به پشت نخوابید/ بهترین و بدترین حالت برای خوابیدن چیست؟

کیفیت و سلامت خواب را اغلب می‌توان با وضعیت و حالتی که در رختخواب دراز کشیده‌اید تعیین کرد.

به پشت نخوابید/ بهترین و بدترین حالت برای خوابیدن چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، کارشناسان خواب معتقدند که خوابیدن به پشت بدترین حالت برای خواب است، به خصوص اگر آپنه خواب دارید. در واقع به پشت خوابیدن، زبان و فک شما را به عقب می‌راند و راه هوایی و تنفس شما را مسدود می‌کند. اگر توجه کرده باشید بسیاری از افرادی که حین خواب خروپف می‌کنند، به پشت می‌خوابند.

خوابیدن روی شکم یا دَمَر خوابیدن به باز نگه‌داشتن راه هوایی کمک می‌کند، اما از طرفی می‌تواند به ستون فقرات و گردن فشار وارد کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالاً خوابیدن به پهلو بهترین حالت برای تجربه یک خواب سالم و باکیفیت است. خوابیدن به این حالت در دوران بارداری، به خصوص سه ماهه‌ی آخر، توصیه می‌شود.

خوابیدن به پهلو به جلوگیری از انسداد راه هوایی کمک می‌کند و می‌تواند خروپف را کاهش دهد. هم‌چنین اگر در این حالت کمی سرتان بالاتر از سطح بدن قرار گیرد، جسم شما در وضعیت مطلوب‌تری است. این حالت برای افراد مبتلا به گردن‌درد و کمردرد توصیه می‌شود؛ به خصوص اگر یک بالش کوچک هم بین زانوها قرار گیرد. اگر بین زانوهایتان بالش نداشته باشید، استرس ناشی از خوابیدن به پهلو، روی ران وارد می‌شود و می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که خوابیدن به پهلوی چپ بهتر است؛ زیرا این حالت، فشار بر اندام‌های داخلی را مهار کرده و گردش خون را تقویت می‌کند.

منبع: mayoclinic

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر