بررسی عوامل به‌وجودآورنده مشکلات کارخانه فریکو در دستور کار دادستانی کرمان قرار گرفت/ اتمام حجت با هیات مدیره

دادستان کرمان اعلام کرد: دادستانی علل به‌وجودآمدن مشکلات کارخانه فریکو را از ابتدا یعنی از مرحله واگذاری اولیه بررسی و ریشه‌یابی می‌کند و اگر عدم انجام وظایف مسئولین در هر مقطع زمانی، باعث ایجاد مشکلات این کارخانه شده باشد، با اقدام قانونی دستگاه قضائی مواجه خواهند شد.

بررسی عوامل به‌وجودآورنده مشکلات کارخانه فریکو در دستور کار دادستانی کرمان قرار گرفت/ اتمام حجت با هیات مدیره

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان ، مهدی بخشی دادستان کرمان در جلسه ویژه ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه و رفع موانع تولید در کرمان در خصوص بررسی مشکلات شرکت فریکو سیرجان اظهار کرد: متأسفانه بیمه و حقوق کارکنان شرکت فریکو که روغن تولیدی اش در ایران با نام تجاری «نینا» شناخته می شود در چند ماه اخیر پرداخت نشده و با کمبود منابع مالی و مشکلات اقتصادی مواجه است. 

او پس از بررسی آخرین وضعیت عملکرد تولید، درآمد و سود خالص کارخانه فریکو با انتقاد از تعلل مسئولین آن در رفع مشکل نقدینگی اظهار داشت:  جای تأسف است کارخانه‌ای با ظرفیت  تولید ٨٠٠ تن در روز و علیرغم اینکه برند شده و در سبد خانوارها جای خود را باز کرده اما با وجود کمک‌های بسیار نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و سرمایه ممکلت خوابیده است و هیأت مدیره آن نیز اراده‌ای برای حل مشکلات ندارند. 

وی گفت: از واحدهای تولیدی از جمله کارخانه فریکو حمایت می‌کنیم و این مهلت، آخرین فرصتی است که از سوی دادستانی مرکز استان برای کارخانه مذکور تعیین شده است و چنانچه به چرخه تولید بازگردد مورد حمایت و پشتیبانی قرار خواهد گرفت و در غیر اینصورت به افراد توانمندی که تمایل به خرید کارخانه دارند واگذار خواهد شد. 

سپس سید مهدی قویدل، معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز اظهار کرد : همانگونه که از تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم با فعالان اقتصادی که توانایی کار ندارند و با سوء استفاده در کار تولید خلل ایجاد می‌کنند نیز برخورد خواهیم کرد.

مجتبی قدیمی، دادستان سیرجان نیز در ادامه این نشست با تأکید بر ضرورت انجام تعهدات کارخانه بیان داشت: به هیأت مدیره این واحد تولیدی فرصت داده شده تا به تعهدات خود در زمینه اشتغال، حل مشکلات بیمه تأمین اجتماعی کارگران، پرداخت هزینه آب و برق کارخانه اقدام نماید و تولید واحد مذکور را به حد استاندارد برساند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان