گروگانگیر افغانی اسم خودش را پرویز مافیا گذاشته بود/ ماجرای ۲ تاجر ایرانی چه بود؟

چند روز پیش کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در جریان عملیاتی ضربتی موفق شدند ۴تبعه تاجیکستان را که حدود ۱۰روز در باغی در حوالی ملارد در استان تهران گروگان بودند، نجات دهند.

گروگانگیر افغانی اسم خودش را پرویز مافیا گذاشته بود/ ماجرای 2 تاجر ایرانی چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه همشهری نوشت: گروگانگیران چند مرد افغان بودند که با وعده دروغین تهیه ویزای آمریکا 4مرد تاجیک را فریب داده و آنها را از تاجیکستان به تهران کشانده بودند تا به ‌گفته خودشان، به ترکیه و از آنجا به آمریکا انتقالشان دهند. اما وقتی مردان تاجیک وارد تهران شدند، گروگانگیران آنها را به باغی در حوالی ملارد بردند و در آنجا گروگان گرفتند. اعضای این باند با شکنجه مردان تاجیک و ارسال فیلم شکنجه برای خانواده‌هایشان قصد اخاذی 60هزار دلاری داشتند که پلیس آگاهی تهران در جریان ماجرا قرار گرفت و در یک عملیات ضربتی گروگان‌ها را آزاد و گروگانگیران را دستگیر کرد.

پس از دستگیری متهمان، معلوم شد که سردسته آنها فردی معروف به پرویز مافیا است، یک تبهکار افغان که به‌ گفته همدستانش، دست به گروگانگیری در کشورهای همسایه نیز زده بود. همزمان با انتشار خبر دستگیری این باند، روز گذشته 2 تاجر ایرانی راهی دادسرای جنایی تهران شدند و گفتند که آنها نیز قربانی باند گروگانگیری پرویز مافیا شده بودند.

3 سال پیش
ماجرای گروگان ‌گرفته ‌شدن 2تاجر ایرانی که صاحب یک شرکت محصولات دارویی‌اند، به سال1400 برمی‌گردد که در همان زمان گزارش این گروگانگیری در روزنامه همشهری نیز منتشر شد. در یکی از روزهای خرداد سال1400 بود که مردی افغان با شرکت آنها تماس گرفت و خودش را تاجری سرشناس در افغانستان معرفی کرد. او گفت که می‌خواهد 2میلیون دلار در زمینه واردات محصولات دارویی به افغانستان سرمایه‌گذاری کند و به این ترتیب 2 تاجر جوان را برای بستن قرارداد به افغانستان کشاند و در آنجا توسط چند مرد افغان گروگان گرفت. تاجران ایرانی 21روز گروگان مردان افغان بودند تا اینکه خانواده‌هایشان 200هزار دلار به آدم‌ربایان پرداخت کردند و به این ترتیب، هر 2گروگان آزاد شدند و به ایران برگشتند. 2 تاجر ایرانی صبح دیروز در دادسرای جنایی تهران گفتند:‌ وقتی به ایران برگشتیم، از آدم‌ربایان شکایت کردیم. آنها تحت تعقیب اینترپل بودند تا اینکه چند روز قبل وقتی در محل کارم روزنامه می‌خواندم، در صفحه حوادث با خبر آزادی 4گروگان تاجیک روبه‌رو شدم. وقتی چشمم به اسم پرویز مافیا در روزنامه افتاد، شوکه شدم. ما در مدتی که در افغانستان ‌گروگان بودیم یکی‌دو مرتبه اسم پرویز مافیا را از زبان گروگانگیران شنیده بودیم. حالا هم مطمئنیم مردان افغانی که 4جوان تاجیکستانی را گروگان گرفته بودند همان‌هایی هستند که 3سال پیش ما را در افغانستان ربوده بودند. این 2تاجر در مواجهه با متهمان دستگیرشده 2نفر از آنها را شناسایی کردند و گفتند که این 2نفر از اعضای همان باندی هستند که آنها را ربوده بودند.


بازداشت پرویز مافیا
با شکایت 2 تاجر ایرانی از متهمان، رسیدگی به این پرونده در حالی آغاز شد که تحقیقات پلیس برای دستگیری سردسته فراری باند گروگانگیران افغانی، یعنی پرویز مافیا ادامه داشت. این تحقیقات به‌تازگی نتیجه داده و کارآگاهان موفق شده‌اند پرویز مافیا را در نقطه صفر مرزی ردگیری و در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. این مرد قصد داشت قاچاقی از ایران خارج شود و به ترکیه برود، اما با هوشیاری کارآگاهان دستگیر شد. تحقیقات در این پرونده برای شناسایی جرایم احتمالی دیگر از سوی پرویز مافیا و نوچه‌هایش ادامه دارد.

23302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان