برگزاری مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات آزاد مهارت های زندانیان استان کردستان/ رشد ۱۸ درصدی اشتغال داشتیم

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این مراسم هدف از اشتغال آفرینی در زندانهای استان را ایجاد اشتغال پایدار ، مولد و علمی بیان کرد.

برگزاری مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات آزاد مهارت های زندانیان استان کردستان/ رشد 18 درصدی اشتغال داشتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، طی مراسمی و با حضور رئیس کل دادگستری استان ، مدیرکل حرفه آموزی و اشتغال سازمان زندانهای کشور، مدیرکل زندانهای استان و مدیران تعدادی از ادارات اجرایی استان، آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات آزاد مهارتهای زندانیان استان کردستان در زندان مرکزی سنندج برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این مراسم اظهار داشت : موضوع حمایت از تولید و اشتغال در سالیان اخیر همواره مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده و این تاکید چشم انداز و نقشه راه را برای همگان روشن کرده است و از تاکیدات مهم ریاست محترم قوه قضاییه نیز بحث اشتغال زندانیان می باشد.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد : هدف از اشتغال آفرینی در زندانها باید ایجاد اشتغال پایدار ، مولد و علمی باشد و جهت تحقق این مهم باید با بررسی های علمی و کارشناسی دلایل اینکه چرا افراد وارد زندان می شوند ، ریشه یابی شود.

وی افزود: همچنین وضعیت زندانیان و خانواده های آنها در داخل زندان و پس از خروج از زندان نیز باید مورد تحقیق و ریشه یابی قرار گیرد و ایجاد اشتغال در زندانها باید با تکیه بر استفاده از نتایج این تحقیقات و کارشناسی های علمی صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر اشتغال خروجی محور زندانیان تاکید و اضافه کرد : از سیاست های مهم دستگاه قضایی استان اشتغالزایی برای زندانیان است و لکن این موضوع بخصوص برای زندانیان رأی باز باید توأم با نظارت باشد تا اهداف واقعی اشتغالزایی محقق شود.

در ادامه این مراسم ، مجید احسانی مدیرکل حرفه آموزی و اشتغال زندانیان سازمان زندانهای کشور اظهار کرد: هم اکنون 184 هزار و 690 متر فضای کارگاهی در کشور برای زندانیان وجود دارد که در تلاش هستیم تا پایان سال این میزان را ارتقاء بخشیم.

وی افزود : اداره کل زندانهای استان کردستان در بخش حرفه آموزی در سال جاری توانست رتبه اول را در میان استانهای کشور کسب کند.

احسانی تصریح کرد: در حال حاضر هزار و 70 نفر از زندانیان استان کردستان در بخشهای مختلف در زندان صاحب شغل هستند و این میزان از اشتغال رشد 18 درصدی را در مقایسه با سال قبل نشان می دهد.وی از صدور 113 هزار گواهینامه مهارت شغلی برای زندانیان کشور توسط سازمان فنی و حرفه ای خبر داد.
 

در پایان این مراسم از تعدادی از زندانیان استان که در مرحله استانی مسابقات آزاد مهارتهای زندانیان ، حائز رتبه های برتر شده بودند ، تقدیر بعمل آمد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان