بیماری های شایع بر اثر مصرف سیگار

بیماری های شایع سیگار را در این مطلب برایتان مورد بررسی قرار می دهیم و شما می توانید با این مورد ها آشنا شده و اگر سیگار می کشید بهتر است برای سلامتی خودتان هم که شده این مورد را ترک کنید.

بیماری های شایع بر اثر مصرف سیگار

سیگار کشیدن یکی از عادت های بسیار مخرب در افراد می باشد و باید این مورد را در نظر داشته باشید که این کار می تواند برای بد تاثیرات مخربی را داشته باشد. در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد بیماری های شایع سیگار بدست آورده و در نهایت به راحتی می توانید با کنار گذاشتن این مورد سلامتی را برای بدن خود فراهم نمایید.

تاثیر سیگار بر ریه ها

آشنایی با بیماری های شایع سیگار

افرادی که سیگار می کشند دارای بیماری های زیادی خواهند شد زیرا این مورد روی تمامی بدن این افراد تاثیر گذار است و در نهایت آن ها را به سمت و سوی بیماری های شدید و ناخواسته بکشاند. سیگار کشیدن می تواند تاثیرات بد روی سیستم تنفسی افراد داشته باشد و شایع ترین بیماری که ایجاد می کند بیماری مرتبط با این ارگان در بدن می باشد. ریه ها اصلی ترین بخش هایی هستند که در این میان آسیب می بینند و بیماری های تنفسی از بد ترین بیماری هایی هستند که می توانید در طی زندگی خود با آن ها رو به رو شوید. در واقع سیگار کشیدن باعث می شود تا التهاب در ریه ها زیاد شده و در نهایت این التهاب ها می تواند بافت های ریه را از بین برده و با این مدل از تخریب ها می تواند بیماری های التهابی مانند برونشیت و سایر بیماری هایی را مانند آسم و بیماری های انسدادی ریه را ایجاد خواهد کرد.

تاثیر بد سیگار بر قلب و عروق

از دیگر تاثیراتی که با سیگار کشیدن به بدن شما وارد خواهد شد مشکلات قلبی و عروقی می باشد. در واقع افرادی  که به بیماری های قلبی و عروقی درگیر می شوند دیگر راه درمانی ندارند و تنها می توانند با کنترل کردن بیماری خود از عوارض این بیماری ها در امان بمانند. با سیگار کشیدن امکان سکته های قلبی و مغزی، بالا رفتن فشار خون و تصلب شرایین بالا تر می رود و همین مشکلات به ظاهر ساده می تواند جان افراد را به خطر بیندازد. افرادی که از این بیماری ها رنج می برند از کشیدن دخانیات منع شده اند.

ناباروری با سیگار

از بیماری های شایع سیگار ناباروری می باشد و این مورد می تواند بر رو تخمک ها و اسپرم ها تاثیرات بد و منفی داشته باشد و مانع از کار آیی آن ها خواهد شد. اگر زنان باردار سیگار بکشند امکان مرده زایی و سقط در آن ها بالا تر خواهد رفت و این مورد به صورت مستقیم روی بدن مردان تاثیراتی خواهد داشت و باعث ناباروری مستقیم می شود. افرادی که سیگار می کشند و باردار می شوند باید در نظر داشته باشند که نوزاد آن ها بیش تر در خطر می باشد و باید زیر نظر مستقیم متخصص بوده و در نهایت آزمایش های تکمیلی را برای سلامت جنین انجام دهند. .

تاثیر سیگار بر گوارش

تضعیف سیستم ایمنی

از دیگر بیماری های شایع سیگار می توان به ضعیف تر شدن سیستم ایمنی اشاره داشت. همین مورد می تواند باعث بروز انواعی از بیماری ها در افراد شده و مشکلات  آن ها را بالا تر می برد. در واقع زمانی که سیستم ایمنی بدنتان ضعیف تر از حالت عادی باشد به راحتی به بیماری های عفونی و سرطان ها مبتلا خواهید شد و همچنین اگر دارای بیماری های خود ایمنی هستید سیگار کشیدن می تواند شرایط را برای شما بد تر کرده و در نهایت مشکلات بد تری را برایتان به وجود می آورد.

ایجاد مشکل در افراد دیابتی

از دیگر مشکلاتی که سیگار کشیدن برای افراد دارد می توان به این مورد اشاره داشت که سیگار کشیدن برای افراد دیابتی بد می باشد و عارضه های شدید و منفی زیادی را برای این افراد ایجاد خواهد کرد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است باید در نظر داشته باشید که سیگار کشیدن می تواند دیابت نوع دو را در افراد بالا تر بده و میزان انسولین را در بدن زیاد تر خواهد کرد و همین مورد برای بدن بسیار ضرر دارد از این رو اگر می خواهید سالم بمانید بهتر است برای ترک این مورد اقدام کنید.

مشکلات پوستی در افراد سیگار

مشکلات شدید پوستی در افرادی که سیگار می کشند امری طبیعی می باشد و باید این موضوع را جدی بگیرید زیرا یکی از باور های عمومی این است که این مورد تاثیری روی پوست ندارد ولی باید بدانید که اگر سیگار بکشید چین و چروک های پوستی و لکه های تیره روی پوست بیش تر خواهد شد و باعث می شود تا اثرات پیری در شما سریع تر از حالت عادی رویت شود بنابراین این موضوع را جدی بگیرید و اگر می خواهید جوان تر بمانید و طی روند طبیعی پیر شوید بهتر است برای ترک سیگار اقدام کنید. علاوه بر مشکلات پوستی سیگار کشیدن می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو شود زیرا سموم موجود در این ماده می تواند برای فولیکول های مو بسیار بد و مضر باشد.

بالا رفتن میزان سرطان در افراد سیگاری

انواعی از سرطان ها

شاید برایتان تکراری باشد زیرا روی بسته های سیگار هم نوشته شده است  که کشیدن سیگار باعث سرطان می شود ولی باید این موضوع را جدی بگیرید زیرا دخانیات عاملی اصلی برای سرطان ها در بدن می باشد و سیگار کشیدن می تواند انواعی از سرطان ها را برای شما ایجاد کند و این سرطان ها شامل سرطان دهان، زبان، رحم، کلیه، ریه، حنجره، معده، روده ها، مثانه و پانکراس می باشد.

مشکلات دهان و دندان

سیگار کشیدن بیماری های دهان و دندان ها را تشدید می کند و این مورد را به یاد داشته باشید که این مورد از عوارض کم تر مورد توجه قرار می گیرد و پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه از مهم ترین مشکلاتی می باشد که در این زمینه وجود دارد و افراد سیگاری بسیار در معرض این مشکلات می باشند از این رو اگر سیگار می کشید باید در جریان این موارد نیز باشید و این مورد ها از بیماری های شایع سیگار به شمار می رود.

پوکی استخوان با سیگار کشیدن

از دیگر بیماری های شایع سیگار کشیدن پوکی استخوان ها می باشد و باید در نظر داشته باشید که این ماده منی تواند بر رو سلول های استخوانی و ساخته شدن آن ها تاثیراتی داشته باشد و همین مورد می تواند باعث بروز پوکی استخوان خواهد شد و بیماری های دیگری را در این زمینه ایجاد می نماید.  بر اساس برخی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که کشیدن سیگار یکی از عوامل بسیار مهم در پوکی استخوان ها خواهد بود و باید این مورد را جدی بگیرید در غیر این صورت در سال های میان سالی این بیماری شما را اذیت می کند.

بیماری های شایع سیگار

مشکلات شنوایی

شاید برایتان تعجب آور باشد ولی در جریان باشید که کشیدن سیگار می تواند بر روی شنوایی تان نیز تاثیراتی داشته باشد و آن را به شدت کاهش دهد. در واقع گاز های ناشی از نیکوتین باعث ناشنوایی می شوند و مشکلات را در گوش میانی افزایش می دهند از این رو اگر نمی خواهید ناشنوا شوید بهتر است سیگار کشیدن را ترک کنید.

مشکلات شدید بینایی

از دیگر بیماری های شایع سیگار کشیدن می توان به انواعی از مشکلات چشمی و بیماری های چشمی اشاره داشت. این عارضه معمولا از مهم ترین عوارض سیگار می باشد و کم تر در این زمینه صحبت می شود. آسیب دیدن اعصاب بینایی با نیکوتین بسیار زیاد می باشد و در پی این آسیب ها بیماری هایی مانند آب سیاه، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا نیز ایجاد می شود و این موارد از بد ترین بیماری های چشمی خواهد بود.

اختلالات روانی

از دیگر تاثیراتی که سیگار می تواند داشته باشد اعتیاد می باشد و زمانی که شما به این ماده عادت کنید برای رسیدن به آن حس خوب و لذت باید مقادیر بیش تری را مورد استفاده قرار دهید و در زمان هایی که مغز به نیکوتین نیاز دارد و شما نتوانید سیگار بکشید پرخاشگر خواهید شد و بعد از مدتی سیگار کشیدن می تواند مشکلات روحی و روانی را در شما ایجاد نماید. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است باید در نظر داشته باشید که افراد سیگاری بیش تر از افراد عادی دچار بیماری های روحی مانند افسردگی می شوند.

اهمیت سیگار بر روی بیماری ها

مشکلات گوارشی

تاثیر سیگار بر دستگاه گوارش بسیار زیاد می باشد و باید در نظر داشته باشید که این دستگاه در بدن مهم ترین ارگان ها می باشد و در صورت مشکلات گوارشی کم کم کل بدن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. افراد سیگاری بیش تر از افراد عادی درگیر زخم معده و سوء هاضمه و … می شوند.

مشکلات کبدی

یکی دیگر از اندام های بسیار مهم در بدن کبد می باشد و نبود کبود باعث می شود تا فرد نتواند به زندگی خودش ادامه دهد. سیگار کشیدن تاثیرات منفی شدیدی روی کبد دارد و نباید از این مورد غافل شوید. کبد چرب و سایر مشکلات کبدی که برای افراد  ایجاد می شود در افراد سیگاری شدید تر خواهد بود و برای این که این اندام در بدن شما بتواند به کار خودش به درستی ادامه دهد نیاز است تا سیگار کشیدن را ترک کنید.

مشکلات کلیوی

در صورتی که کلیه های شما آسیب ببینند مواد سمی و سموم از بدن شما دفع نمی شود از این رو نیاز به استفاده از دستگاهی با نام دیالیز دارید. در واقع افراد سیگاری ممکن است بیماری های کلیوی را بیش تر از افراد عادی تجربه کنند زیرا دود سیگار می تواند باعث بروز  انواعی از بیماری های شدید در این اندام ها شده و اگر دارای بیماری های کلیوی هستید و سیگار می کشید باید این مورد را ترک کنید در غیر این صورت مشکلات بد تری برایتان ایجاد می شود.

بیماری های شایع سیگار

سیگار کشیدن برای کل بدن مضر می باشد و اگر می خواهید بدنسازی کار کنید باید در نظر داشته باشید که کشیدن سیگار باعث کاهش رشد عضلات می شود و اگر دوست دارید اندامی ورزیده داشته باشید باید این مورد را ابتدا ترک کنید در غیر این صورت ورزش کردن برایتان سخت و بی هدف خواهد شد و بعد از مدتی امکان ترک کردن ورزش نیز وجود دارد.

حال که با انواعی از بیماری های شایع سیگار که می تواند برای بدن مضر بوده و در نهایت جان افراد را به خطر می اندازد آشنا شدید و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه شما می توانید یک سری اطلاعات دیگری در مورد تاثیر سیگار بر لاغری و تاثیر سیگار بر کودکان نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده کرده تا بتوانید وارد صفحات مربوطه شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان