یک طارمی و عده‌ای بلاتکلیف!

تعداد لژیونرهای ایرانی که در سطح اول فوتبال جهان بازی می‌کنند روز به روز در حال کم شدن است!

یک طارمی و عده‌ای بلاتکلیف!

ایمان گودرزی؛ لیگ های معتبر اروپایی از این هفته کار خود را آغاز کرده‌اند و حالا باید شروع یک فصل فوتبالی هیجان انگیز دیگر در جهان باشیم. یکی از جذابیت دیدن بازی‌های اروپایی برای ما حضور بازیکنان ایرانی در سطح یک فوتبال دنیاست که متاسفانه هر فصل از تعداد آنها در حال کم شدن است. انتقال مهدی طارمی به اینترمیلان در ایتالیا اتفاق مهمی بود و درخشش نسبی او در مسابقات پیش‌فصل هم این امیدواری را به‌وجود آورد که ستاره فوتبال ایران دوران موفقی را در یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های جهان داشته باشد. با این حال به‌نظر می‌رسد غیراز همین حادثه مهم، فوتبال ایران در بحث صدور لژیونر و معرفی بازیکن به لیگ‌های معتبر اروپایی در یکی از بدترین وضعیت‌های 25سال اخیرش قرار گرفته است. در شرایطی‌که مسابقات کشورهایی چون روسیه، بلژیک و ترکیه از 3-2 هفته قبل آغاز شده، این هفته هم لیگ برتر انگلیس، سری‌آ ایتالیا و لالیگا اسپانیا آغاز خواهد شد و لژیونرهای ایرانی هم به دنبال کسب فرصت بازی برای تیم‌های خود هستند.

در شرایطی‌که مسابقات اکثر لیگ‌ها در حال شروع شدن است، چند لژیونر ایرانی مثل سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، عارف غلامی و سعید مهری وضعیت مشخصی ندارند و هنوز با تیم جدیدی به توافق نرسیده‌اند.

طارمی تنها دلگرمی!

یک طارمی و عده‌ای بلاتکلیف!

این فصل در بین 5 لیگ معتبر اروپا ما فقط 1 بازیکن خواهیم داشت؛ مهدی طارمی. مهاجم بوشهری که اخیراً با اتمام مصدومیت به تمرینات اینتر برگشته، امیدوار است در هفته اول سری‌آ، برای نخستین‌بار با پیراهن اینتر در یک بازی رسمی به میدان برود. اینتری‌ها شنبه از ساعت 20:00 مقابل جنوا به میدان خواهد رفت و باید ببینیم اینزاگی روی طارمی ریسک خواهد کرد یا خیر.

بازار کساد ایرانیان در بلژیک و پرتغال!

یک طارمی و عده‌ای بلاتکلیف!

در 10 فصل اخیر حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های پرتغال و بلژیک به یک امر طبیعی تبدیل شده بود. اما مثل اینکه بازار ایجنت‌ها در این دو کشور دیگر خریداری ندارد. در این سال‌ها بازیکنانی مثل امیر عابدزاده، علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، محمد محبی، شهریار مغانلو، جعفر سلمانی و برخی دیگر در پرتغال توپ زدند اما حالا به‌نظر می‌رسد بازار بازیکنان ایرانی در آنجا کساد شده باشد. حتی بلژیک هم دیگر بهشت ایرانی‌ها نیست. کشوری که زمانی پذیرای امثال علی قلی‌زاده، کاوه رضایی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی و... بود، حالا فقط یک بازیکن از کشورمان دارد؛ ‌اللهیار صیادمنش که در زمستان گذشته به وسترلو پیوست.

بلاتکلیف‌های میلیونر

یک طارمی و عده‌ای بلاتکلیف!

بخش ناراحت کننده وضعیت لژیونرها ستاره هایی هستند که روزی پرچم ایران را در لیگ های معتبر بالا می‌بردند و حالا آنها یا از لیگ های نسبتا معتبر خارج شدند یا در یک سراشیبی سقوط قرار گرفتند. بی‌تردید بهترین مثال از این دست، سردار آزمون است که به شباب‌الاهلی در لیگ امارات پیوست و نخستین گلش را هم به سپاهان زد. علیرضا جهانبخش هم که سابقه حضور در لیگ‌های انگلیس و هلند را در کارنامه دارد، هنوز بلاتکلیف است. در مورد او هرازگاهی از احتمال حضورش در بوندس‌لیگا یا لالیگا سخن به میان می‌آید اما درحالی‌که همه لیگ‌های اروپایی طی یکی، دو هفته آینده آغاز خواهند شد، هنوز خبر رسمی از توافق کاپیتان تیم ملی با هیچ باشگاه خاصی منتشر نشده است. از سوی دیگر سامان قدوس برای دومین تابستان پیاپی از برنتفورد کنار گذاشته شده و بعید است این بار در آخرین لحظه به جمع زنبورها برگردد. تازه‌ترین خبر در مورد قدوس این بود که شاید او به میدلزبورو در لیگ دسته اول انگلستان منتقل شود.

من را لژیونر صدا کنید!

یک طارمی و عده‌ای بلاتکلیف!

با وجود اینکه پرتغال و بلژیک دیگر رونقی برای لژیونرها ندارد اما لیگ بی رمق روسیه با آغوش باز از استعدادهای ایرانی پذیرایی می کند. حالا به جای اینکه بازیکنانمان را در تیم هایی مثل بایرن مونیخ یا فولام ببینیم باید به دنبال اسم آنها در بین تیم های روسی یا قبرسی بگردیم! جایی که امروز بازیکنانی مثل محمد محبی، محمد قربانی، سعید سحرخیزان، کسری طاهری، محمدجواد حسین‌نژاد و... در آن توپ می‌زنند. بقیه هم در لیگ‌هایی مثل ترکیه، یونان، قبرس و... حضور دارند؛ جاهایی که دیده نمی‌شوی، جاهایی که آینده‌ای نخواهد داشت و فقط نام لژیونر روی شما قرار می‌گیرد!

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر