آخرین آمار تورم تولید صنعتی اعلام شد/ جدول

آخرین گزارشهای رسمی نشان می‌دهد که شاخص قیمت تولیدکننده صنعتی کشور در پایان تیرماه و در مقایسه با خردادماه (تورم ماهانه) ۱.۴ درصد افزایش یافته است. این نسبت در مقایسه با تیرماه ۱۴۰۲، که به عنوان شاخص نقطه به نقطه تورم هم شناخته می‌شود ۱۹.۵ درصد افزایش را از سر گذرانده است. در این مدت تورم سالانه ۲۷.۳ درصد بر آورد شده است.

آخرین آمار تورم تولید صنعتی اعلام شد/ جدول

به گزارش خبرآنلاین، آن‌طور که مرکز آمار ایران گزارش می‌دهد در پایان تیر ماهی که اخیرا سپری شد، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه پیشین خود یعنی خرداد امسال 1.4 درصد بوده است. این در حالی است که در مقایسه با تورم ماهانه گزارش شده در پایان بهار 1403، این شاخص 2.6 درصد برآورد شده بود. براین اساس تورم ماهانه تولیدکننده صنعتی در مقایسه با خرداد ماه کاهش 1.2 واحد درصدی داشته است.

در ماه مورد بحث بیشترین تورم ماهانه با 2.8 درصد افزایش به گروه «ساخت مبلمان» و گروه «ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه بندی شده در جای دیگر» و کمترین تورم ماهانه 0.2 درصد افزایش مربوط به گروه «ساخت وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم تریلر» است. در این ماه تورم ماهانه گروه «ساخت فرآورده‌های توتون و تنباکو» صفر، گروه «ساخت کک و فرآورده‌های حاصل از پالایش نفت» -0.4 درصد و گروه «ساخت چرم و محصولات وابسته» -0.1 درصد بوده است.

شاخص تورم نقطه به نقطه بخش صنعت در ماه نخست تابستان امسال معادل 19.5 درصد برآورده شده است. تورم نقطه به نقطه را در پایان خرداد ماه را 26.1 درصد محاسبه کرده بود که بر این اساس می‌توان از کاهش 6.6 واحد درصدی تورم نقطه به نقطه صنعت در آغاز تیرماه خبر داد.

همچنین در تیرماه امسال تورم سالانه که عبارت است از درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در  12 ماهه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، 27.3 درصد برآورد شده است. این شاخص در مقایسه با خرداد ماه کاهش 1.6 واحد درصدی داشته است.

آخرین آمار تورم تولید صنعتی اعلام شد/ جدول

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان