چگونه از سردردهای ناشی از کم‌آبی جلوگیری کنیم؟

سردرد ناشی از کم آبی شامل خشکی دهان، تشنگی، افزایش ضربان قلب، کاهش میزان ادرار یا تیره شدن رنگ آن، احساس سرگیجه یا حالت تهوع است.

چگونه از سردردهای ناشی از کم‌آبی جلوگیری کنیم؟

به گزارش خبرآنلاین، سردرد ناشی از کم آبی از انواع شایع سردردهای ثانویه است که در اثر از دست دادن مایعات بدن (آب و الکترولیت) اتفاق می‌افتد.

بنا بر گزارش ایسنا، سردرد ناشی از کم آبی، سردردی متوسط تا شدید (بسته به میزان کم آبی) است که در همه‌ نقاط سر ممکن است حس شود. خم شدن به جلو یا خم شدن برای برداشتن اشیاء، معمولا موجب افزایش درد می‌شود. ورزش کردن، دویدن، بالا رفتن از پله و حتی پیاده‌روی ممکن است باعث تشدید سردرد شود.

علائم دیگر سردرد ناشی از کم آبی شامل خشکی دهان، تشنگی، افزایش ضربان قلب، کاهش میزان ادرار یا تیره شدن رنگ آن، احساس سرگیجه یا حالت تهوع است.

به گزارش سایت تخصصی «هلث»، در حالی که این نوع سردرد در بسیاری افراد شایع است و گاهی اوقات می‌تواند به صورت پراکنده ایجاد شود، چندین توصیه وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از بروز سردردهای ناشی از کم‌آبیِ بدن انجام دهید:

- نوشیدن آب به طور منظم حتی در صورتی که احساس تشنگی نمی‌کنید، ضروریست.

- میوه‌هایی مانند انگور یا هندوانه و سبزیجاتی مانند خیار یا کرفس که محتوای آب بیشتری دارند، بخورید.

- نوشیدنی‌های ورزشی حاوی الکترولیت را برای مواقعی که ناچار به فعالیت بدنی و ورزش شدید در هوای گرم هستید، امتحان کنید.

- هنگام ورزش کردن یا قرار گرفتن در مکان آفتابی، یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین خودداری کنید زیرا مانند مواد ادرارآور عمل می‌کنند و باعث از دست دادن مایعاتِ بدن می‌شوند.

233236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان