آمریکا هک ستاد انتخاباتی ترامپ را گردن ایران انداخت!

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند ایران پشت حمله سایبری به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است.

آمریکا هک ستاد انتخاباتی ترامپ را گردن ایران انداخت!

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا  سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده در بیانیه‌ای بدون ارائه شواهد مدعی شدند که اطمینان دارند ایران مسئول هک ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهور پیشین آمریکا است و گفتند این نفوذ سایبری را بخشی از تلاش گسترده‌تر تهران برای مداخله در سیاست آمریکا و به‌طور بالقوه شکل دادن به نتیجه انتخابات می‌دانند.

این، برای اولین باری است که دولت ایالات متحده با ارزیابی اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و دیگر آژانس‌های اطلاعاتی، هک‌هایی را که خطر دخالت خارجی در انتخابات را دوباره افزایش داده است، مقصر می‌داند و ادعا می‌کند که چگونه ایران، علاوه بر دشمنان پیچیده‌تری مانند روسیه و چین، همچنان نگرانی اصلی باقی مانده است.

این مقامات علاوه بر حمله به کارزار ترامپ ادعا می‌کنند که ایران تلاش کرده است تا ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر آمریکا را نیز  هک کند.

مقامات فدرال مدعی‌اند که هک و فعالیت‌های مشابه به منظور ایجاد اختلاف، سوءاستفاده از شکاف در جامعه آمریکا و احتمالا تأثیرگذاری بر نتیجه انتخاباتی است که ایران آن را به‌ویژه از نظر پیامدی که می‌تواند بر منافع امنیت ملی‌اش داشته باشد، تأثیرگذار می‌داند.

اف‌بی‌آی، دفتر مدیر اطلاعات ملی و امنیت سایبری و آژانس امنیت زیرساخت در بیانیه مشترک خود مدعی شدند: ما شاهد فعالیت‌های تهاجمی فزاینده ایران در این دوره از انتخابات بوده‌ایم که به‌ویژه، عملیات‌های نفوذی که عموم مردم آمریکا را هدف قرار می‌دهد و عملیات سایبری که کارزارهای انتخابات ریاست‌جمهوری را هدف می‌گیرند، در برمی‌گیرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل با رد این ادعاها، آن را بی‌اساس و فاقد هر گونه اعتبار دانست و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران، نه انگیزه و نه قصدی برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد. نمایندگی ایران همچنین از ایالات متحده خواست تا شواهد کافی برای اثبات ادعای خود ارائه دهد و اگر جنین کاری کند، ایران مطابق با آن پاسخ خواهد داد.

ایالات متحده تاکنون جزئیاتی را که نشان می‌دهد چگونه به این نتیجه رسیده که ایران مسئول هک است، ارائه نداده و همچنین ماهیت اطلاعاتی را که ممکن است از کارزار ترامپ به سرقت رفته باشد، مشخص نکرده است.

اما در این بیانیه ادعا شده است که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده اطمینان دارد ایرانی‌ها از طریق مهندسی اجتماعی و تلاش‌های دیگر به دنبال دست یافتن به افرادی بوده‌اند که به ستادهای انتخاباتی هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه دسترسی مستقیم دارند.

همچنین در این بیانیه ادا شده است که تلاش‌ها این چنینی برای تاثیر بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چیز جدید نیست و ایران و روسیه پیش از این هم از تاکتیک‌های مشابه برای دخالت در انتخابات در دوره‌ای گذشته استفاده کرده بودند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان