تداوم تنش ها میان مسکو و کی‌یف/ اوکراین خط قرمز مسکو را "بلوف" خواند

ارتش اوکراین اعلام کرد روسیه برای پنجمین بار در ماه جاری به کی‌یف پایتخت این کشور حمله کرد.

تداوم تنش ها میان مسکو و کی‌یف/ اوکراین خط قرمز مسکو را "بلوف" خواند

به گزارش خبرآنلاین، ارتش اوکراین در کانال تلگرامی خود از تداوم حملات مسکو علیه کی یف و 9 منطقه دیگر در نقاط شمالی و جنوبی این کشور خبر داد و تاکید کرد که گزارش ها حاکی از آن است که سامانه پدافندی این کشور موفق شده 3 موشک و 25 پهپاد روسی را منهدم و سرنگون کند. این حملات موشکی هیچ خسارت و تلفاتی در پی نداشت.

رویترز افزود: ارتش اوکراین اطلاعات دقیقی از دامنه این حملات در دست ندارد اما شواهد حاکی از آن است که این حمله صبح امروز(سه شنبه) با موشک کروز انجام شده است.

به گزارش ایرنا از رویترز، ارتش اوکراین تصریح کرد: پایتخت این کشور در ماه جاری 41 بار هشدار حمله هوایی را تجربه کرده است.

مسکو هنوز واکنشی به این حملات نشان نداده است.

طبق گزارش رویترز، اگرچه روسیه نیز مدعی شد پل سوم ارتباطی در منطقه کورسک منفجر و منهدم شده است، اما صحت این ادعا تا کنون مشخص نشده است.

اوکراین نیز هنوز نسبت این موضوعی واکنشی نشان نداده، اما کارشناسان نظامی معتقدند این پل ها بخشی از خطوط حیاتی برای نیروهای روسی مستقر در این منطقه هستند.

طرفین این مناقشه (روسیه و اوکراین) بارها تاکید کرده اند که هدف از این حملات تنها مواضع مهم و کلیدی نظامی است و هیچ قصدی برای حمله به زیر ساخت های غیر نظامی ندارند.

تداوم تنش ها میان مسکو و کی‌یف/ اوکراین خط قرمز مسکو را "بلوف" خواند

زلنسکی مدعی شد خط قرمزها و تهدیدهای مسکو "بلوفی" بیش نیست

ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین نیز در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرده حمله این کشور به کورسک نشان می دهد ادعاها و تهدیدهای مسکو در رابطه با خط قرمزهای نظامی و مقابله به مثل "بلوف" و بی اساس است.

وی از متحدان غربی خود خواست قوانین ممنوعیت استفاده از سلاح های خارجی را که به دنبال نگرانی ها در رابطه با واکنش مسکو وضع شدند را کاهش دهند و جسورانه تر عمل کنند.

افزایش تلفات جانی در پی گسترش حملات نظامی

منابع روسی به تازگی در گزارشات خود اعلام کردند در نتیجه حملات نیروهای مسلح اوکراین به منطقه کورسک، 17 نفر کشته و 75 نفر از جمله چهار کودک مجروح و راهی بیمارستان شدند. وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد 90 سرباز اوکراینی در نتیجه حملات اخیر کشته شدند.

  ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن و در تاریخ پنجشنبه 24 فوریه (پنج اسفند 1400) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان