تولید سیمان با کمترین سطح آلایندگی

مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه از انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت طی سال‌های گذشته خبر داد و آخرین اقدامات زیست محیطی این شرکت را تشریح کرد.

تولید سیمان با کمترین سطح آلایندگی

به گزارش خبرآنلاین، منصور نجفی، مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان با اشاره به ظرفیت های جدید شرکت سیمان هرمزگان طی سال‌های گذشته گفت: یکی از جنبه های پر بحث در مورد هر کارخانه سیمان ایجاد غبار آن است اما شرکت سیمان هرمزگان، با هدف رشد پایدار و انجام فعالیت های مسئولانه در حوزه زیست محیطی، اقدامات موثری را در جهت کاهش آلاینده ها و بهبود عملکرد خطوط تولید انجام داده است.
نجفی افزود: در این راستا، شرکت سیمان هرمزگان با تعمیراتی بالغ بر 700 میلیارد ریال که با توجه به تعمیرات اساسی خط یک در مهرماه 1402 که حدود یک ماه طول کشید، نه تنها نواقص خط تولید را رفع کرد، بلکه با سرمایه گذاری حدود یازده میلیارد تومان، تعمیرات اختصاصی در الکتروفیلترها و دودکش های گریت کولر انجام داده است تا خروجی دودکش ها را کنترل و کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان افرود: انجام مداوم پروژه نشتی گیری و عایق کاری خطوط تولید، باعث ثبات فرآیند تولید و کاهش نشتی مواد در خط تولید می شود.

نجفی درباره پروژه‌های زیست‌محیطی بیان کرد: در حال مکان‌یابی و اخذ موافقت‌های مشاور هستیم. پروژه تبدیل الکتروفیلتر به بگ هاوس با همکاری یک مشاور خارجی در حال انجام است.
نجفی استاندارد تولید در شرکت سیمان هرمزگان را در رده استانداردهای بین‌المللی و اروپا عنوان کرد و گفت: هم اکنون دودکش‌های شرکت ما به صورت آنلاین به سامانه‌های محیط زیست استان متصل هستند.
نجفی به ناترازی‌های انرژی و محدودیت‌های اعمال شده برای مصرف برق اشاره کرد و گفت: مهمترین چالش در تولید سیمان، قطعی و محدودیت‌های مصرف برق و انرژی است از سویی تحریم‌ها در تامین قطعات یدکی و هزینه‌های مترتب اثرگذار بوده است؛ اما خوشبختانه طی تابستان امسال، مجموعا 20 روز تعطیلی داشته‌ایم و کاهش تولید ما تنها 5 درصد بوده که می‌توان آن را کم اثر دانست.

وی در تشریح دیگر اقدامات این شرکت اظهار داشت که شرکت سیمان هرمزگان در کنار صادرات از بازسازی، نوسازی و انجام پروژه‌های توسعه‌ای غافل نبوده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جدید خط یک به مقدار 500 تن در روز تولید خواهد داشت. همچنین، برای رعایت ماده 16 در مصرف انرژی، پروژه احداث نیروگاه در دستور کار است.

گفتنی است که شرکت سیمان هرمزگان در حال تاسیس شرکت دانش بنیان و فراهم کردن مرکز نوآوری سیمان است که برای نخستین بار این مرکز در کشور راه اندازی خواهد شد و از این طریق می‌تواند نیاز جامعه و در کنار آن محصولات جدید را تولید و عرضه کند و در سال گذشته سیمان آمیخته هیدرولیکی (سیمان پوزولانی) به سبد محصولات کارخانه اضافه شد.

همچنین از مهم‌ترین اقدامات این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی پروژه راه اندازی صادرات سیمان از اسکله بندرخمیر با همکاری اداره بنادر استان، پروژه آب‌شیرین‌کن شرکت سیمان و ساخت زمین‌های ورزشی و مدارس با استاندارد در سطح استان اعلام شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان