برنامه جامعی برای احیا و نگهداری جنگلهای زاگرس تدوین می شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: حفاظت و احیای جنگل‌های زاگرس باید اولویت دستور کار دستگاه‌های مرتبط باشد.

برنامه جامعی برای احیا و نگهداری جنگلهای زاگرس تدوین می شود
به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سمانه حسن‌پور  در جلسه حفظ و احیا جنگل‌های زاگرس که با حضور مدیران منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، امور آب، شیلات و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد، جنگل‌های زاگرس برای استان‌های لر نشین یک هویت ملی و فرا ملی است.


وی افزود: این جنگل‌ها که قسمت زیادی از آن در استان لرستان قرار دارد در سال های اخیر با تهدیدات متعددی روبرو شدند که این امر موجب شده است بخشی از این جنگل‌ها از بین بروند، اکنون احیای جنگل‌های زاگرس بیش از پیش ضروری است که حفاظت و احیای جنگل‌های زاگرس باید اولویت دستور کار دستگاه‌های مرتبط باشد.

حسن‌پور اضافه کرد: در سنوات گذشته الگوی نگهداری و حفاظت از جنگل‌ها با کم و کاستی‌هایی روبه رو بوده است و  باید یک مدل الگوی نگهداری مناسب و استانداردی را تعریف کنیم.

وی در ادامه افزود: ما باید نسبت به آموزش به بومیان منطقه خطر نابودی محیط زیست منطقه را با نابودی جنگل‌های زاگرس آشنا کنیم، چون مردم بومی منطقه عرق خاصی به درختان بلوط و حیات وحش دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان در پایان با بیان اینکه با توجه به انتصاب مسجدی به عنوان نماینده ویژه در حفظ و نگهداری جنگل های زاگرس  امیدوارم بتوانیم برنامه جامعی برای نگهداری و احیای این جنگل ها تدوین و اجرایی نماییم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان