روزنامه اصولگرا: قالیباف کم کم یادگرفته است در برابر افزاطی های مجلس بایستد

رسانه اصولگرا نوشت: رفتار پساانتخاباتی قالیباف هم یک الگوی تحسین‌برانگیز بود. در مواجهه با شکست و در مواجهه با رقیب پیروز، آنچنان کرد که در خاطره‌ها بماند.

روزنامه اصولگرا: قالیباف کم کم یادگرفته است در برابر افزاطی های مجلس بایستد

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه جوان نوشت:

اداره جلسات مجلس در رأی‌اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم این‌روزها با مدیریت تحسین‌برانگیز و قاطعیت محمدباقر قالیباف همراه شده است.

او هم تذکر بموقع به وزیران می‌دهد مانند وقتی که وزیر پیشنهادی بهداشت درباره تأیید صلاحیت پزشکیان در انتخابات مجلس خطایی کرد و قالیباف تذکر داد که ردصلاحیت او در شورای‌نگهبان نبوده و در هیئت‌های اجرایی استان بوده است، و هم مانع تذکرات خارج از دستور برخی نمایندگان خاص می‌شود و در مقامی دیگر از همان نماینده آیین‌نامه نشناس، تذکر دیگری را می‌پذیرد تا نشان دهد مدیریتش بدون حب‌وبغض است. 

قالیباف حقیقتاً در چند ماه اخیر رفتار یک مقام ارشد تراز حکومتی در نظام جمهوری اسلامی را به‌خوبی به نمایش گذاشته است. در انتخابات از بقیه نامزدها بهتر و مسلط‌تر بود. تا آنجا که بحق درباره او نوشتند که جریان اصولگرایی ناتوان بود که بهترین مدیر اجرایی خود را رئیس‌جمهور کند، اما طرف مقابل با کسی که نه خود و نه حامیانش چنین ادعایی درباره او نداشتند، چنین کرد.

اما رفتار پساانتخاباتی قالیباف هم یک الگوی تحسین‌برانگیز بود. در مواجهه با شکست و در مواجهه با رقیب پیروز، آنچنان کرد که در خاطره‌ها بماند. این البته ظاهر کار است و ما نیز با همین ظاهر، کار داریم و به فضای نیت‌خوانی‌ها وارد نمی‌شویم که می‌دانیم نیت‌ها نیز مثبت بوده است که به چنین ظهوری رسیده است. 

اکنون نیز در مجلس و در رأی‌اعتماد به وزیران رقیب، با مدیریت درست که تحسین دوست و دشمن را برانگیخت، مانع لابی‌گری‌های مذموم و برنامه‌ریزی‌شده له یا علیه وزیران شد. این نیز خودش کاری دقیق بود. سعه‌صدر او مقابل کسانی که ویدئو پر کردند و قسم خوردند که نگذارند او رئیس‌مجلس باشد، مثال دیگری از کار درست او بود.

یکی از آسیب‌هایی که مجلس از ادوار گذشته تا کنون با خود، حفظ کرده، غلبه برخی شلوغ‌کن‌ها و افراطیونی است که اگرچه تعداد کمی هستند، اما همواره صدای بلندی داشته و با مواضع تندروانه خود، حرکت کلی مجلس را به حاشیه برده‌اند.  با قاطعیت دیروز دکتر قالیباف، گویی کشتیبان را سیاستی دیگر آمده است. او با سابقه‌ای چهارساله که در ریاست مجلس پشت سرگذاشته، اکنون تصمیم گرفته است با قدرت و قاطعیت از کیان مجلس دفاع کند و اجازه ندهد برخی سازهای ناکوک و ستیزه‌جو بر حرکت انقلابی مجلس تأثیر بگذارد.

23302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان