مروری بر زندگی چریک انقلاب

دوم شهریور، سالروز شهادت مبارز انقلابی «سیدعلی اندرزگو» است.

مروری بر زندگی چریک انقلاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساواک که 15 سال در جستجوی اندرزگو بود سرانجام در 19 رمضان برابر با 2 شهریور سال 1357 توانست او را در خیابانی محاصره و به شهادت برساند.

براساس گزارش شبکه رادیویی ایران،«شهید اندرزگو» عضو جمعیت هیئت‌های موتلفه اسلامی و از روحانیون مبارز و مسلح علیه رژیم پهلوی در ترور حسنعلی منصور نقش بسزای داشت.

«اندرزگو» دروس حوزوی را در تهران و در مسجد محل نزد استادانی، چون حجة الاسلام بروجردی و میرزا علی‌اصغر مرندی تلمذ کرد. از اساتید دیگر وی در دوره تحصیل می‌توان به آیت الله مشکینی و آیت الله مکارم شیرازی و میرزا یدالله دوزدوزانی اشاره کرد.

او در نوجوانی در بازار تهران به کار اشتغال داشت و با ورود به شاخه نظامی هیئت‌های مؤتلفه از شغل خود دست کشید و تا پایان عمر، مهم‌ترین اشتغال او مبارزه و فعالیت برای سرنگونی رژیم ستم‌شاهی بود و به همین علت با نام مستعار و به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد و با سفر به شهرهای مختلف و جابه‌جایی منزل از دست نیروهای ساواک فرار می‌کرد. 

مروری بر زندگی چریک انقلاب

ساواک که 15 سال در جستجوی اندرزگو بود سرانجام در 19 رمضان برابر با 2 شهریور سال 1357 توانست او را در خیابانی محاصره و به شهادت برساند.

مستند «شهید اندرزگو» جمعه دوم شهریور،  ساعت 16:35 مروری بر بخشی از فعالیت های این شهید مبارز دارد.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان