دلار یک کانال سقوط کرد/ کف قیمت دلار مشخص شد

قیمت دلار در شروع معاملات آخرین روز هفته با کاهش ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد و در کانال هشتم کریدور پنجم قرار گرفت.

دلار یک کانال سقوط کرد/ کف قیمت دلار مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افت پلکانی این اسکناس از روزهای ابتدایی هفته جاری شروع شد و تا پایان هفته ادامه داشت. معامله‌گران آرامش سیاسی روزهای اخیر و افت انتظارات تورمی را دلیل کاهش قیمت این اسکناس می‌دانند.

تجارت نیوز در گزارشی نوشت: قیمت دلار در شروع معاملات امروز پنجشنبه 25 مرداد با کاهش 300 تا 400 تومانی بازگشایی شد. این میزان افت، اسکناس آمریکایی را در کریدور پنجم یک کانال عقب‌ نشاند. در لحظه نگارش این گزارش دلار در نیمه بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم در حال معامله است.

Screenshot 2024-08-15 at 12.09.38 PM

تحلیلگران بازارهای مالی با مفروضات فعلی، کف قیمت دلار را نیمه کانال هشتم از کریدور پنجم می‌دانند. با این وجود به نظر می‌رسد اگر اخبار مساعدی از آتش‌بس در غزه منتشر شود اسکناس دلار به زیر محدوده ذکر شده نیز خواهد آمد.

تحلیلگران اقتصادی موضوع پیش‌فروش خودرو و مسدود شدن پول در حساب‌های وکالتی را نیز یکی از عوامل کاهش نقدینگی در بازار ارز می‌دانند. آنها معتقدند متقاضیان به سمت بازار خودرو روی آورده‌اند. خروج پول از بازار سرمایه و عدم افزایش قیمت در بازار ارز و سکه، خروج بیش از یک همت طی سه روز گذشته از صندوق درآمد ثابت و بیش از 20 همت از بورس این ادعا را تقویت می‌کند.

معامله‌گران می‌گویند بازارهای مالی از هیجان و التهاب هفته‌های گذشته تا حدودی خالی شده و روند تقاضا از عرضه اندکی عقب افتاده است. به نظر می‌رسد سیاست‌گذار نیز در هفته اخیر با ارزپاشی و افزایش احتمال توافق برجام در ایجاد روند نزولی در بازار ارز موفق بوده است.

قیمت درهم امروز با افت 110 تومانی در سطح 16 هزار و 50 تومانی قرار گرفته است. قیمت تتر روز پنجشنبه بر خلاف قیمت دلار افزایش 200 تومانی داشت و روی رقم 59 هزار و 300 تومانی ایستاد.

پوند انگلیس روی قیمت 75 هزار و 680 تومانی معامله شد و کاهش 450 تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم 64 هزار و 910 تومانی ایستاد و نسبت به روز گذشته 300 تومان ارزان شد.

گفتنی است روز پنجشنبه اسکناس دلار با رقم 49 هزار و 53 تومان و حواله دلار نیز با رقم 45 هزار و 3 تومانی عرضه شد و نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشت.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر