افتتاح ۷۴۸ پروژه عمرانی و اقتصادی سمنان در هفته دولت ۱۴۰۳

استاندار سمنان گفت : در هفته دولت ۱۴۰۳ تعداد ۷۴۸ پروژه عمرانی و اقتصادی این استان با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد.

افتتاح 748 پروژه عمرانی و اقتصادی سمنان در هفته دولت 1403

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان  سمنان ، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه شنبه 30 مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: بخش عمده پروژه‌های استان سمنان در آخرین سفر رئیس‌جمهور شهید به استان افتتاح شد وگرنه تعداد پروژه‌های اجرایی شده امسال به مراتب بیشتر از این رقم بوده است.

وی از سهم دو هزار و 143 میلیارد تومانی پروژه های عمرانی امسال در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: در هفته دولت امسال 675 پروژه عمرانی با اعتبار دو هزار و 143 میلیارد تومان افتتاح می‌شوند که در مقایسه با ارزش2 هزار و 90 میلیارد تومانی پروژه عمرانی هفته دولت سال قبل از نظر ارزش ریالی سه درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در جریان سفر رئیس جمهور فقید به استان سمنان بخش زیادی از پروژه های استان به بهره‌برداری رسید که با احتساب آنها ارزش پروژه‌ها به بیش از هشت هزار میلیارد تومان می‌رسد.

هاشمی همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح 72 پروژه اقتصادیر استان با اعتباری بیش از سه هزار و 721 میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: پروژه های اقتصادی امسال استان که توسط بخش خصوصی آماده افتتاح شده از نظر ارزش در مقایسه با پروژه های اقتصادی سال قبل، 341 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در هفته دولت سال گذشته 59 پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر 843 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده بود .

هاشمی اضافه کرد: پروژه های اقتصادی امسال از نظر کمیت با رشد 22 درصدی و از نظر ارزش رشدی 341 درصدی را در این استان داشته است.

افتتاح 748 پروژه عمرانی و اقتصادی سمنان در هفته دولت 1403

وی با اشاره به اینکه به دلیل تعدد پروژه‌های نیمه‌تمام، چه در دولت سیزدهم و چه در دولت چهاردهم برنامه‌ای برای آغاز عملیات اجرایی پروژه های جدید وجود ندارد، افزود: با این وجود هر ساله عملیات اجرایی تعدادی از پروژه‌ها توسط دستگاه‌های عمومی، بخش خصوصی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ... آغاز می‌شود که در همین راستا امسال نیز 108 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 210 میلیارد تومان در استان کلنگزنی می‌شود که بخش عمده آنها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص دارد که اکثرا از محل درآمدهای مالیاتی اجرایی می‌شوند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با بیان اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیشترین اعتبار در بحث اعتبارات عمرانی مربوط به دستگاه‌های راه و شهرسازی استان و شرق استان و اداره کل راهداری استان، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها،توزیع برق، شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، آب و فاضلاب استان است.

استاندار سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با ابلاغ اعتبار مصوبات دومین سفر شهید رئیسی به استان سمنان گفت: پنج-شش وزارتخانه تاکنون مصوبات سفر دوم رئیس جمهور فقید را به استان ابلاغ کردند اما هنوز مصوبات به صورت یک‌جا به استان ابلاغ نشده است.

وی از دومین سفر دولتمردان سیزدهم به سمنان به عنوان یک سفر موفق نام برد و گفت: مجموعه استانداری و مسوولان ذی‌ربط به جد پیگیر ابلاغ کلیه مصوبات سفر دوم هستیم.

هاشمی از تامین آب پایدار به عنوان یک مطالبه جدی نام برد و اظهار کرد: تامین آب شرب مردم وظیفه حامیت است و دولت همه توان خود را برای تامین آب شرب مردم بکار می‌گیرد. البته همزمان برای تامین آب بخش کشاورزی و صنعت و بهره‌برداری بهتر از منابع موجود نیز برنامه ریزی می شود.

هیچ پروژه ای معطل ابلاغ مصوبات سفر دوم رئیس جمهور نیست

وی بر لزوم توسعه کشت های گلخانه‌ای و سیستم های نوین آبیاری تاکید و عنوان کرد: جهادکشاورزی استان مکلف است که همه توان خود را برای توسعه این مهم بکار بگیرد.

استاندار سمنان گفت: مسئولان استان به طور جدی پیگیر پروژه های سد کالپوش و خط انتقال آن به شاهرود و پروژه سد فینسک و خط انتقال آن هستند.

وی با بیان اینکه همه مدیران استان موظف به پیگیری پروژه های دستگاه خود هستند، افزود: هیچ پروژه ای در سطح استان معطل مصوبات سفر دوم رئیس جمهور شهیدمان نیست.

وی با اشاره به برخی از مهمترین چالش های پیش روی استان از کمبود آب و جمعیت به عنوان برخی از مهمترین مشکلات استان نام برد و گفت: جمعیت از مهمترین چالش‌های فعلی در استان است و مسئولان موظف به پیگیری بهبود شاخص‌های جمعیتی و فرزندآوری در استان هستند. دولت نیز اعتبارات خوبی در این بخش پیش‌بینی کرده است.

وی همچنین با اشاره به آغاز موجی از سفرها به خراسان در ایان منتهی به 28 صفر گفت: همه دستگاه های استان موظفند که در این ایام همه امکانات خود را برای خدمات دهی به زوار رضوی بسیج کنند.

 ***72  پروژه اقتصادی در استان سمنان افتتاح می.شود

معاون اقتصادی استاندار سمنان گفت: طی هفته دولت در سراسر استان افتتاح 72 پروژه اقتصادی و سرمایه گذاری با اعتبار سه هزار و 721 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، محمدرضا صادقی در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی استانداری سمنان، با بیان اینکه 72 طرح اقتصادی و سرمایه گذاری در استان طی هفته دولت افتتاح می‌شود، تاکید کرد: سه هزار و 721 میلیارد و 178 میلیون تومان سرمایه گذاری در این طرح‌ها صورت گرفته است.

افتتاح 748 پروژه عمرانی و اقتصادی سمنان در هفته دولت 1403

وی با بیان اینکه افتتاح این طرح‌ها دو هزار و 212 شغل را نیز در استان سمنان ایجاد می‌کند، افزود: تلاش شده تا در سراسر استان پروژه‌های اقتصادی از تنوع و پراکندگی خوبی برخوردار باشد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه بیشترین میزان اعتبارات طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری قابل بهره برداری به شهرستان سمنان اختصاص دارد، بیان کرد: در این شهرستان 10 طرح اقتصادی با اعتبار یک هزار و 602 میلیارد تومان طی هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

صادقی با بیان اینکه در شاهرود 21 پروژه اقتصادی با اعتبار 492 میلیارد تومان و در دامغان هشت طرح با اعتبار 64 میلیارد و 800 تومان افتتاح خواهد شد، گفت: در گرمسار 14 طرح اقتصادی با اعتبار 965 میلیارد تومان در مهدیشهر پنج طرح با اعتبار 419 میلیارد تومان، در سرخه شش طرح با اعتبار 167 میلیارد تومان، در آرادان چهار طرح با اعتبار 19 میلیارد تومان و در میامی چهار طرح با اعتبار 9 میلیارد و 180 میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: افتتاح طرح‌های اقتصادی در سمنان 601، در شاهرود 352، در دامغان 140، در گرمسار 437، در مهدیشهر 490 در سرخه 71، در آرادان 110 و در میامی 41 شغل را نیز ایجاد خواهد کرد.

***معاون استاندار سمنان:

108 طرح عمرانی در استان سمنان کلنگ زنی می شود

معاون عمرانی استاندار سمنان از کلنگ زنی 108 پروژه عمرانی در استان خبر داد و گفت: برای این طرح ها یک هزار و 210 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استاندار سمنان ،محمد حمیدی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان از کلنگ زنی 108 طرح عمرانی طی هفته دولت سال جاری در هشت شهرستان استان خبر داد.

وی با بیان اینکه برای این طرح‌های یک هزار و 210 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: در سمنان هشت طرح با اعتبار 48 میلیارد و 400 میلیون تومان و در شاهرود 14 طرح با اعتبار 196 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه در دامغان 16 طرح عمرانی کلنگ زنی خواهد شد، گفت: برای این طرح‌ها 126 میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

حمیدی با بیان اینکه در گرمسار شاهد کلنگ زنی 22 طرح عمرانی با اعتبار 194 میلیارد تومان طی هفته دولت خواهیم بود، گفت: مسئولان استانی و شهرستانی در کلنگ زنی 13 پروژه عمرانی در مهدیشهر با اعتبار 73 میلیارد و 202 میلیون تومان حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه در سرخه هفت طرح عمرانی با اعتبار 41 میلیارد و 900 میلیون تومان کلنگ زنی می‌شود، افزود: در آرادان پنج طرح با اعتبار 37 میلیارد تومان و در میامی 16 طرح با اعتبار 293 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: در سطح استان نیز هفت طرح کلنگ زنی می‌شود که برای آنها 201 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است این طرح‌ها استانی بوده و متعلق به شهرستان خاصی نیستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان