از ۱۲/۵ میلیون تنوع کالایی تا افزایش رشد فروش ۶۳ درصدی فروشندگان

دیجی‌کالا گزارش سالانه خود را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد. دیجی‌کالا در گزارش آماری خود جنبه‌های مختلفی از فعالیتش را واکاوی کرده و با نگاهی به آمارهای ارائه شده در این گزارش می‌توان به این نتیجه رسید که رشد دیجی‌کالا مانند سال‌های گذشته همچنان ادامه دارد.

از 12/5 میلیون تنوع کالایی تا افزایش رشد فروش 63 درصدی فروشندگان

دیجی‌کالا گزارش سالانه خود را در سال 1402 منتشر کرد. دیجی‌کالا در گزارش آماری خود جنبه‌های مختلفی از فعالیتش را واکاوی کرده و با نگاهی به آمارهای ارائه شده در این گزارش می‌توان به این نتیجه رسید که رشد دیجی‌کالا مانند سال‌های گذشته همچنان ادامه دارد. در ادامه برخی نکات جالب این گزارش را مرور می‌کنیم:

1. بازدید روزانه: 

در سال گذشته متوسط بازدید روزانه دیجی کالا 5.5 میلیون بوده و متوسط جست‌وجوی روزانه کالا در دیجی‌کالا نیز به 3/5 میلیون در روز رسید.

2. تنوع کالایی میلیونی: 

در این گزارش آمده که حالا بیش از 12/5 میلیون تنوع کالایی توسط بیش از 418 هزار کسب‌وکار در این فروشگاه آنلاین عرضه می‌شود. 

3. بخش خرید و فروش کالای دست دوم: 

دیجی کالا در گزارش سال 1402 خود به مواردی که سال گذشته به بخش‌های این فروشگاه اینترنتی اضافه شده اشاره کرده و به جزئیات آنها نیز پرداخته است؛ مواردی مثل راه‌اندازی بخش خرید و فروش موبایل دست دوم که رشد آن‌ها در سال پیش رو نیز ادامه دارد.

4. آمار فروش عجیب فروشندگان دیجی‌کالا: 

در بخش‌های دیگر این گزارش به تحلیل رفتار کاربران دیجی‌کالا و همچنین برندهای محبوب مشتریان دیجی‌کالا در دسته‌بندی‌های مختلف پرداخته شده است. گزارش سال 1402 دیجی‌کالا آمار قابل‌توجهی درباره فروشندگان که حالا از آنها به عنوان همکاران فروشنده دیجی‌کالا نام می‌برد، ارائه داده است. براساس گزارش دیجی‌کالا متوسط فروش فروشندگان همکار این پلتفرم با 63 درصد رشد نسبت به سال گذشته، 588 میلیون تومان بوده است. 

5. رشد کسب‌وکارهای کوچک و محلی: 

از سوی دیگر در این گزارش، به فروشندگان بومی و محلی که در نقاط مختلف کشور اقدام به فروش محصولات‌شان در این پلتفرم می‌کنند، توجه ویژه‌ای شده است. یکی از فروشندگان بومی و محلی در سال گذشته 9 میلیارد تومان از طریق فعالیت در دیجی‌کالا فروش داشته و پرفروش‌ترین فروشنده بومی و محلی در سال 1402 لقب گرفته است. 

6. روایت‌های مختلف از چهره‌های مختلف: 

در کنار آمار و ارقام ارائه شده در گزارش سال 1402 دیجی‌کالا، افراد موثر و شاخصی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، سیاست، جامعه‌شناسی، اقتصاد و… در بخش‌های مختلف نظرات خود را در قالب یادداشتی کوتاه درباره آمار و ارقام و همچنین تحلیل‌های مطرح شده در این گزارش اعلام کرده‌اند. همچنین دیجی‌کالا با برخی از مشتریان و فروشندگان شاخص خود که داستان جذابی برای ارائه داشتند به گفت‌وگو نشسته است.

7. توجه ویژه به نسل Z: 

دیجی‌کالا در گزارش سال 1402 دو فصل جدید با موضوعات ویژه دارد که پیش از این و در گزارش‌های سالانه دیجی‌کالا به آنها پرداخته نشده بود. یکی از این فصل‌ها، فصل «نسل Z» است. در این فصل، به بررسی رفتار خرید نسل Z از دیجی‌کالا پرداخته و آمارهایی مانند گران‌ترین و ارزان‌ترین خریدهای نسل Z، کالاهایی که این نسل بیشتر جست‌وجو کرده‌اند، علاقه‌مندی‌های آن‌ها، تفاوت آن‌ها از نظر الگوی خرید با نسل‌های دیگر و… پرداخته است.

8. دیجی‌کالا فقط تهران نیست:

یکی دیگر از بخش‌هایی که به گزارش امسال دیجی‌کالا اضافه شده، فصل «دیجی‌کالا فقط تهران نیست» است. در این فصل به فعالیت سراسری دیجی‌کالا در ایران پرداخته شده و به آمارهای جالبی مانند

 5/1 میلیون مشتری دیجی‌کالا در شهرهایی غیر از تهران، 16/4 میلیون سفارش که به شهرهای دیگر ارسال شده و… اشاره شده است. این دو فصل جدید نشان می‌دهد که دیجی‌کالا هم به تمام نقاط ایران راه پیدا کرده و هم توانسته نقش قابل توجهی در سبک زندگی نوجوانان کشور داشته باشد.

9. از تامین و توزیع تا مسئولیت اجتماعی:

دیجی‌کالا در فصل‌های دیگر گزارش سالانه خود به موارد دیگری همچون مسئولیت اجتماعی، کالاها و برندها، زنجیره تامین و توزیع و دیگر مسائل مهم مربوط به بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور پرداخته است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عملکرد دیجی‌کالا در سال 1402، می‌توانید به این لینک مراجعه کرده و فصول مختلف این گزارش را به‌صورت آنلاین بخوانید. همچنین امکان دریافت فایل PDF این گزارش در این لینک فراهم شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان