موافقان وزیر پیشنهادی علوم؛ امید به آینده با سیمایی صراف؛ امیدواریم با رویکردهای ایشان، شاهد مهاجرت نخبگان از کشور نباشیم؛ او در مسائل جناحی غرق نشد

نماینده مردم گلپایگان در جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی علوم در مجلس شورای اسلامی گفت: داشتن نگاه ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی و مسئولیت‌های مختلف، در وجود دکتر سیمایی صراف اثبات شده است.

موافقان وزیر پیشنهادی علوم؛ امید به آینده با سیمایی صراف؛ امیدواریم با رویکردهای ایشان، شاهد مهاجرت نخبگان از کشور نباشیم؛ او در مسائل جناحی غرق نشد

به گزارش خبرآنلاین، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

شرح سخنان نمایندگان مجلس در موافقت با حسین سیمایی صراف به‌عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شرح زیر است:

امید به آینده در برنامه‌های وزیر پیشنهادی مشاهده می‌شود

سید مسعود خاتمی، نماینده مردم گلپایگان، در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه وزیر پیشنهادی علوم با محوریت مسئولیت اجتماعی نظام آموزشی تحقیقاتی و فناوری بوده است. عمده نگاه ایشان فرایند اثرگذار ساختن دانشگاه در حیات و مناسبات پیچیده جامعه را نشان می‌دهد. دکتر سیمایی صراف خود تحصیل علوم انسانی داشته و حقوقدان شایسته است که به مسائل حقوقی حوزه اشراف کامل دارد. با تجربه مدیریتی و اجرایی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شناخت حاصل از تعاملات چیرگی لازم را برای حل مشکلات این مجموعه دارد.

این نماینده اظهار داشت: امید به آینده و نگاه مثبت به افق آینده در برنامه‌های ارائه‌شده از سوی ایشان مشاهده می‌شود.

تحصیلات حوزوی، دانشگاهی و سوابق اجرایی؛ از ویژگی‌های منحصر به فرد وزیر پیشنهادی

حجت الاسلام سید محمد موحد در جریان جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: وزارت علوم و تحقیقات یکی از ارکان اساسی و مهم حاکمیت است و نقش اساسی در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به عهده دارد.

او ادامه داد: در این شرایط خاص، جامعه جوان دانشگاهی و دانشجو به گونه‌ای است که علاوه بر اینکه فرصت و سرمایه بسیار ارزشمندی برای کشور تلقی می‌شود به همان نسبت نیز می‌تواند منشأ تهدید باشد. بر این اساس همیشه انتخاب وزیر علوم در ادوار مختلف از طرف دولت و مجلس دارای اهمیت خاصی بوده است.

این عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر علوم پیشنهادی از ویژگی‌های منحصر به فردی در بعضی از ابعاد برخوردار است؛ تحصیلات حوزوی، دانشگاهی و سوابق اجرایی از جمله این موارد است.

از وزیر پیشنهادی حمایت می‌کنم، چون از بدنه دانشگاه است

محمد بهرامی سیف آباد، نماینده مردم بویراحمد، در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم در این جلسه گفت: وزیر پیشنهادی علوم هم دارای جایگاه علمی است، هم از بدنه وزارت علوم است و هم یک حقوقدان است. با شجاعتی که از این بزرگوار سراغ داریم، امیدواریم موضوع خیلی از بدبینی‌ها را از محیط دانشگاه خارج کند و دانشگاه محیط امنی برای دانش افزایی نسل آینده کشور باشد.

 او ادامه داد: من می‌خواهم از آقای دکتر حمایت کنم چون از بدنه دانشگاه هستند. امروز ضعف‌هایی در بحث مدیریت دانشگاه از صدر تا پایین وجود دارد. خیلی از همکاران ما صرفا علمی هستند و بعضی‌ها صرفا اجرایی هستند. این یکی از ضعف‌هایی هست که در مدیریت ما وجود دارد.

بهرامی در پایان گفت: انتظار می‌رود وزارت علوم چتری باشد هم بر سر اساتید، هم دانشجویان و هم راه روشنی باشد که ساحت‌های علمی و فناورانه کشور را به دنیای بیرون متصل نماید.

وزیر پیشنهادی اهل تعامل و مسلط به وظایف وزارتخانه است

احمد مرادی، نماینده بندرعباس، در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان موافق حسین سیمایی‌ صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزیر پیشنهادی علوم فردی با انگیزه است و امیدواریم با رویکردهای ایشان، شاهد مهاجرت نخبگان از کشور نباشیم. همچنین آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا کرده و سلامت روان و اجتماعی در کشور افزایش یابد. با این نگاه می‌تواند حال مردم ایران را خوب کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی سیمایی صراف را از جمله نقاط قوت پزشکیان برشمرد و گفت: وزارت علوم به فردی دلسوز و با انگیزه و شجاع نیاز دارد که آقای سیمایی صراف این ویژگی‌ها را دارد او دارای برنامه‌ای جامع، اثرگذار و منطبق با برنامه هفتم بوده که مورد اقبال چهره‌های دانشگاهی و شخصیت‌های علمی و خدوم و اکثریت نمایندگان قرار گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق علمی سیمایی صراف اظهار کرد: انتظار می‌رود که با حضور او در وزارت علوم شاهد آینده روشنی در آموزش عالی باشیم.

به گفته او، اعتقاد وزیر پیشنهادی به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان است.

مرادی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم ارتباط تنگاتنگی با نخبگان و دانشگاهیان دارد، گفت: افزایش مهارت‌های فنی ضامن اشتغال پایدار در زیست‌بوم خواهد بود که این موضوع در برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم مشاهده می‌شود.

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان