عبور ۴۰۰ هزار زائر حسینی از مرز شلمچه / هر زائر از مرز شمچه کمتر از ۳ ثانیه عبور می کند

حیاتی از عبور ۴۰۰ هزار زائر حسینی از مرز شلمچه خبر داد و گفت: ۴۸ گیت در مرز شلمچه برای تردد زائران در نظر گرفته شده که این امر به سرعت بخشیدن تردد کمک شایانی کرده است

عبور 400 هزار زائر حسینی از مرز شلمچه / هر زائر از مرز شمچه کمتر از 3 ثانیه عبور می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از مرز شلمچه، «ولی الله حیاتی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا کنون 400 هزار زائر حسینی از مرز شلمچه برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین عبور کردند، اظهار کرد: از این تعداد 30 هزار زائر اتباع مقیم ایران بودند، ضمن اینکه از مرز چذابه 62 هزار زائر عبور کردند.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان، افزود: تمهیدات لازم در مرز بین المللی شلمچه برای تردد آسان و ایمن زائران فراهم شده است.

وی میزان تردد هر زائر از مرز شمچه را 3 ثانیه خواند و تصریح کرد: 48 گیت در مرز شلمچه برای تردد زائران در نظر گرفته شده که این امر به سرعت بخشیدن تردد کمک شایانی کرده است.

حیاتی بیان کرد: 35 هزار متر مربع سایه بان و مه پاش برای رفاه حال زوار در مرز شلمچه نصب شده است ضمن اینکه 40 رام قطار از ایستگاه راه آهن خرمشهر تا نقطه صفر مرزی و همچنین 170 اتوبوس زائران را جا به جا می کند.

وی به ارائه خدمات درمانی به زائران در مرز شلمچه اشاره کرد و ابراز داشت: 3 درمانگاه و 15 اتاق سرد و یک بیمارستان 64 تخت خوابی برای ارائه خدمات درمانی به زائرانی که نیاز به درمان دارند در مرز شلمچه مستقر شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان، گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون 16 هزار زائر از درمانگاه های مستقر در مرز شلمچه خدمات درمانی دریافت نموده اند.

وی با اشاره به احداث 120 هکتار پارکینگ خودرویی در خرمشهر و شلمچه خاطر نشان کرد: ظرفیت این پارکینگ ها 150 هزار خودرو است که از ابتدای ماه صفر تا کنون 30 درصد این ظرفیت تکمیل شده است.

حیاتی یاد آور شد: با همکاری طرف عراقی تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زائران در خاک عراق به خصوص جا به جایی زوار با خودرو در نظر گرفته شده که این امر در تردد آسان زائران کمک شایانی کرده است.

وی با تقدیر از سازمان منطقه آزاد اروند برای ایجاد زیرساخت های لازم در مرز شلمچه گفت: با تلاش این سازمان زیر ساخت ها به خصوص در منطقه 2 هکتاری که محل تردد زائران می باشد نسبت به سال های گذشته شرایط بهتری دارد که این مهم رضایتمندی زائران را در پی داشته است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر