پاسخ تند صالحی امیری به حملات پایداری ها؛ دروغ گفتید که من حبس شدم/ اعتراف و عذرخواهی نمی کنم/وزیر اطلاعات گفت بیخود می گویند که تو را تایید نکرده ایم

رضا صالحی امیری گفت: من هیچ وقت نگفتم در انتخابات تقلب شده است، سند بیارید. گفتید که رفتید دادگاه بله، در دادگاه دوستانی که اتهام زدن محکوم شدند و من محکوم نشدم. دروغ گفتید که من حبس شدم، من حتی یک روز در ۴۳ سال بعد از انقلاب و یک ساعت در جایی بازداشت نشدم، حتی در کلانتری.

پاسخ تند صالحی امیری به حملات پایداری ها؛ دروغ گفتید که من حبس شدم/ اعتراف و عذرخواهی نمی کنم/وزیر اطلاعات گفت بیخود می گویند که تو را تایید نکرده ایم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، صحن مجلس دچار تنش شد و نمایندگان ادعاهایی را علیه رضا صالحی امیری بیان کردند. علی خضریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف این وزیر پیشنهادی گفت: «وزارت اطلاعات اعلام کرد که از عناصر فعال سال 88 به تلویزیون دعوت نشوند که از جمله آن آقای صالحی امیری بود بعد ما می‌خواهیم او را به عنوان وزیر انتخاب کنیم که هر روز به تلویزیون برود.»

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از دیگر مخالفان صالحی امیری بود که با حضور در تریبون مجلس مدعی شد: «فتنه‌گران به خاطر لطمه‌ای  که اینها در سال 88 به کشور وارد کردند اولاً ساختارهای این کشور را زیر سوال بردند، شورای نگهبان، دستگاه قضایی، مجلس  و بخش‌های مختلفی را زیر سوال بردند و جلوی رای مردم و جلوی مشارکت 85 میلیونی مردم و جلوی 40 میلیون ایرانی که در انتخابات شرکت کردند ایستادند. اینها گناه نابخشودنی است. چطور ما باید به کسی که جلوی رای 85 میلیون ایرانی ایستاد، اعتماد کنیم و مسئولیت مهم وزارتخانه را به او بسپاریم؟»

رضایی گفت: «در فتنه کار به جایی رسید که آمریکا و رژیم صهیونیستی و حتی تروریست‌ها با فتنه‌گران اعلام همبستگی کردند. و اینها مرزبندی نکردند.»

در همین راستا، رضا صالحی امیری در بخشی از نطق دفاعیه خود با اشاره به این ادعاها گفت: «در تبارشناسی انتخابات بعد از انقلاب هیچگاه مدعی تقلب نبودیم، چرا یک حرف را به ناحق شایع می‌کنید و به دیگران منتسب می‌کنید؟ عزیزان من، من بارها در جاهای مختلف سخن داشتم، ضبط و ثبت شده است. امکان تقلب در نظام انتخابات ایران وجود ندارد. در همین انتخابات شما در تلویزیون شاهد بودید من هر روز مصاحبه داشتم که روند انتخابات در ایران سالم و بدون مداخله است. آنچه که نتیجه انتخابات باشد را می‌پذیریم.»

وی گفت: «ما یک شکایت هم در کل کشور برای انتخابات نداشتیم آن وقت من می گویم در انتخابات تقلب شده است؟ یک دلیل روشن برای اینکه در ایران تقلب نشده بیارم، در انتخابات آقای هاشمی چه کسی آمد رئیس جمهور کشور شد؟ آقای احمدی‌نژاد. در انتخاباتی که آقای احمدی‌نژاد برگزار کرد چه کسی رئیس جمهور شد؟ همین سلسله را دنبال کنید، هر دولتی مخالف سیاست آن دولت شد رئیس جمهور.»

وی افزود: «دلیل آن، این است که انتخابات سالم بوده و در آن تقلب وجود ندارد. آن وقت به من می‌گویند که شما انتخابات را گفتی تقلب شده و عذرخواهی کن. نه، من عذرخواهی نمی‌کنم، چیزی را که نگفته‌ام و شما از من می‌خواهید اعتراف کنم، باید بگویم من به جرم نکرده اعتراف نخواهم کرد. من هیچ وقت نگفتم در انتخابات تقلب شده است، سند بیارید. گفتید که رفتید دادگاه بله، در دادگاه دوستانی که اتهام زدند محکوم شدند و من محکوم نشدم. دروغ گفتید که من حبس شدم، من حتی یک روز در 43 سال بعد از انقلاب و یک ساعت در جایی بازداشت نشدم، حتی در کلانتری.»

صالحی امیری گفت: «چرا اتهام می‌زنید؟ از خدا بترسید. مگر ملاک دستگاه‌های امنیتی نیستند؟ چرا من را برای کتابخانه ملی که سه سال رئیس آن سازمان ملی با پست معاون رئیس جمهور بودم تایید کردند؟ همه نهادهای امنیتی چرا بنده را برای وزارت تایید کردند و با تایید مقامات عالی نظام چرا بنده را برای کمیته ملی و بین المللی المپیک 5 سال تایید کردند؟ چرا امروز نهادهای امنیتی تایید کردند؟»

 وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی بیان کرد: «همین الان من از آقای خطیب سؤال کردم که یک آقایی مدعی شدند که من تایید نشدم، فرمودند که بیخود می گویند، خلاف واقع می گویند. ما شما را تایید کردیم. عزیزی در همین جمع شما نشسته است و نمی توانم اسم او را ببرم چون راضی نیست، گفتند ما با شما مشکلی نداریم مشکل ما عدم تأیید سپاه است. همان جا من  به یکی از مقامات سپاه زنگ زدم و گوشی را به او دادم گفتند نه آقا ما تایید کردیم  و اصلا تعارف نداریم. آن چیزی که تایید کردیم روی آن وفادار هستیم چون هیچ‌گونه اتهامی متوجه آقایون نبود.»

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان