نماینده موافق وزیر پیشنهادی کشور: انتظار داریم تعداد نمایندگان افزایش یابد

نماینده موافق وزیر پیشنهادی کشور گفت: یکی از مطالبات مردم و نمایندگان مجلس اجرای اصل ۶۴ قانون اساسی است که در پی آن حداکثر ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان اضافه شود.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی کشور: انتظار داریم تعداد نمایندگان افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، محمد میرزایی نماینده شاهین دژ و تکاب، در موافقت با اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: در رابطه با وزارت کشور و وزیر پیشنهادی دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان باید بگویم که  یکی از مهمترین وزارتخانه در ساختار دولت ایران، وزارت کشور است. دلیل امنیت این وزاتخانه به وزیر و کار ویژه های آن باز می گردد.

وی افزود: فراهم کردن حفظ امنیت در کشور، فراهم نمودن آزادی سیاسی مشروع در چارچوب قانون اساسی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از وظایف این وزارتخانه است.

اهم سخنان محمد میرزایی را در ادامه می خوانید؛

*نظارت بر اداره امور و منافع کشور از طریق استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در حوادث غیر مترقبه از دیگر وظایف او است.

* وی باید به اداره امور لب مرزی بپردازد. 

*همانگونه که ملاحظه می شود وزارت کشور به واسطه گستره حوزه خود، به نوعی مسئول سیاست داخلی کشور است.

* برگزاری انتخابات سالم و شفاف از دیگر وظایف وی است تا انتخابات با مشارکت حداکثری و بدون شائبه برگزار شود.

*یکی از مطالبات مردم عزیز و نمایندگان محترم اجرای اصل 64 قانون اساسی است که در پی آن حداکثر 20 نفر به تعداد نمایندگان اضافه شود. ولی در آخرین بازنگری در تعداد نمایندگان و با گذشت 21 سال به رغم ارائه طرح های متعدد از سوی نمایندگان نتیجه ای حاصل نشده است.

*در برنامه ارائه شده از سوی دکتر مومنی به این موضوع به صورت جدی توجه شده است، انتظار داریم لایحه افزایش تعداد نمایندگان را به کمک دولت به مجلس ارائه دهیم.

تکمیل می شود...

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان