خداحافظی با گذر گردشگری خیابان سی تیر؛ ماجرا چیست؟

بازگشت غرفه‌های غذا در محور گذر گردشگری خیابان سی تیر با توجه به چالش‌ها و مشکلات این محدوده غیرممکن بوده و مدیریت شهری بنا دارد تا مناطق دیگری از تهران را به گذر گردشگری اختصاص دهد.

خداحافظی با گذر گردشگری خیابان سی تیر؛ ماجرا چیست؟

به گزارش خبرآنلاین،پروژه سنگفرش خیابان "سی تیر" که به خیابان ادیان یا سیاست یا موزه هم معروف است در مدیریت شهری گذشته و در نوروز 95 با عنوان کف‌سازی و آرام‌سازی این معبر در راستای ساماندهی میدان مشق و سردر باغ ملی توسط شهرداری تهران آغاز شد.

تسنیم در خبری نوشت: پس از سنگ‌فروش کردن خیابان سی تیر، شهرداری منطقه 12 طرحی را برای حضور اغذیه‌فروشان در خیابان سی تیر اجرا کرد و مکانی را فراهم کرد تا شهروندان بتوانند در این خیابان حاضر شوند و اقدام به فروش محصولات خود با تمرکز بر مواد غذایی عمدتاً در قالب فست‌فود کنند.

از آن ایام و در پی این تصمیم، خیابان "سی تیر" رنگ‌ و روی جدیدی گرفت و سیل شهروندان بود که هر روز و هر شب به‌هوای قدم زدن و خرید در "خیابان غذای تهران" یا همان استریت فود تهران راهی این خیابان تاریخی تهران می‌شدند.

ناگفته نماند که غرفه‌ داران نیز هزینه بسیار بالایی را از مراجعه کنندگان در این محل اخذ می‌کردند و عنوان داشتند که اجاره بسیار سنگینی و میلیونی را بابت اجاره 5 الی 6 متری غرفه‌ها به پیمانکار شهرداری تهران پرداخت می‌کنند و آنها ناچار هستند که موادغذایی خود را با قیمت بیشتری عرضه کنند.

حضور غرفه داران از سال 96 تا سال 1402 در خیابان سی تیر ادامه داشت تا اینکه در این دوره از مدیریت شهری با توجه به چالش‌های به وجود آمده از جمله موضوعات بهداشتی و بوی غذا و... تصمیم به تغییراتی در احداث غرفه‌ها غذایی گرفت و اعلام کرد که غرفه‌های غذایی در این محل جمع آوری و پس از مدتی مجدداً در محل مستقر خواهند شد.

سعید بیگی؛ مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در تایخ 9 دی ماه 1402 در گفت‌وگو با خبرنکار تسنیم با اشاره به بهسازی و بازپیرایی واحدهای مستقر در گذر گردشگری سی تیر اظهار کرد: راه‌اندازی این محور پرتردد در سال 96از همان ابتدا با استقبال شهروندان همراه شد و این گذر طی این سالها با چالش‌هایی همچون فرسودگی سازه‌ها، مسائل بهداشتی و ترافیکی مواجه بود. بر اساس مطالبه شهروندان، رعایت نکات بهداشتی، ترافیکی و ... ملاحظات ضروری اقدام به برگزاری مزایده برای اجرای بازپیرایی و بهسازی کردیم.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به جمع‌آوری سازه‌های قدیمی و آغاز عملیات اجرایی ساخت غرفه‌های جدید در این محور تصریح کرد: پس از تکمیل طراحی و برنامه‌ها، مجددا گذر گردشگری سی تیر فعال خواهد شد.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان