 100 هزار تومانی به ترتیب با رقم  22 میلیون و 500 هزار تومانی و 14 میلیون و 400 هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی بدون تغییر در سطح 6 میلیون و 900 هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه نزولی شد

قیمت طلا روز پنجشنبه کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلای 18 عیار با افت 40 هزار تومانی با رقم 15 میلیون و 19 هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار با افت 20 تومانی روی رقم سه میلیون و 467 هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و 420 هزار تومانی رسید.

حباب سکه در آخرین روز هفته در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی 268 هزار تومان، سکه بهار 573 هزار تومان، نیم‌سکه 174 هزار تومان، ربع سکه 143 هزار تومان و سکه گرمی 21 هزار تومان کاهش داشت.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان