رونمایی از موشک هایپرسونیک جدید آمریکا

ارتش ایالات‌متحده سلاح مافوق صوت دوربرد خود، معروف به "دارک ایگل" را با موفقیت آزمایش کرد، یک موشک هایپرسونیک که برای مقابله با تهدیدات چین طراحی شده است.

رونمایی از موشک هایپرسونیک جدید آمریکا

امیرمسعود عابدین_ آزمایش آمریکایی‌ها شامل پرواز با مسافت بیش از 3218 کیلومتر بود که از برد عملیاتی گزارش شده 2775 کیلومتر آن فراتر رفت. Dark Eagle از یک تقویت‌کننده موشک دومرحله‌ای برای حمل بدنه معمولی هایپرسونیک Glide Body استفاده می‌کند. با وجود چالش‌های اولیه، آمریکایی‌ها اکنون به تولید نزدیک شده‌اند و انتظار می‌رود اولین نسخه عملیاتی آن تا سال 2025 تولید شود.

رونمایی از موشک هایپرسونیک جدید آمریکا

ارتش ایالات‌متحده اخیراً آزمایش موفقیت‌آمیز موشک هایپرسونیک آینده خود به نام دارک ایگل را به پایان رساند. این موشک آزمایشی از تأسیسات موشکی اقیانوس آرام در Kauai پرتاب شد.

دارک ایگل یک سامانه موشکی است که از یک تقویت کننده موشک دومرحله‌ای ساخته شده توسط لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن ساخته شده که برای حمل بدنه معمولی Hypersonic Glide تا سرعت و ارتفاع کافی طراحی شده است. ترکیب سرعت و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن، رهگیری چنین سلاحی را با اکثر سیستم‌های دفاع هوایی فعلی غیرممکن می‌کند.

رونمایی از موشک هایپرسونیک جدید آمریکا

سامانه موشکی دارک ایگل برد عملیاتی 2775 کیلومتر و حداکثر سرعت بیش از 5 ماخ (معادل 5310 کیلومتر بر ساعت) دارد. جالب اینجاست که علیرغم برد گزارش شده 2775 کیلومتر، ارتش اذعان کرده است که این آزمایش همه‌جانبه نشان داده که موشک تقریباً 3218 کیلومتر از محل پرتاب خود در هاوایی تا نقطه برخورد خود را پوشش داده است.

منبع: nationalinterest

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر