جسد رهبر القاعده در افغانستان است؟/ مجاهد پاسخ داد

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر وجود جسد ایمن الظواهری، رهبر القاعده، در افغانستان وجود ندارد.

جسد رهبر القاعده در افغانستان است؟/ مجاهد پاسخ داد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از العربیه، مجاهد گفت که تحقیقات درباره کشته شدن رهبر القاعده همچنان ادامه دارد، اما هنوز به نتایجی دست نیافته‌اند.

مجاهد در این مصاحبه همچنین به وضعیت کنونی افغانستان پرداخت و مدعی شد که هیچ گروه افراطی در این کشور حضور ندارد. او تأکید کرد که گروه «داعش خراسان» در دوران حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان شکل گرفته و نفوذ کرده است و حکومت طالبان گزارش‌های مربوط به وجود داعش در کشور را نمی‌پذیرد.

سخنگوی طالبان درباره غیبت هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، نیز توضیح داد که این غیبت به دلایل امنیتی و مذهبی است. او همچنین تأکید کرد که طالبان از گروه طالبان پاکستان حمایت نمی‌کند و در امور دیگر کشورها دخالت نمی‌کند.

مجاهد در ادامه افزود که افغانستان به تعهدات خود در توافق دوحه عمل کرده است، اما آمریکا هنوز به تعهدات خود پایبند نبوده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در دوم اوت اعلام کرد که ایمن الظواهری در کابل توسط نیروهای آمریکایی کشته شده است. مقامات آمریکایی توضیح داده‌اند که الظواهری در ماه ژوئیه در حالی که در بالکن خانه‌ای در کابل پنهان شده بود، با حمله یک پهپاد و شلیک موشک کشته شده است. این عملیات به‌عنوان بزرگترین ضربه به القاعده پس از کشته شدن اسامه بن لادن در سال 2011 توسط نیروهای ویژه دریایی آمریکا محسوب می‌شود.

این حمله نخستین عملیاتی بود که از زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در 31 اوت سال گذشته، و بازگشت طالبان به قدرت، توسط آمریکا در این کشور انجام شد.

الظواهری که به‌عنوان مغز متفکر القاعده شناخته می‌شد، نقش اساسی در برنامه‌ریزی عملیات این گروه از جمله حملات 11 سپتامبر داشت و پزشک شخصی بن لادن نیز بود.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر