رئیس سازمان بسیج: به زودی شاهد گسترش مساجد در آمریکا خواهیم بود/ غرب با سواستفاده از دانش مسلمانان به رشد و ترقی دست پیدا کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در راه تمدن سازی اسلامی، مسجد مهم ترین پایگاه برای جوانان و پرورش دهنده شور و شوق در قلب آن‌ها است.

رئیس سازمان بسیج: به زودی شاهد گسترش مساجد در آمریکا خواهیم بود/ غرب با سواستفاده از دانش مسلمانان به رشد و ترقی دست پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین آئین ملی تکریم فعالان مساجد که به‌ مناسبت روز جهانی مسجد، امروز 30 مردادماه در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار شد، اظهار کرد: بنیان مسجد یک ابتکار بزرگ از اسلام بود که مسجد بر محور نماز و ذکر و دعا محل فعالیت‌های گوناگون علمی و فرهنگی و سیاسی شد.

بنابر روایت ایسنا، وی ادامه داد: در واقع می‌شود به این نکته یک توجه راهبردی کرد که اولین مسجد(مسجد النبی در مدینه) وقتی بنیان‌گذاری شد مرکز همه چیز برای اسلام بود، و در آن زمان مسجد محوری‌ترین نقطه در جغرافیای عالم شد.

سلیمانی گفت:این موضوع تا زمان حکومت بنی امیه ادامه داشت، بنی امیه با تقلید از حکومت روم در شام دار الحکومه را خارج از مسجد بنیان گذاشت و از آن دوره ما شاهد فاصله بین مسجد و مسائل حکومتی شدیم.

وی افزود: یک نکته اساسی وجود دارد اگر چه در برخی از دوره‌های گذشته و تاریخ ما این مساله به این شکل پیش رفت اما مساجد مرکزیت خودشان را در سایر بخش‌ها حفظ کردند.

رئیس سازمان بسیج بیان کرد: ما در قرن سوم و چهارم و پنجم هجری شاهد تلالو و درخشش تمدن اسلامی هستیم که همه برجستگان این تمدن در مسجد پرورش یافتند، سایر ظرفیت‌های مساجد نیز خدمت خود را انجام می‌دادند.

سلیمانی تصریح کرد: آغاز حرکت‌های انقلابی ایران در دوره جدید از مساجد آغاز شد، امام راحل این ظرفیت را شناخت و مردم پشت سر علما قرار گرفتند و یک انقلاب اسلامی بزرگ اتفاق افتاد.

رئیس سازمان بسیج گفت: ما امروز می بینم که از مسجد النبی و مسجد جمکران تا مسجد الاقصی و موذن‌هایی که اذان محمدی از آن‌ها به آسمان طنین انداز می‌شود چه شور و شوقی از  قلب و دل مسلمانان می‌جوشد برای اینکه اسلام وارد یک مرحله‌ی جدیدی از تمدن سازی شود.

وی ادامه داد: شور و شوقی که برای آزادی قدس در دل و قلب مسلمانان در حال جوشش است، تبیین کننده مسیر جدیدی برای گسترش اسلام است.

سلیمانی بیان کرد: در اخبار دیدیم که در یکی از دانشگاه‌های آمریکا، صدای اذان طنین انداز شد و به زودی شما شاهد گسترش مساجد در آمریکا خواهید بود. 

وی افزود: وقتی بشریت در یک مسیری قرار گرفت، مثل یک ملت توقف ناپذیر می‌شود، در این زمان ما باید از ظرفیت مساجد به صورت حداکثری برای تکمیل نظام امام امت بهره بگیریم تا جامعه‌ی اسلامی شکل بگیرد و وارد تمدن سازی شود.

رئیس سازمان بسیج اظهار کرد: بسیار بحث‌های دقیقی درباره ی تحقق جنبه‌های گوناگون مردم سالاری اسلامی را می‌توان بر محوریت مساجد با پرچم داری روحانیت به آن پرداخت.

وی افزود: ما یک تکلیف سنگینی داریم که مساجد را رشد و تعالی ببخشیم و این رسالت تمام کسانی است که در انقلاب اسلامی مسئولیت دارند.

سلیمانی تصریح کرد: تمدن غرب با سواستفاده از دانشی که از مسلمانان گرفت به رشد و ترقی و قدرت کارشناسی دست پیدا کرد اما آن را در خدمت قدرت هایی قرار داد که غرب و شرق را تسخیر کردند و امروز که به پایان خود نزدیک شدند دست به جنایات گوناگونی می‌زنند.

وی در پایان بیان کرد: این دوره جهاد تبیین باید با محوریت مساجد، مسیر تمدن سازی را به ترتیبی مدیریت کند که این مطالب برای جوانان روشن شود و برای جوانان در عرصه‌های نقش آفرینی برای مردم سالاری اسلامی بستری فراهم کند.

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان