خودروی وارداتی ایران تغییر کرد!/ عکس

بی وای دی از نسخه به‌روز شده مدل هان در چین رونمایی کرد که دستخوش تغییراتی در فناوری شده و قیمت اولیه آن را اندکی کاهش داده است.

خودروی وارداتی ایران تغییر کرد!/ عکس

امیرمسعود عابدین_ ‌سدان برقی بی وای دی به نام هان از سال 2020 به بازار عرضه شده و در سال 2022 فیس لیفت شد. این خودروساز چینی برای دومین بار یک به‌روزرسانی بزرگ را برای این خودرو ترتیب داده است. چندی پیش خبر دریافت مجوز واردات نسخه قبلی این خودرو توسط بهمن موتور منتشر شده بود.

خودروی وارداتی ایران تغییر کرد!/ عکس

از نظر ظاهری، بزرگ‌ترین تغییر بی وای دی هان DM-i (پلاگین هیبرید) این است که با نسخه برقی به‌شدت یکسان به نظر می‌رسد و همگنی بیشتری را در مدل‌ها به ارمغان می‌آورد. این شرکت یک رنگ خاکستری جدید و یک پکیج اسپرت مشکی‌رنگ را برای این مدل اضافه کرده است. بیشترین جلب‌توجه را سنسور LiDAR نصب شده روی سقف دارد.

خودروی وارداتی ایران تغییر کرد!/ عکس

در داخل، یک صفحه‌نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی 15٫6 اینچی با وضوح بالا وجود دارد. روکش چرم ناپا همراه با ادوات آلومینیومی و چوبی ترکیب شده، فضایی جذاب را ایجاد می‌کند. صندلی‌های جلو به ماساژ ده نقطه‌ای، گرمایش و تهویه به‌علاوه سیستم صوتی Dynaudio با 12 بلندگو مجهز شده است.

خودروی وارداتی ایران تغییر کرد!/ عکس

این سدان 4975 میلی‌متری همچنان با پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی و برقی موجود است. مدل پلاگین هیبریدی از پیشرانه بهبودیافته نسل پنجم DM-i بهره می‌برد که یک موتور الکتریکی تکی را با یک موتور بنزینی 1٫5 لیتری توربوشارژ ترکیب می‌کند. خروجی ترکیبی این خودرو در نهایت به 416 اسب بخار قدرت می‌رسد که شتاب صفر تا صد را در 6.9 ثانیه طی می‌کند. باتری نصب شده در هان برای برد 125 کیلومتری مناسب است و برد ترکیبی را تا 1350 کیلومتر افزایش می‌دهد.

خودروی وارداتی ایران تغییر کرد!/ عکس

نسخه برقی یک باتری جدید 800 ولتی BYD Blade به دست می‌آورد که با شارژ سریع DC سازگار است. به گفته بی وای دی، هان برقی می‌تواند 160 کیلومتر برد را در 10 دقیقه شارژ به دست بیاورد. برد هان تمام الکتریکی (بر اساس چرخه CTLC) 506، 605 و 701 کیلومتر اعلام شده است.

از نظر فنی، این خودرو به یک موتور الکتریکی 201، 225 یا 241 اسب بخاری مجهز است که این نیرو را به چرخ های جلو می‌فرستد. تمام نسخه‌های هان برقی شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در 7.9 ثانیه طی می‌کنند.

بی وای دی هان 2025 در حال حاضر در چین قابل سفارش است. قیمت نسخه پلاگین هیبرید بین 23,284 تا 31,711 دلار (یک میلیارد و 400 میلیون تا یک میلیارد و 900 میلیون تومان) اعلام شده، در حالی که نسخه برقی بین 25,251 تا 33,116 دلار (یک میلیارد و 500 میلیون تا یک میلیارد و 990 میلیون تومان) قیمت دارد.

منبع: carscoops

322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان