صدور ۱۲ هزار و ۵۳۲ مجوز مشاغل خانگی در لرستان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از سال گذشته تاکنون مجوز فعالیت ۱۲ هزار ۵۳۲ طرح مشاغل خانگی در استان صادر شده است.

صدور 12 هزار و 532 مجوز مشاغل خانگی در لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از راه های  کسب در آمد در خانواده می باشد ، اظهار داشت:  امروزه مشاغل خانگی در تمام کشورهای جهان نهادینه شده و طرفداران زیادی دارد و موجب توسعه پایدار و کاهش فقر و محرومیت می شود.

 وی افزود: متقاضی وام مشاغل خانگی می‌تواند یکی از رشته‌های مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت-خدمات) و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را انتخاب کند و این رسته ای شغلی در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قسمت مشاغل خانگی دیده می‌شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به استقبال مردم از تسهیلات مشاغل خانگی در استان، گفت: با پیگیری های صورت گرفته امسال بیش از 164 میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه اختصاص یافت که 13 میلیارد تومان از این اعتبارات سهم بسیج سازندگی و 30 درصد از آن به مددجویان کمیته امداد اختصاص داده شده است.

ناصری نیا یاد آور شد: از سال 1402 تاکنون حدود 14 هزار و 954 نفر در سامانه مشاغل خانگی در لرستان ثبت نام کرده اند که تاکنون بیش از 12 هزار مجوز فعالیت در این مشاغل صادر شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد مجوزها صادره  در استان لرستان 7 هزار و 975 به صورت مستقل و تعداد 4 هزار 557 مجوز بصورت پشتیبان است که بیش از 125 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تعداد یک هزار 157 طرح مستقل و پشیبان مشاغل خانگی پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال و با هماهنگی دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در لرستان بیش از 800 طرح مستقل و پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی به بانک ها معرفی شده اند که فرایند پرداخت این تسهیلات به افراد متقاضی در حال انجام است.

ناصری نیا با اشاره به ابلاغ اعتبارات سال جاری حوزه مشاغل خانگی به استان ها اظهار داشت: متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی می بایست در سامانه https://smkh.mcls.gov.ir/ نام نویسی کنند و بانک های توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران در پرداخت این تسهیلات همکاری می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان